Solucje i poradniki pochodzą ze strony internetowej Silent Hill Town - 1408
Dziękuję autorowi serwisu za zgodę na udostępnienie przeze mnie jego materiałów.



SOLUCJA
SILENT HILL 2



EAST SOUTH VALE

Gra rozpoczyna się w toalecie przy parkingu, niedaleko Silent Hill, gdzie przyjechał James Sunderland. W twoim inwentarzu znajdziesz list od jego żony Mary i jej zdjęcie. W zależności od tego czy będziesz je oglądać i czytać w czasie gry, czy też nie będzie to wpływać na zakończenie gry. Oglądasz - zakończenie Leave; nie oglądasz - zakończenie Maria. Jeżeli grasz w wersję Director's Cut i przeszedłeś już grę, w toalecie znajdziesz Blue Gem, potrzebny do zakończenia UFO. Wyjdź z toalety i podejdź do samochodu od strony kierowcy. Na siedzeniu będzie mapa MAP OF SILENT HILL. Teraz udaj się w kierunku schodów i dalej ścieżką do Silent Hill.

Idąc ścieżką będziesz po prawej stronie mijać studnię. Jak do niej zajrzysz, znajdziesz tam czerwoną kartkę. Tak w tej grze są oznaczone save'y. W tej chwili nie ma sensu zapisywać gry, gdyż nic się nie dzieje. Idź dalej ścieżką aż dojdziesz do cmentarza. Na cmentarzy James spotka Angelę Orosco. Po dziwnej rozmowie wyjdź z cmentarza przez drugą bramę. Idź prosto drogą. Jeżeli idziesz grę po raz drugi po jakimś czasie usłyszysz warkot piły CHAINSAW. Znajdziesz ją wbitą w bale drewna po prawej stronie drogi.

Idź prosto, jak droga prowadzi. Dojdziesz do tunelu, w którym będzie brama. Przejdź dalej i idź prosto Wiltse Road. Dojdziesz do Sanders Street. Przejdź na drugą stronę i skieruj się w lewo. Przy kwiaciarni Flower Shop znajdziesz apteczkę. Teraz idź w kierunku Lindsey Street. Jak dojdziesz do skrzyżowania zobaczysz na jezdni ślady krwi. Po scence zawróć i pójdź w dół ulicy. Po lewej stronie na schodach znajdziesz Health Drink. Teraz zawróć i idź w górę Lindsey Street. Po prawej stronie na wysokości Katz Street po prawej stronie przy bramie będzie Health Drink. Kieruj się śladami krwi na jezdni.

Dojdziesz do skrzyżowania z Vachss Road. Skręć w nią. Po prawej będziesz mijać ogrodzony siatką teren. Przejdź przez furtkę. Znajdziesz tam kolejne 2 Health Drinki oraz na stole będzie save. Idź dalej tą ulicą do końca. Przejdź przez bramę i idź dalej. Dochodząc do tunelu usłyszysz działające radio. Będzie scenka, w której James bierze radio RADIO. Podejdzie do niego pierwszy potwór Lying Figure. James wyrwie z płotu patyk nabity gwoździami WOODEN PLANK. Ale walkę z nim musisz stoczyć ty. Jest bardzo łatwa, z następnymi nie będzie już tak prosto. Teraz wracaj z powrotem do Lindsey Street.

Po przeciwnej stronie Lindsey Street znajdziesz monument na chodniku. Przeczytaj na nim napis:

"Remains of _____ Swamp
The _____ers of land surroun____
__is monument was originally
swamp, but was later fil____
Fr_____ng ago, t___________s
nicknamed Blood Swamp because
the _________ers poured the wat__
_sed to wash the ex__________ols in here.
Perhaps it's fo_______________hat
many pe________m to have s___________n the area. "

Teraz udaj się na Saul Street. Obok Happy Burger będzie apteczka, a na przeciwko skrzyżowania Neely Street i Sanders Street przed sklepem sportowym będzie druga apteczka. przed sklepem Na końcu Saul Street znajdziesz przyczepę kempingową Motorhome. Wejdź do niej. W środku znajdziesz kartkę z napisem:

"I'll wait at Bar Neeley's"

oraz save. Jeżeli idziesz grę po raz kolejny znajdziesz tam także spray HYPER SPRAY (zamraża na pewien czas potwory, nie zabija ich; istnieje kilka rodzajów sprayów, które są zależne od uzyskanej na końcu gry rangi. Najlepszy jest zielony, który w przeciwieństwie do innych zabija potwory). Wyjdź z przyczepy.

Idź teraz do Neeley's Bar, który znajduje się na rogu Sanders Street i Neeley Street. Wejście do niego jest od strony Neeley Street. W barze znajdziesz kolejną mapę Silent Hill z zaznaczonymi punktami. James przekopiuje ją na swoją mapę. W środku na jednym z okien będzie napis. Wyjdź z baru.

Udaj się na północ Neely Street na jej koniec. Znajdziesz tam zmasakrowane zwłoki, a wokół będą rozsypane kartki.

Notatka 1:

"I'm going to write everything that I've learned so far. Maybe that will help you out somehow.
If you're reading this, it probably means I'm already dead."

Notatka 2:

"I saw those demons. They were there, I'm certain. But my friend says he didn't see anything.
If that's true, does that mean that what I saw was an illusion?
But whether that demon that ate human beings was real, or whether it was just some kind of hallucination that my mind dreamed up...
one thing I know for sure is that I'm beyond all hope."

Notatka 3:

"It seems that they're attracted to light. That's why people who need light to see are their natural prey.
They also react strongly to sound. If you want to go on living, you'd be better off just sitting in the dark and staying quiet.
But even that probably won't save you."

Notatka 4:

"If you're going to try to fight them, the most important thing is to relax.
It's dangerous to fire a gun while you're all crazy with fear.
Take good aim, and then squeeze the trigger. And don't forget to finish them off.
I think most of those creatures can be killed, even if they are tougher than people."

Notatka 5: "Run away."

Notatka 6:

"Run away! Run away! Run away! Run away!
Run away! Run away! Run away! Run away! Run away!"

Wracając do skrzyżowania z Katz Street skręć w prawo, wpadnij do Lucky Jade Restaurant - znajdziesz apteczkę oraz amunicję, i idź w kierunku Martin Street (znaku zapytania na mapie). Na Martin Street znajdziesz Health Drink, na południe tej ulicy na schodach prowadzących do budynku poczty będzie drugie Health Drink. Idź prawą stroną ulicy, gdyż pod białym wanem kryje się potwór Creeper. Na końcu ulicy po lewej znajdziesz zmasakrowane ciało obok którego znajdziesz klucz APARTMENT GATE KEY. Wracaj teraz z powrotem na Katz Street i idź w prawo do Wood Side Apartment. Przejdź przez bramę na końcu ulicy Katz Street używając znalezionego klucza. Wejdź do budynku.

WOOD SIDE APARTMENTS

Po wejściu do budynku na lewej ścianie jest mapa MAP OF THE APT BLDG. Natomiast na ścianie po prawej jest save. Na murku przy schodach stoi Health Drink. Udaj się na drugie piętro 2F.

Po wejściu na drugie piętro 2F przejdź przez drzwi. Skieruj się w prawo. Wejdź do pomieszczenie gospodarczego i podejdź do zsypu. Zobaczysz, że coś tam utknęło. Wyjdź i idź do pokoju 205. Znajdziesz tam latarkę FLASHLIGHT na manekinie ubranym w ubranie Mary. Wyjdź z pomieszczenia.

Udaj się do pokoju 210 po naboje. A następnie do pokoju 208. Na stoliku przy telefonie znajdziesz notatkę od właściciela mieszkania. W zależności od trudności gry będzie ona następująca:

Na poziomie Easy:

"Three different sizes, time on the run.
Three young men circlin' round the sun.
Henry is short and very, very slow,
Scott can't stop, he's always on the go."

Na poziomie Normal / Hard / Extra Hard:

"Three needles stand of three different heights.
The fat, the tall and the thin.
From slow to fast they move to the right.
Scott rests not on three, but fifteen."

Obejrzyj teren i udaj się na 3 piętro 3F.

Po przejściu przez drzwi po prawej zobaczysz kratę, za którą James zobaczy klucz. Spróbuj go dosięgnąć. W tym momencie będzie scenka, w której mała dziewczynka kopnie klucz dalej. Nic nie jesteś w stanie teraz zrobić, więc udaj się do pokoju 301. W wózku sklepowym będzie pistolet PISTOL. Weź go. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się z powrotem na drugie piętro 2F i wróć do pokoju z zegarem 208.

W pokoju 208 coś się zmieniło. Na fotelu przed telewizorem znajdziesz zmasakrowane zwłoki. Obok na regale będzie klucz do pokoju 202. Weź go i udaj się do pokoju 202.

W pokoju 202 wejdź do pomieszczenia na prawo. Będzie to sypialnia pełna motyli. Przy łóżku na ścianie jest dziura. Sięgnij do niej, a wydobędziesz klucz do zegara CLOCK KEY. Teraz wracaj do pokoju 208.

Po wejściu do niego przejdź do pomieszczenia z zegarem. Naprzeciw zegara na ścianie jest wyryta informacja jak ustawić wskazówki zegara:

"(H) Henry - (H) Hours, (M) Mildred - (M) Minutes, (S) Scott - (S) Seconds"

Podejdź do zegara i użyj klucza. Teraz możesz ustawić odpowiednią godzinę na zegarze, czyli ustaw wskazówki na godzinę 9:10.

Jak ustawisz prawidłową godzinę usłyszysz inny dźwięk. Teraz przejdź do boku zegara i go przesuń. Za zegarem odkryjesz dziurę w ścianie. Przejdź przez nią do pokoju 209. Znajdziesz tam save oraz Health Drink w kuchni. Wyjdź na korytarz i udaj się do klatki schodowej. Wejdź na 3 piętro 3F. Na górze na balustradzie będą naboje. Przejdź przez drzwi prowadzące na korytarz na 3 piętrze.

Udaj się do pokoju 307. Będzie tam Piramid Head. James schowa się w szafie. Po zakończeniu filmiku wróć do szafy i weź klucz COURTYARD KEY. Wyjdź na korytarz. Dojdź do miejsca, w którym dziewczynka kopnęła klucz. Weź klucz FIRE ESCAPE KEY. W pomieszczeniu gospodarczym obok znajdziesz naboje. Teraz udaj się do pokoju 303. Znajdziesz tam apteczkę, naboje oraz Health Drink na lodówce. Wyjdź na korytarz.

Udaj się do klatki schodowej na prawo na mapie od głównej klatki, którą wszedłeś do budynku. Zejdź na sam dół i idź korytarzem na wprost wejścia. Znajdziesz tam 6-pak soczków pomarańczowych CANNED JUICE. Teraz wracaj przez 3 piętro na 2 piętro do pomieszczenia gospodarczego.

W pomieszczeniu gospodarczym podejdź do zsypu i użyj 6-paku Canned Juice. Teraz zejdż na 1 piętro 1F i wyjdź przez drzwi, którymi wszedłeś do budynku. Po wyjściu skieruj się w lewą stronę James'a. Za mgłą będzie tam korytarzyk prowadzący do końca zsypu. Pogrzeb w śmieciach i znajdziesz monetę COIN [OLD MAN]. Będzie tam także gazeta i w niej artykuł - Article about murder incident:

"The police announced today that Walter Sullivan, who was arrested on the 18th of this month for the brutal murder
of Billy Locane and his sister Miriam, committed suicide in his jail cell early on the morning of the 22nd.
According to the police statement, Sullivan used a soup spoon to stab himself in the neck, severing his carotid artery.
By the time the guard discovered him, Sullivan was dead from blood loss, the spoon buried two inches in his neck.
An old schoolmate of Walter Sullivan's from his hometown of Pleasant River said "He didn't look like the type of guy who would kill kids.
But I do remember that just before they arrested him he was blurting out all sorts of strange stuff like 'He's trying to kill me. He's trying to punish me.
The monster... the red devil. Forgive me. I did it, but it wasn't me!'."
The schoolmate then added "I guess now that I think of it, he was kinda crazy."

Wróć teraz do budynku i udaj się korytarzem na 1 piętrze 1F do drugiego wyjścia.

Znajdziesz się na wewnętrznym dziedzińcu pośrodku którego jest ogrodzony basen. Udaj się tam. Na środku pustego basenu jest wózek dziecięcy, a w nim moneta COIN [SNAKE]. Teraz udaj się do drugiej części budynku.

W pokoju 104 znajdziesz amunicję na krześle oraz broszurkę dotyczącą Silent Hill - Sightseeing brochure:

"Welcome to Silent Hill!
Silent Hill, a quiet little lakeside resort town. We're happy to have you.
Take some time out of your busy schedules and enjoy a nice restful vacation here.
Row after row of quaint old houses, a gorgeous mountain landscape,
and a lake which shows different sides of its beauty
with the passing of the day, from sunrise to late afternoons to sunset.
Silent Hill will move you and fill you with a feeling of deep peace.
I hope your time here will be pleasant and your memories will last forever.
Editor: Roger Widmark"

Udaj się teraz do pokoju 101. W łazience James spotka Eddiego Dombrowski, który wymiotuje do toalety. Po rozmowie z nim udaj się z powrotem na dziedziniec między budynkami. Wróć do poprzedniego budynku i udaj się na 2 piętro 2F. Po przejściu przez drzwi skręć w lewo i idź do końca korytarza. Użyj klucza, aby otworzyć drzwi na końcu korytarza. Okaże się, że za nimi nic nie ma. Jednakże budynek obok stoi na tyle blisko, że James jest w stanie do niego przeskoczyć. A więc zrób to.

BLUE CREEK APARTMENTS

Po przejściu przez okno znajdziesz się w sypialni pokoju 203. Wyjdź z pomieszczenia i idź do łazienki. Pogrzeb w toalecie. James wyciągnie z niej portfel WALET z zapisanym w nim szyfrem. Przejdź teraz do salonu. Znajdziesz tam sejf. Kombinacja z portfela stanowi szyfr do tego sejfu. Szyfr jest za każdym razem losowy.

Na poziomie Easy i Normal, szyfr będzie po prostu zapisany na kartce. Na poziomie Hard szyfr będzie zapisany cyframi arabskimi i rzymskimi. Na poziomie Extra Hard szyfr będzie zapisany cyframi arabskimi oraz literami. Liter odpowiadają następującym liczbom:

a b c d e f g h i j k
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Po otwarciu sejfu, znajdziesz tam sporty zapas amunicji. W kuchni znajdziesz Health Drink. Wyjdź na korytarz i udaj się do drzwi prowadzących na klatkę schodową, niebieskawych drzwi z napisem Exit. Na podłodze znajdziesz mapę budynku MAP OF THE WEST APT. BLDG.. Wróć teraz z powrotem na korytarz na tym piętrze i udaj się do pokoju 209 i przeczytaj kartkę na drzwiach informującą cię, że klucz do tego pokoju jest na 1 piętrze:

"Dear Tim,
I have to run an errand so I'm going out. I left the house key with Uncle David
(You know where he lives, don't you? The key is in the room near the first floor staircase.).
I'll be back as soon as I can, so please watch the place while I'm gone."

Teraz udaj się na 1 piętro 1F.

W pomieszczeniu gospodarczym na pralce będzie apteczka. W pokoju 109 na kanapie będą naboje. Podejdź do białych drzwi wewnątrz pomieszczenia i wejdź do środka. Znajdziesz się w pokoju z wielkim lustrem. Będzie tam Angela Orosco. Po rozmowie z nią, zostawi ci swój nóż oraz na stoliku przy wejściu monetę COIN [PRISONER]. Na środku pokoju na podłodze leży zdjęcie; obejrzyj je. Nóż nie nadaje się do walki, jednak od tego czy będziesz go oglądać czy też nie w czasie gry, zależeć będzie uzyskane przez ciebie zakończenie. Częste oglądanie - zakończenie In Water ; nie oglądanie - zakończenie Leave, Maria.

Wyjdź z mieszkania i udaj się do pokoju 105. Znajdziesz tam sekretarzyk, na którym będzie inskrypcja oraz 5 otworów na wieczku. Inskrypcja jest zagadką, która ma ci pomóc w rozwiązaniu układanki - w który otwór włożyć którą monetę.

Na poziomie Easy:

"To the right is the lady.
To the left is the old one.
In the center crawls the other.
Now just two spaces remain,
But fear not for now,
The puzzle is done.
The puzzle is done."

ROZWIĄZANIE: [Old Man], puste, [Snake], puste, [Prisoner]

Na poziomie Normal:

"Three bright coins in five holes be
At one end sits the Seducer of she
The wind from behind the woman doth play
The Formless One, Null, lies furthest from they
The Old One beside the Serpent sits not.
Tis to the Prisoner's left that he doth rot"

ROZWIĄZANIE: puste, [Old Man], [Prisoner], puste, [Snake]

Na poziomie Hard:

"First lies the seat of He who is Peerless
Silent and empty, heartless and fearless
Beside him sits one who knows
The place of the servant is next to the throne

Dozens of feet, yet not a single toe
The One that is Hidden beside him doth go
Seducer of dreams, creature of Hades
Lying further from Man and closer to Lady
Man and Woman seeing all Heedless to the Raven's call
Silent and Hidden the two may be
They be not there for you to see

Return them to whence they would be
And blessing shall descend on thee
I speak thus with the North Star behind me
The birth of the sun is the start of the story"

ROZWIĄZANIE: puste, [Old Man], puste, [Snake], [Prisoner]

Na poziomie Extra Hard:

"Like coins in the hazy aether tossed
Our souls must by their sinful weight
Descend to earth with lightness lost

To "right" the sins that they hath laid
When thrice in falling they intone
The Happiness shall be thy own

The first note be not by the Horned One rung
Though it be there that all sins be sprung

The Bringer of Life and the Bringer of Shame
The sins of the latter be ever more tame

Though coming in the Aged One's wake
The Formless One's soul in fear doth quake

The Needless One, silent, with hungers all sated
Is least then in sin with his lusts all abated

For the gravest of sinners
His place be appointed
And if he be lucky
May his soul be anointed"

ROZWIĄZANIE: [Old Man], puste, [Snake], [Prisoner], puste

Ułóż odpowiednio monety i otwórz biurko. Znajdziesz w nim klucz LYNE HOUSE KEY. Po drugiej stronie pomieszczenia, na przeciwko biurka jest wąski korytarz, na którego końcu znajdziesz save. W kuchni, jeżeli idziesz grę kolejny raz, znajdziesz WHITE CHRISM, potrzebny do zakończenia Rebirth. Wyjdź z mieszkania na korytarz i udaj się na 2 piętro 2F do pokoju 209.

W pokoju 209 nic nie ma. Są jednak otwarte drzwi na balkon. Przejdź nim do mieszkania obok (208). Na krześle będą naboje. Na łóżku w miejscu poduszki leży koperta a na niej klucz APARTMENT STAIRWAY KEY. Na ścianie będzie save, z którego lepiej skorzystać, bo idziemy teraz do pierwszego bossa. Wróć przez balkon do mieszkania 209 i wyjdź przez drzwi na korytarz. Udaj się do ostatnich drzwi po lewej, na klatkę schodową na końcu korytarza, prawie naprzeciwko wejścia do mieszkania 209. Drzwi otwórz kluczem.

Znajdziesz się w pomieszczeniu, z którego nie ma wyjścia, a na środku będzie Red Pyramid Head. Walka z nim nie ma najmniejszego sensu. Jedynie, to musisz unikać jego ciosów, aż do czasu, gdy zawyją syreny. Wtedy on sam odejdzie po schodach w dół, zabierając ze sobą wodę. Teraz możesz zejść po schodach na dół i wyjść z budynku na ulicę.

WEST SOUTH VALE

Zejdź schodami na dół. Niedaleko schodów po przeciwnej stronie uliczki znajdziesz apteczkę. Ponieważ w tą stronę uliczka jest zablokowana, więc idź w drugą. Po pewnym czasie dojdziesz do muru, na którym będzie siedziała mała dziewczynka - Laura. Po krótkiej rozmowie idź dalej.

Gdy wejdziesz do tunelu po lewej stronie będą schody prowadzące na górę. Na ich szczycie znajdziesz naboje, ale ponieważ wyjście jest zakratowane, wracaj z powrotu do tunelu i idź nim dalej. Gdy z niego wyjdziesz znajdziesz się w Rosewater Park. Wejdź do parku.

Pozwiedzaj lewą stronę parku, znajdziesz tam trochę naboi i Health Drinki. W końcu dojdziesz do promenady. W rogu po prawej będzie Health Drink. Idź dalej promenadą nad jeziorem. Dojdziesz do budki z napojami, obok której będzie stała Maria. Po rozmowie, okaże się, że Maria będzie ci towarzyszyć przez jakiś czas. W zależności jak będziesz się nią opiekować, będzie to wpływać na zakończenie gry. Musisz jednak wiedzieć, że jej zabicie oznacza koniec gry. Opieka nad Maria - zakończenie Maria; brak opieki - zakończenie Leave, In Water.

Idź dalej promenadą do schodów na drugim końcu parku. Wejdź nimi i idź dalej prosto główną drogą prowadzącą do drugiego wyjścia z parku. Dojdziesz do Nathan Avenue. Udaj się w lewo do Jack's Inn. Na wewnętrznym dziedzińcu motelu znajdziesz zaparkowany niebieski samochód. Na jego masce będzie save. Wyjdź ponownie na Nathan Avenue i udaj się w lewo.

Jeżeli przeszedłeś grę już 4 razy i uzyskałeś wszystkie 4 różne zakończenia, to tuż zza Jack's Inn na Nathan Avenue idąc w stronę Historical Society, po lewej będzie mały dziedziniec, a z boku niego będzie stała psia buda. Taka sama jak w Silent Hill 1. Podejdź do niej i wyjmij z niej klucz - kość Dog Key. Jest to klucz do zakończenia Dog.

Idź ulicą prosto do Texxon Gas. Będzie tam zaparkowany przy dystrybutorach samochód, którego warkot usłyszysz wcześniej. W maskę będzie wbita metalowa rurka Steel Pipe. Weź ją, jest mocniejsza niż twoja wysłużona już drewniana pałka. Rozejrzyj się po stacji benzynowej. Obok białej ciężarówki znajdziesz 2 Health Drinki i naboje. Przy garażu na rogu ulic znajdziesz Health Drink i naboje.

Jeżeli idziesz grę po raz kolejny na rogu ulic Nathan Avenue i Carrol Street znajdziesz stojak na gazety, będzie w nim książka BOOK OF LOST MEMORIES, potrzebna do zakończenia Rebirth:

"The name comes from the legend of the people whose land was stolen from them.
They called this place "The Place of the Silent Spirits." By "Spirits,"
they meant not only their dead relatives, but also the spirits that they believed
inhabited the trees, rocks and water around them.

According to legend, this was where the holiest ceremonies took place.

But it was not the ancestors of those who now live in this town that first stole
the land from these people. There were others who came before.

In those days, this town went by another name. But that name is
now hopelessly lost in the veils of time.

All we know is that there was another name, and that for some
reason the town was once abandoned by its residents."

Opuść stację benzynową. Carrol Street jest zablokowana, więc idź dalej Nathan Avenue w kierunku Lake View Hotel po drugiej stronie jeziora. Miń towarzystwo historyczne Historical Society. W końcu dotrzesz do popsutego mostu. Znajdziesz tam zwłoki, przy których będzie mapa. James zaznaczy miejsca na swojej mapie. Obok zwłok będą naboje, a przy zamkniętym wejściu do przystani będzie apteczka. Ponieważ most jest popsuty nie możesz iść dalej. Udaj się więc do miejsca zaznaczonego na mapie kółkiem - do kręgielni Pete's Bowl-O-Rama.

Przed wejściem do kręgielni na trawniku znajdziesz Health Drink. Podejdź do podwójnych drzwi. Maria stwierdzi, że poczeka na ciebie na zewnątrz. Wejdź do budynku. Znajdziesz się w korytarzu. Wejdź przez drzwi po lewej do następnego pomieszczenia. Przejdź przez nie do następnych drzwi. Spotkasz tam Eddiego i Laurę (tą małą dziewczynkę). Po rozmowie idź na drugi koniec kręgielni, a znajdziesz tam naboje. Teraz wracaj z powrotem i wyjdź przez drzwi, którymi wybiegła Laura. Znajdziesz się ponownie w korytarzu. Wyjdź na zewnątrz.

Po wyjściu z kręgielni spotkasz Marię, która powie ci gdzie pobiegła Laura. Udaj się w kierunku, z którego nadeszła Maria. Obiegnij kręgielnię, aż dojdziesz do siatki. Przejdź przez furtkę do bardzo wąskiej uliczki. Idź nią do końca. Tam Maria pokarze ci, którędy Laura dalej pobiegła. Ponieważ ty tamtędy nie przejdziesz, Maria pokaże ci inną drogę. Podejdź do drzwi i spróbuj je otworzyć. Wtedy na pomoc przyjdzie ci Maria i je otworzy. Wejdź do środka.

Znajdziesz się na zapleczu baru Heaven's Night. Udaj się schodami na górę. Zbadaj butelki i przejdź przez ostatnie drzwi w korytarzu. Znajdziesz się w barze. Na krześle będzie apteczka. Wyjdź z baru przez główne wyjście i zejdź po schodach. Znajdziesz się teraz na Carroll Street. Skieruj się w prawo. Idąc wzdłuż szpitala zobaczysz Laurę, która do niego wbiegnie. Idź za nią do szpitala.

BROOKHEAVEN HOSPITAL

Po wejściu do szpitala na ścianie po lewej wisi mapa MAP OF THE HOSPITAL. Teraz wejdź do Reception. W środku znajdziesz save oraz kilka przydatnych rzeczy. Na biurku w pomieszczeniu z tyłu znajdziesz informacje o pacjentach:

"[Jack Davis]
He has attempted suicide three times in the past for reasons unknown.
Although he is normally a model patient who follows doctor's and nurse's orders,
he must be watched closely due to his past pattern of sudden and violent suicide attempts.

[Joseph Barkin]
His illness seems to be rooted in the fact that he believes he is guilty
of causing his daughter's death. His symptoms suggest a psychotic break
and paranoid delusions. Normally calm, but has a tendency towards violence when excited.

[Joshua Lewis]
History of hospitalization as well as numerous assault, battery and
other violent offenses. He has a strong persecution complex and
a tendency to solve things through violence. Extreme caution necessary."

i Healt Drink na drugim biurku. W małym pokoiku znajdziesz notatkę Doctor's journal:

"The potential for this illness exists in all people and, under the right circumstances, any man woman would be driven like him, to "the other side."
The "other side" perhaps may not be the best way to phrase it.
After all, there is no wall between here and there. It lies on the borders where reality and unreality intersect. It is a place both close and distant.
Some say it isn't even an illness. I cannot agree with them. I'm a doctor, not a philosopher or even a psychiatrist.
But sometimes I have to ask myself this question. It's true that to us his imaginings are nothing but the inventions of a buusy mind. Bot to him, there simply is no other reality.
Furthermore he is happy there.
So why, I ask myslef, why in the name of healing him must we drag him painfully into the world of our own reality?
Something else is written by hand.
I got the key from Joseph.
It's probably the key to that box."

oraz kartę-klucz "PURPLE BULL" KEY. Wyjdź na korytarz. Ponieważ wszystkie pozostałe drzwi są zamknięte udaj się na klatkę schodową i wejdź na 2 piętro 2F.

Wyjdź na korytarz. Spotkasz tam pielęgniarki Bubble Head Nurses. Skręć w korytarz w lewo i udaj się do Women's Locker Room. Na biurku zobaczysz misia, podejdź do niego i zbadaj go. James się ukłuje igłą BENT NEEDLE. Weź ją i zbadaj szafki. Znajdziesz tam Shotgun. Wyjdź z pomieszczenia.

Wejdź do Men's Locker Room. Na szafce będzie wisiał zakrwawiony fartuch. Przeszukaj go, a znajdziesz EXAMINATION ROOM KEY. Wyjdź na korytarz i udaj się na klatkę schodową. Zejdź na 1 piętro 1F.

Otwórz kluczem Examination Room. Nic tam nie będzie. Przejdź przez niego do następnego pomieszczenia Doctor's Lounge. W umywalce znajdziesz naboje do Shotgun'a. Przeczytaj napisy na białej tablicy wiszącej na ścianie przy drzwiach. Na tablicy będzie zapisana informacja o kodzie do drzwi na 3 piętrze 3F prowadzących do skrzydła pacjentów. Na poziomie Easy i Normal będzie to po prostu szyfr 7335. Na poziomie Hard i Extra Hard kodem będzie szyfrogram:

"The pin number this month is "T"
Last month it was "X" and before that it was "Z".
But what are they going to do next month?
That's all they can express with 4 numbers.
Anyway does the door to the Patient Wing
really need to have its combination changed this often?"

ROZWIĄZANIE: 1328.

Wyjdź z pomieszczenia przez drzwi przy tablicy i wracaj na klatkę schodową. Wejdź na 2 piętro 2F. Wyjdź na korytarz. Przejdź przez podwójne drzwi do szpitalnego skrzydła na 2 piętrze. Na ławce znajdziesz naboje. Wejdź do Examination Room 3. Na łóżku będzie Apteczka, a w kącie na biurku będzie maszyna do pisania. Zbadaj ją.

Na poziomie Easy i Normal:

"I know it I know the number of
the box # # # # it can't help
him anymore the button key
doesn't scare me so nobody
can stop who I am I don't know
who I am is who I am is who I am is"

Na poziomie Hard i Extra Hard:

"I know it the secret I'll give them
something to deal with this demon
shelter is of no use any more he is
my instrument he must follow my
orders yes, the box will be useless
now I must not forget it # # # #
that's good he is the lowest now
I too will be free and he will serve
me i am a genius no one can stop
me one can stop me no one can
stop me can stop can stop no no"

gdzie # to liczba losowa. James przeczyta kod 4 cyfrowy losowy. Wyjdź na korytarz.

Wejdź do pokoju M2. Na szafce przy łóżku znajdziesz naboje i klucz "LAPIS EYE" KEY. Wyjdź na korytarz i wejdź do pokoju M3. Znajdziesz tam naboje i Health Drink, których bronić będzie pielęgniarka Bubble Head Nurse. Wyjdź na korytarz i udaj się do pokoju M6, gdzie znajdziesz naboje i Health Drink, ale także i kolejne pielęgniarki. Wyjdź na korytarz i wracaj do klatki schodowej w centralnej części szpitala.

Wejdź na 3 piętro 3F i udaj się do drzwi prowadzących do skrzydła pacjentów. Wpisz szyfr, który znalazłeś na 1 piętrze 1F w Doctor's Lounge i przejdź do korytarza. Udaj się do pokoju S3. James poradzi Marii, aby tutaj trochę odpoczęła. Od tej pory będziesz już chodzić dalej sam. W zależności od tego czy będziesz zaglądać do Marii czy też nie, zależeć będzie zakończenie gry. Musisz zaglądać i z nią rozmawiać, jeżeli chcesz uzyskać zakończenie Maria. Na stoliku obok łóżka znajdziesz klucz ROOF KEY. Wyjdź z pokoju i wróć na klatkę schodową.

Wejdź po schodach na 4 piętro RF i wyjdź przez drzwi na dach. Udaj się na przeciwległy koniec dachu. Znajdziesz tam w lewym rogu pamiętnik Mary Mary's Diary. Przeczytaj go:

"May 9
Rain. Stared out the window all day. Peaceful here - nothing to do. Still not allowed to go outside.

May 10
Still raining. Talked with the doctor a little. Would they have saved me if I didn't have a family to feed?
I know I'm pathetic, weak. Not everyone can be strong.

May 11
Rain again. The meds made me feel sick today. If I'm only better when I'm drugged, then who am I anyway?

May 12
Rain as usual. I don't want to cause any more trouble for anyone, but I'm a bother either way.
Can it really be a such a sin to run instead of fight? Some people may say so, but they don't have to live in my shoes.
It may be selfish, but it's what I want. It's too hard like this. It's just too hard....

May 13
It's clear outside. The doctors told me I've been released - that I've got to go home. I -----------------"

Teraz udaj się do drzwi prowadzących do windy Elevator Control Room. Gdy przy nich będziesz pojawi się Piramidogłowy Pyramid Head, który zrzuci cię z dachu.

Znajdziesz się w Special Treatment Room na 3 piętrze 3F. Pomiędzy 2, a 3 izolatką na ścianie jest kartka z napisem:

"If Joseph looks calm, he can be taken out of his cell."

Spójrz na ślady krwi na podłodze. Prowadzą one do drugiej izolatki. Udaj się do niej. Na ścianie znajdziesz napis krwią. Będzie przedstawiał 4 cyfry - losowy kod i pod spodem naspis:

Tern tern tern the numbers
better not forgrt them
So I'll rigth them down here
The other one, my secret namev

Wyjdź z pomieszczenia izolatek na korytarz w głównej części szpitala i udaj się ponownie do skrzydła pacjentów.

Idź korytarzem i wejdź do pryszniców Shower Room. Na podłodze zobaczysz zieloną substancję ściekającą do rury w podłodze. Podejdź do otworu i zbadaj go. W tej chwili nie jesteś w stanie wyjąć z niej klucza. Wyjdź ponownie na korytarz i udaj się do S11, gdzie będzie save i apteczka, a następnie do S14, gdzie na łóżku znajdziesz mocno przymocowaną skrzyneczkę. Najpierw podejdź do ściany po prawej i przeczytaj napisany krwią napis:

"Louise
I'll take care of you four ever. It's my destiny!"

Teraz podejdź do pudełka Louise'a. Użyj najpierw kluczy: "Purple Bull" Key oraz "Lapis Eye" Key (możesz je razem połączyć, wtedy nie musisz wybierać ich za każdym razem). Teraz zajrzyj do notatnika Memo w inwentarzu. Znajdziesz tam zapisane szyfry, które wcześniej znalazłeś. Kod z maszyny do pisana z Examnation Room 3 pasuje do prostokątnej kłódki. Natomiast kod ze ściany w izolatce Special Treatment Room pasuje do kręcącej się kłódki. Po wpisaniu kodów otworzysz szkatułkę. Będzie w niej włos PIECE OF HAIR. Weź go i wyjdź na korytarz.

Udaj się teraz ponownie do pomieszczenia z prysznicami Shower Room, do dziury w podłodze. Połącz Combine igłę Bent Needle i Piece of Hair. Teraz użyj stworzonego urządzenia do wyjęcia klucza z dziury. Otrzymasz ELEVATOR KEY. Wyjdź na korytarz i zapisz grę w pokoju S11.

Udaj się do windy w skrzydle pacjentów i użyj klucza. Zjedź windą na 1 piętro 1F. Udaj się do pomieszczenia C3, znajdziesz tam naboje. Wyjdź ponownie na korytarz i udaj się do C2. Znajdziesz tam Laurę. Wyjdziecie razem z pomieszczenia. Nagle Laura stwierdzi, że zapomniała listu od Mary i jest on w Examination Room, gdzie każe ci wejść, a następnie zamknie za tobą drzwi. Teraz czeka cię walka z kolejnym bossem nogami - Flesh Lips. Polecam dużo biegania i używania Pistoletu. Po zakończonej walce James znajdzie się w alternatywnym szpitalu.

NIGHTMARE BROOKHEAVEN HOSPITAL

James znajdzie się teraz w szpitalnym ogrodzie. Nie jest on duży. Wejdź przez jedyne drzwi z powrotem do szpitala, który się zmienił. Na podłodze będą naboje, a na kracie znajdziesz save. Wyjdź na korytarz. Udaj się do C2 po apteczkę, której bronią pielęgniarki. Gdy pobędziesz dłużej w tym pomieszczeniu usłyszysz dźwięk tłuczonego szkła. Wyjdź na korytarz.

Udaj się teraz do C1, gdzie znajdziesz Health Drink i amunicję, której broni pielęgniarka. Wyjdź na korytarz. Podwójne drzwi do głównej części szpitala są zamknięte. Udaj się więc do windy i wjedź na 2 piętro 2F.

W korytarzu skrzydła szpitalnego na drugim piętrze znajdziesz pielęgniarki. Udaj się do pokoju M4, gdzie znajdziesz amunicję i Health Drink, którego bronią pielęgniarki. Udaj się teraz do M6. W pomieszczeniu znajdziesz apteczkę, naboje oraz DRY CELL BATTERY i BASEMENT STOREROOM KEY w dziurze w ścianie. Będzie tam także informacja, na łóżku, że pierścień znajduje się w "the basement's basement":

"I was locked up inside the basement's basement.
It was so small and dark and I was so afraid.
I dropped my precious ring.
But I will never, ever go back there. "

Wyjdź na korytarz. Udaj się do końca korytarza do Day Room, gdzie na środku pomieszczenia znajdziesz leżącą lodówkę. James nie będzie w stanie jej sam otworzyć. Wyjdź na korytarz i udaj się do windy. Pojedź nią na 3 piętro 3F.

W korytarzu skrzydła pacjentów na 3 piętrze 3F będą kolejne pielęgniarki. Udaj się do pomieszczenia S11, gdzie będzie ampułka oraz naboje. Na łóżku będzie notatka wyjaśniająca dziwne malowidło na drzwiach na klatkę schodową w skrzydle pacjentów na 3 piętrze:

"She is an angel no one knows only I can see the Lady of the Door
they cannot walk along her Bridge of Thread they fall from the weight
of their crimes. Like bloated and ugly corpses
their sins she devours them sin and sinner alike she saves
me she is an angel."

Udaj się do S3, gdzie zostawiłeś Marię. Teraz pokój będzie pusty, a na szafce przy łóżku będą puste opakowania po lekarstwach. Wyjdź przez podwójne drzwi na końcu korytarza prowadzące do głównej części szpitala. Udaj się na klatkę schodową, gdzie na filarze znajdziesz save. Zejdź schodami do piwnicy. Na ziemi znajdziesz notatkę - I took the direckters's key:

"I took the direckters's key - the one to the mooseum.
I hid it behind the preying woman when I went out for the day trip.
I picked it up but I did not steal it. I'm not a krimminal."

W piwnicy otwórz drzwi używając klucza. Znajdziesz się w magazynku Storeroom. Na podłodze będą naboje. Podejdź teraz do szafki przy ścianie i zbadaj ją. Okaże się, że James może ją przesunąć, więc to zrób. W tym momencie pojawi się Maria. Po krótkiej rozmowie i przywitaniu podejdź do dziury w ścianie i zejdź na dół. W pomieszczeniu na dole znajdziesz pierścień COPPER RING. Wracaj teraz na klatkę schodową i udaj się z powrotem na 3 piętro 3F.

Przejdź przez drzwi i udaj się do skrzydła pacjentów, a następnie do windy w skrzydle pacjentów i zjedź na 2 piętro 2F. W czasie podróży windą usłyszysz quiz, który jest przeznaczony dla ciebie:

"1. Merry-Go-Round, haunted house, roller coaster, ferris wheel and tea cups.
Silent Hill is home to a thrilling amusement park that both children and adults love.
The question is: What is the name of this amusement park?

One, Fantasy Land
Two, Silent Hill Amusement Park
Three, Lakeside Amusement Park

2. Silent Hill witnessed a gruesome murder a few years back.
A brother and sister were playing in the road when they were attacked and
chopped into pieces with an axe. Torn flesh, smashed bones, splattered blood, and finally...
What a terrible tragedy. What gruesome end to such innocent lives.
What was the name of the murderer who committed this vile act?

One, Walter Sullivan
Two, Scott Fairbanks
Three, Eric Gein

3. South of the lake is a deserted old neighborhood called South Vale.
From there to Paleville, the central resort area northwest of the lake,
there's only one road you can take. Just one road, no more.
The third and final question is: What is the name of that road?

One, Bachman Road
Two, Rendell Street
Three, Nathan Avenue"

ODPOWIEDZI: Pyt. 1 (Q1) - 3 Pyt. 2 (Q2) - 1 Pyt. 3 (Q3) - 3

Po wyjściu z windy udaj się do pokoju dziennego Day Room na 2 piętrze 2F na końcu korytarza, gdzie na środku była lodówka. Teraz razem z Marią możesz ją otworzyć. W środku znajduje się drugi pierścień LEAD RING. Teraz udaj się do windy w skrzydle pacjentów i pojedź na 3 piętro 3F.

Przejdź do głównej części budynku i udaj się do Storage Room. Znajdziesz tam wiele użytecznych rzeczy oraz szkatułkę, do której szyfr to rozwiązanie quizu z windy. Wracaj do korytarza w skrzydle pacjentów.

Podejdź do drzwi obok windy prowadzących na klatkę schodową w skrzydle pacjentów, na których namalowana jest kobieta. Użyj pierścieni (możesz je połączyć, aby ich za każdym razem nie wybierać z inwentarza) i załóż na palce. Drzwi się otworzą. Zejdź schodami na sam dół.

Za drzwiami czeka cię bardzo długi korytarz i Piramidogłowy Pyramid Head. Musisz tutaj bardzo uważać, gdyż gdy on zabije Marię, gra się kończy. Za to, gdy ty będziesz strzelać, to jeden strzał także Marię uśmierca. Na poziomie Easy i Normal wystarczy po prostu biec korytarzem aż do końca. Na poziomie Hard i Extra Hard musisz bardziej się namęczyć. Aby udało się wam dostać do końca korytarza musisz ochraniać Marię przed Piramidogłowym oraz go spowalniać używając broni, abyście mogli dobiec do końca korytarza. Gdy w końcu tam dobiegniecie okaże się, że twoje próby ratowania Marii na nic się nie zdadzą. Maria i tak nie zdąży wejść do windy... James znajdzie się ponownie na 1 piętrze 1F w głównej części szpitala. Udaj się do Director's Room. Znajdziesz tam mapę, z której James przekopiuje zaznaczone miejsca na swoją mapę wraz z dopiskiem:

"He who is not bold enough
to be stared at from across
the abyss is not bold enough
to stare into it himself.
The truth can only be learned
by marching forward.
Follow the map.
There's a letter and a wrench."

oraz klucz HOSPITAL LOBBY ROOM. Przez okno zobaczysz Laurę biegnącą ulicą. Wyjdź na korytarz i skieruj się do wyjścia ze szpitala. Obok drzwi po prawej będzie save. Udaj się za Laurą.

DARK SOUTH VALE

Wyjdź na zewnątrz. Wszędzie będzie ciemno. Twoim celem jest teraz udać się do zaznaczonego miejsca na mapie na Lindsey Street.

Po wyjściu ze szpitala udaj się na południe Carroll Street. Na zachodnim końcu Rendell Street znajdziesz ampułkę i naboje. Po drugiej stronie drogi będzie Health Drink i apteczka. Udaj się teraz na wschód Rendell Street. Znajdziesz tam naboje. Ogólnie przeszukaj wszystkie ulice zanim dojdziesz do Saul Street. Znajdziesz tam dużo różnych naboi, Health Drinków, apteczek i ampułki.

Udaj się na Saul Street. Na jej końcu będzie tunel, a w nim brama. Przejdź przez nią. Będą tam nowe potwory Mandarins (Underhangers). Nie ma sensu ich zabijać. Przebiegnij korytarz do następnych drzwi i przejdź przez nie. Znajdziesz się na Saul Street przy przyczepie kempingowej (tej samej co wcześniej). Wejdź do środka, jest tam save. Obok przyczepy będzie apteczka i naboje.

Idź dalej Saul Street idąc południową strona ulicy, znajdziesz tam kolejne naboje. Na rogu Saul Street i Neely Street znajdziesz apteczkę przed wejściem do sklepu. Idź teraz Neely Street na północ. Wejdź do baru Neely's Bar. Znajdziesz tam nową wiadomość na ścianie:

"If you really want to see Mary, you should just die.
But you might be heading to a different place than Mary,
James."

Ta wiadomość może mieć wpływ na zakończenie gry. Czytasz - zakończenie In Water; nie czytasz - zakończenie Leave, Maria.

Wyjdź z baru i skieruj się na wschód Sanders Street. Skręć w Lindsey Street i idź prosto. Miń Gonzale's Mexican Restaurant i znajdź dom po lewej stronie, przed jego wejściem będzie leżał list - The key is in the park:

"Or perhaps you are a fool.
The truth usually betrays people.
A part of that abyss is in the old society.
The key to the society is in the park. At the foot of the praying woman,
inside of the ground, inside of a box. To open it, I need a wrench.
My patient buried it there. I knew, but did nothing. It made me uneasy to have such a thing near.
I wasn't looking for the truth, I was looking for tranquility.
I also saw that thing. I fled, but the museum was sealed as well.
Now no one dares to approach that place.
If you still do not wish to stop,
James, I pray to the Lord to have mercy on your eternal soul."

oraz klucz WRENCH.

Udaj się teraz na Katz Street. Przy Cafe Texxan znajdziesz naboje. Kolejne przy Big Jays. Idź na zachód w kierunku Munson Street. Na końcu Katz Street, zaraz za apartamentowcami będzie ściana, a w niej brama. Tym razem będzie ona otwarta. Idź teraz na północ Munson Street, prosto do Rosewater Park.

W alejkach parku po prawej stronie znajdziesz pomnik modlącej się kobiety. Podejdź do niego z tyłu i przyjrzyj się ziemi za nim. James odkopie puszkę, która jest przymocowana dwoma śrubami. Użyj Wrench i weź klucz OLD BRONZE KEY. Wróć teraz na Nathan Avenue i skieruj się do Silent Hill Historical Society Museum, zaznaczonego na mapie (mijałeś je idąc do mostu). Obok towarzystwa historycznego będzie apteczka. Podejdź do drzwi, otwórz je kluczem i wejdź do środka.

HISTORICAL SOCIETY

Zaraz po wejściu do muzeum na ladzie będzie save. W następnym pomieszczeniu znajdziesz galerię obrazów na ścianach. Pooglądaj je. Jeżeli idziesz grę po raz kolejny, w gablocie na środku pomieszczenia znajdziesz OBSIDIAN GOBLET, który służy do uzyskania zakończenia Rebirth. Przejdź do następnego pomieszczenia z obrazami. Będzie w nim wielka dziura w ścianie. Przejdź przez nią i idź schodami na dół.

W końcu dotrzesz do drzwi. Przejdź przez nie. W pomieszczeniu na biurku znajdziesz notatkę z 1820 roku. Będzie tu także apteczka. Wyjdź przez drugie drzwi.

Będzie tam korytarz. W pomieszczeniu na prawo korytarza będzie amunicja i kilka obrazów do obejrzenia. Wyjdź z pomieszczenia ponownie na korytarz i idź w drugą stronę. Będzie tam kolejne pomieszczenie, a w nim amunicja. Wyjdź ponownie na korytarz i skieruj się dalej korytarzem do ostatnich drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu z dużym otworem w podłodze. Skocz tam.

Znajdziesz się w studni bez wyjścia. Znajdź ścianę, przy której James stwierdzi, że inaczej wygląda i uderz w nią kilka razy rurką. Ściana runie, a za nią będą drzwi. Przejdź przez nie.

Znajdziesz się w kolejnym korytarzu, w kanałach. Idź korytarzem do miejsca gdzie będą niskie schodki prowadzące do dwóch drzwi. Wejdź w drzwi na prawo. Będzie tam krótki korytarz. Na końcu niego będą otwarte drzwi do pomieszczenia, w którym zamiast podłogi jest zamknięta brama. Wróć do małego korytarzyka i wejdź w drzwi pośrodku. Znajdziesz tam klucz SPIRAL-WRITING KEY. W tym momencie bateria w twojej latarce padnie. Musisz ją wymienić na tą znalezioną w szpitalu. Zrób to szybko, bo pomieszczenie zaroiło się od robaków. Teraz podejdź do drzwi i przypatrz się klawiaturze. Kod do drzwi jest za każdym razem losowo wybierany. Niektóre klawisze są jaśniejsze. Musisz posługując się tylko i wyłącznie nimi znaleźć kombinację otwierającą te drzwi.

Po wyjściu z pomieszczenia udaj się teraz do pomieszczenia z bramą zamiast podłogi i użyj klucza, aby ją otworzyć. Zeskocz na dół.

TOLUCA PRISON

James znajdzie się w więziennej stołówce. Będzie tam także Eddie. Po krótkiej z nim rozmowie przeszukaj stołówkę; poza nabojami znajdziesz tam także Health Drink i TABLET OF "BLUTTONOUS PIG". Na jednym z filarów znajdziesz save. Wyjdź na korytarz.

Udaj się w lewo. Na pierwszym biurku znajdziesz naboje. Na następnym będzie leżała mapa więzienia MAP OF THE PRISON. Udaj się teraz do pomieszczenia z małymi pomieszczeniami po środku, przypominającymi prysznice. W ostatnim prysznicu w korytarzu po lewej będzie TABLET OF "THE SEDUCTRESS". Udaj się teraz do pierwszego korytarza (przy stołówce) z celami więziennymi.

W korytarzu z celami. Wszystkie cele są zamknięte, poza tymi, których drzwi stoją otworem. W 5-tej celi znajdziesz naboje. W przedostatniej celi będzie dużo książek, a na łóżku będzie leżała woskowa lalka WAX DOLL. Zabierz ją. Wyjdź przez drzwi na końcu korytarza.

Znajdziesz się w kolejnym długim korytarzu. Idź do następnego korytarza z celami na drugim końcu więzienia. Tutaj wszystkie cele są zamknięte, ale jednak niektóre z nich się otwierają. Wejdź do pierwszej celi, znajdziesz tam wiele interesujących rysunków. Teraz wejdź do 7 celi. Na łóżku będzie TABLET OF "THE OPPRESSOR". Wróć teraz ponownie na korytarz.

Udaj się na dziedziniec, do którego wejście prowadzi przez podwójne drzwi na środku korytarza. Idź na środek dziedzińca. Znajdziesz tam szubienicę. Użyj na niej znalezionych tabliczek. Usłyszysz tętent koni oraz odgłos zabijania. Wracaj teraz do wyjścia. Na drzwiach będzie wisiała podkowa HORSESHOE. Zabierz ją i wracaj do korytarza, gdzie jest stołówka.

Wejdź do pokoju przesłuchań, 2 drzwi po lewej stronie od drzwi stołówki. Znajdziesz tam apteczka. Zabierz ją i wyjdź na korytarz. Wejdź do pomieszczenia obok i przejdź nim do następnego korytarza. Wejdź ponownie do pokoju przesłuchań w którym była apteczka. Znajdziesz tam zapalniczkę LIGHTER.

W męskiej toalecie będzie save. Udaj się do pomieszczenia ostatniego po prawej przed kratą Warden's Office. W pomieszczeniu będzie potwór oraz apteczka, Health Drink, ampułka, a także na biurku artykuł dotyczący jeziora - Legend of the Lake:

"Toluca Lake, the town's main tourist attraction. This clear, beautiful lake has another side as well.
It may seem like just a typical ghost story that you might find in any number of old towns across the country. But in this case, the legend is true.
On a fog-bound November day in 1918, the Little Baroness, a ship filled with tourists, failed to return to port.
A newspaper article from back then simply says "It most likely sunk for some reason". Despite an extensive police search, not a single fragment of the ship
nor any of the 14 bodies of passengers or crew has ever been recovered to this day.
In 1939, an even stranger incident occurred.
(wyrwano kilka stron)
Many corpses rest at the bottom of this lake. Their bony hands reach up towards the boats that pass overhead.
Perhaps they reach for their comrades."

Na regale natomiast znajdziesz dziennik - Prison guard's diary:

"Prisoners do not feel remorse. In fact, they do not feel themselves to be villains at all.
Even the most uneducated brute will use what little words he knows to justify himself.
And such trifling dreams they have, flourishing even in the darkness. Prisoners, too, are no exception.
No matter how foul nor loathsome one's own life and existence may be, human nature is abiding."

Przejdź do drugiego pomieszczenia. Znajdziesz tam naboje oraz HUNTING RIFLE. Wyjdź na korytarz i podejdź do kraty. Otwórz ją i przejdź przez nią. Na podłodze jest właz. Podejdź do niego. Użyj na raz Wax Doll, Horseshoe i Lighter. James stworzy z tego rączkę do klapy. Otwórz ją i skacz na dół.

Znajdziesz się w korytarzu. Idź do drzwi i je otwórz. Skacz dalej.

Znajdziesz się w kolejnym pomieszczeniu przed otwartymi drzwiami do winy. W każdym rogu windy są naboje i apteczka. Gdy zaczniesz je zbierać, winda ruszy w dół.

Znajdziesz się w pomieszczeniu z drzwiami i z save'em.

LABIRYNTH

W korytarzu za drzwami, drzwi na wprost są zadrutowane, więc skręć w korytarza w lewo. Pierwszy w prawo korytarz jest ślepy, więc idź dalej prosto i trzymaj się lewej ściany. Dojdziesz do skrzyżowania w kształcie litery "T". Z obu stron będą drabinki. Prowadzą one do tego samego pomieszczenia, więc nie ma znaczenia, którędy zejdziesz.

Po zejściu na dół znajdziesz się w korytarzu. Od spodu będą chodzić Mandarins, a na górze będzie Piramidogłowy Pyramid Head. Znajdź pomieszczenie na środku z drzwiami. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie będzie wielki nóż Piramidogłowego GREAT KNIFE oraz naboje. Wracaj teraz z powrotem na górę.

Udaj się teraz do pierwszego korytarza po lewo. Będzie tam kolejna drabinka. Znajdziesz się w kanałach. Idź do końca korytarza i wejdź do góry drabiną. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie na środku będzie rzeźba z głową, a za nią kolejne pomieszczenie. Głowę musisz ustawić tak, aby drzwi na przeciw wejścia w następnym pomieszczeniu były otwarte. Jak już tego dokonasz udaj się tam.

Zejdź po schodach. Znajdziesz się w celi, gdzie będzie Maria. Po rozmowie z nią wracaj na górę. Okaże się, że ktoś w skrzynkę bezpiecznikową włożył obcęgi WIRE CUTTER. Wracaj teraz do drzwi zadrutowanych, przy pomieszczeniu z save'em. Podejdź do nich i użyj na nich Wire Cutter. Przejdź dalej i zejdź po drabinie na dół.

Znajdziesz się w kolejnych kanałach. Wejdź na górę po pierwszej napotkanej drabinie w małym korytarzu. Druga drabina prowadzi do pustego pomieszczenia. Przejdź korytarzem do następnej drabiny i zejdź na dół.

Znajdziesz się ponownie w kanałach. Wejdź po pierwszej napotkanej drabinie na górę. Przejdź korytarz i znowu po drabinie na dół. W kanałach idź do końca i wejdź po drabinie.

Kolejny korytarz. Zaraz po wejściu do niego po prawej są naboje. Idź do końca i zejdź po drabinie. Znowu kanały i znowu wejdź po pierwszej drabinie do góry. Znajdziesz się w pomieszczeniu z save'em oraz gazetą na podłodze - Blood-soaked newspaper:

"The bo____f a man later identified as Thomas Oro_____Lumberjack,
(ag_ 39) was discovered in the________________om lying fa______
The probable cause of dea____as multiple stab wounds to the front of the neck
and the left side of the torso by a sharp edged weapon. The estimated____e of death
was somewhere between 11:00 p.____nd 12:30 midnight.
"Due to signs of struggle in the room and the lack of a murder weapon,
police are cons__ering this a homicide and have opened a murder investigation.
Furthermore, given the fact that the cash in the room was untouched
and Mr. Oro_____ad a history of drunkenness and violence,
the polic______ect that t_____tive was not robbery____ _________ of crime o______ion."

Zapisz grę, bo czeka cię walka z kolejnym bossem - Abstract Daddy.

Po zwycięskiej walce Angela, dobije "tatusia" i wyjdzie z pomieszczenia. Zrób to samo i udaj się do ostatnich drzwi na końcu tego korytarza. Znajdziesz się w kolejnym korytarzu. Znajdują się tam dwa pomieszczenia. W pierwszym są szubienice, a w drugim wisielcy. Zagadka polega na tym, aby uwolnić przez pociągnięcie szubienicy niewinnego. Ciała ustawiają się losowo, jednak rozwiązania zagadki są stałe.

Na poziomie Easy:

"He committed an evil crime.
He turned a happy home into a pile of ash.
For that, he should die.

They also committed crimes.
They tried to fraud and trick others.
So their reward too is natural.

Even he cannot be forgiven,
My friend without his left hand.
And so his death bothers me not.
And what of him?

He also is not sinless.
There is only one here who is innocent.
The missing child was nowhere to be found,
And so there was no proof of his guilt.

His death was a tragedy.
That is all I wish to say.
It was neither justice nor retribution."

ROZWIĄZANIE: Kidnapper

Na poziomie Normal:

"Dead men, dead men swinging in a tree
How many dead men do you see?
Tongue turned blue and face gone grey
Watch them as they twist and sway

The first one killed the butcher man
Then cooked him in the frying pan
Served him to his hungry guests
And gave them seconds on request

The next one with his smile and sweets
Stole poor children off the streets
To men who dressed unsavory
He sold them into slavery

Breaking into home at night
The thief he had a nasty fright
Filled his foolish head with ale
Woke in the morn in the county jail

The artist with his daunting skill
Tried his hand at painting bills
But caught in rain he was undone
When the ink he'd use did start to run
With promises of great return
Taking gold he did not earn

Bundled it up out of sight
Quietly slipped off into night
Three houses into ashes burned
The sheriff with no place to turn
Did spy a stranger to his town
Locked him up and beat him down

Dead men, dead men swinging in a tree
How many dead men do you see?
Six feet long and six men wide
Round their necks the noose be tied"

ROZWIĄZANIE: Arsonist

Na poziomie Hard:

"I do not wish to die. But tomorrow I will climb the thirteen steps.
Please someone - answer me,
Why must I die come the morning?

The man imprisoned beside me believed me.
"Because they're all insane, that's why," he said.
Of course I know his opinion will change nothing.
"Now you know why I struck out at them," he muttered.

The man who was executed yesterday,
the one who had said his job was to sell dreams,
said that was not true.
But the man who is to be executed
the day after tomorrow for stealing
children shouted back that it was true.

The man who was hung today did not answer.
"They'll kill me either way," he said.
He was caught embezzling public money,
so he hasn't any hope for mercy.

The man who is always quietly smiling
to himself said "I am happy for I will soon be with her."
I do not wish to die. I long only to return home.
But I know it is not to be.
Though I have done nothing,
this crime has been thrust upon me.
Someone save me.
This is not judgement.
They are bloodthirsty and
I am their sacrificial lamb!"

ROZWIĄZANIE: Counterfeiter

Na poziomie Extra Hard:

"We may visit death upon the head of the sinner but to what avail?
In the name of retribution, we took part in a bitter comedy this day.

You, hanging as you do, by your neck,
Unforgiven and cursed by all.

Five of them committed crimes,
six went out for a drink and were captured there.
Only one of them was innocent, but they knew not that.
The bloodstains remaining are proof of their guilt.
Trodden upon and thus created,
they are the paths to Hell or the Void.

The white bandages stained with crimson,
The remains upon the scorched black earth,
The whispered cries of the maiden.
They are but a meaningless contract.
They are also signs of guilt.
But one of them was done without reason.
It was done out of fear and a ripe imagination.
Spinning alone at the end of a rope,
it is nothing less than a disgrace to us all."

ROZWIĄZANIE: Thief

W celi z wisielcami znajdziesz klucz KEY OF THE PERSECUTED. Wyjdź na końcu korytarza przez drzwi i podejdź do kraty. Po prawej jest koło zablokowane kajdankami. Użyj klucza i otwórz bramę. Zejdź po drabinie na dół i idź kanałami cały czas prosto do drzwi ze schodkami. Wejdź do pomieszczenia.

Znajdziesz tam ciało Marii. Wracaj do kanałów i skręć w pierwszy korytarz w lewo, wcześniej zamknięty, i wejdź po drabinie do góry. Znajdziesz się na cmentarzu. Zwiedź go dokładnie, gdyż znajdziesz tam niezły zapas amunicji. Na jednym z nagrobków jest save. Następnie wskocz do swojego grobu - James Sunderland.

Znajdziesz się w długim korytarzu. Idź nim do końca i wejdź przez drzwi do pomieszczenia. Znajdziesz się w chłodni, w której spotkasz Eddiego. Po walce z nim, on ucieknie do następnego pomieszczenia. Zbierz naboje i idź za nim. Tam czeka cię ostateczna walka z Eddim. Po zwycięskiej walce wyjdź na zewnątrz przez duże drzwi na końcu pomieszczenia.

Na beczce z prawej strony w rogu będzie save. Idąc dalej znajdziesz się na pomoście. Dojdź do łodzi i wsiądź w nią. Kieruj się w stronę światła na horyzoncie. Uwaga na poziomie Hard łodzią wiosłuje się manualnie (na konsoli poruszając oba joysticki; każdy joystick odpowiada za dane wiosło).

LAKEVIEW HOTEL

Po dopłynięciu do przystani, wysiądź z łódki. Znajdziesz się przed Lake View Hotel. Wejdź po schodach do ogrodu i skieruj się na lewo. Na obrzeżu fontanny znajdziesz pozytywkę Mała Syrenka "LITTLE MERMAID" MUSIC BOX. Teraz wejdź do hotelu.

Po wejściu do hotelu na lewej ścianie będzie wisiała mapa hotelu HOTEL MAP (FOR GUESTS). Udaj się do Lobby. Znajdziesz tam recepcję. Na kontuarze przeczytaj notatkę:

"Mr. James Sunderland,
The videotape you forgot here is being kept in the office on the 1st floor."

Wejdź do recepcji i weź klucz - jedyny - do pokoju 312 KEY TO HOTEL ROOM 312. Obejrzyj zegar stojący na środku Lobby. Teraz udaj się na korytarz i zejdź do piwnicy.

W otwartej windzie znajdziesz THINNER. Wracaj na parter i udaj się "Lake Shore" Restaurant. Na jednym ze stołów zamiast dania na talerzu leży klucz "FISH" KEY. Gdy będziesz wychodzić z pomieszczenia zza pianina wyjdzie Laura i da ci list:

"My dearest Laura,
I'm leaving this letter with Rachel to give to you after I'm gone.
I'm far away now. In a quiet, beautiful place.
Please forgive me for not saying goodbye before I left. Be well, Laura.
Don't be too hard on the sisters.
And Laura, about James...
I know you hate him because you think he isn't nice to me, but please give him a chance.
It's true he may be a little surly sometimes, and he doesn't laugh much.
But underneath he's really a sweet person.
Laura...
I love you like my very own daughter.
If things had worked out differently, I was hoping to adopt you.
Happy 8th birthday, Laura.
Your friend forever,
Mary"

Po rozmowie z nią wyjdź na korytarz. Teraz będą tam "łóżka" Abstract Daddy.

Udaj się teraz na 2 piętro 2F i wejdź do Cloak Room. Znajdziesz tam trochę amunicji oraz aktówkę leżącą na blacie. Otwórz ją przy pomocy klucza "Fish" Key. Po jej otworzeniu znajdziesz tam klucz do pokoju 204 KEY TO HOTEL ROOM 204. Udaj się teraz do skrzydła hotelu. Przechodząc obok pokoju 208 można usłyszeć czasami płacz. Wejdź do pokoju 204. Na biurku będzie klucz EMPLOYEE ELEVATOR KEY. Przez dziurę w ścianie przejdź do pokoju 202. Na łóżku są rozrzucone fotografie. Zbadaj je. James podniesie zamalowaną fotografię. Użyj na niej Thinner. Zobaczysz szyfr otwierający walizkę leżącą obok łóżka. Otwórz ją. Znajdziesz tam kolejną pozytywkę Kopciuszek "CINDERELLA" MUSIC BOX. Wyjdź przez drzwi na korytarz i przejdź do drugiego skrzydła hotelu.

Udaj się tam. Za windą na mapie jest szare pomieszczenie. Wejdź do niego. Jest tam save, a na wózku Health Drinki. Zbadaj szafki i wejdź do winy. Za nim jednak zostawisz wszystko na półce przed windą (dosłownie wszystko, nawet zdjęcie Mary i list od niej), podładuj ewentualnie swoje zdrowie. Teraz zjedź winą na dół.

Po lewej będzie mapa hotelu HOTEL MAP (FOR EMPLOYEES). Po wyjściu z windy udaj się do korytarza po prawej. W ostatnim pomieszczeniu Pantry (nad drzwiami świeci się czerwona lampka) znajdziesz na regale ostatnią pozytywkę Królewnę Śnieżkę "SNOW WHITE" MUSIC BOX. Wyjdź ponownie na korytarz i udaj się Office. Znajdziesz tam w otwartym sejfie kasetę wideo VIDEOTAPE oraz otwieracz do puszek CAN OPENER. Potem udaj się do Employee longe, będą tam naboje. Wracaj na korytarz i skieruj się na klatkę schodową. Zejdź na dół.

Wyjdź z klatki przez drzwi do następnego korytarza. Trzymaj się lewej strony. Dojdziesz do Boiler Room. Znajdziesz tam apteczkę i klucz BAR KEY. Wyjdź ponownie na korytarz i udaj się do kuchni Kitchen. Zbierz tam naboje i Health Drinki. Po lewej przy zlewie będzie puszka. Otwórz ja przy pomocy Can Opener i weź jedna żarówkę LIGHT BULB (ciekawe, kto trzyma w metalowej puszce żarówki...). Przejdź przez kolejne drzwi do baru. Wyjdź zza kontuaru i podejdź do kontuaru od strony drzwi. Wkręć w lampkę żarówkę i podejdź do drzwi. Użyj klucza i wyjdź z pomieszczenia.

Udaj się korytarzem do schodów i wejdź na parter. Przejdź do Lobby i wejdź schodami na górę do pomieszczenia z windą, przed wejściem do której musiałeś wszystko zostawić. Zabierz swoje rzeczy i wracaj z powrotem do Lobby. Podejdź teraz do zegara i rozwiąż zagadkę jak ustawić pozytywki, aby zegar poprawnie grał melodię.

Na poziomie Easy:

"When the Lost One is returned the sour note shall turn sweet"

ROZWIĄZANIE: pozytywki ustawiasz jak chcesz

Na poziomie Normal:

"Seat of the Princess who fled at midnight."

"Seat of the Princess who awoke from death."

"Seat of the Princess who spoke no words."

ROZWIĄZANIE: po lewej Kopciuszek (Cinderella), po środku Królewna Śnieżka (Snow White), po prawej Mała Syrenka (Little Mermiad)

Na poziomie Hard i Extra Hard:

"Twas shameful greed did stain her shoe with blood."
"Even so, I still want to believe that she was happy."
"Beauty - Both a blessing and a curse thou be."

ROZWIĄZANIE: po lewej Kopciuszek (Cinderella), po środku Mała Syrenka (Little Mermaid), po prawej Królewna Śnieżka (Snow White)

Po rozwiązaniu zagadki usłyszysz melodię. Pozytywki zaczną się obracać. Jak staną weź klucz HOTEL STAIRWAY KEY. Teraz udaj się na 3 piętro 3F do pokoju 312.

Po wejściu do pokoju podejdź do magnetowidu i użyj kasety wideo Videotape. Po obejrzeniu filmu do pokoju wejdzie Laura. Po rozmowie z nią wyjdź z pomieszczenia. Hotel się zmienił. Radio nie działa. Latarka także.

Jeżeli posiadasz Dog Key udaj się do drzwi po prawej do pomieszczenia Observation Room. Użyj znalezionej kości. Dla ciebie gra się w tym momencie kończy - zakończenie Dog.

Zejdź na drugie piętro 2F. Udaj się do biblioteki Reading Room. Zbierz tam BOOK OF CRIMSON CEREMONY, jeżeli chcesz uzyskać zakończenie Rebirth:

"Speak.
I am the Crimson One.

The lies and the mist are not they but I.
You all know that I am One.
Yes, and the One is I.

Believers hearken to me!
Twenty score men and seven thousand beasts.
Heed my words and speaketh them to all, that they shall ever be
obeyed even under the light of the proud and merciless sun.

I shall bring down bitter vengeance upon thee and thou shalt suffer
my eternal wrath.

The beauty of the withering flower and the last struggles of the dying
man, they are my blessings.

Thou shalt ever call upon me and all that is me in the place that is silent.

Oh, proud fragrance of life which flies towards the heart. Oh Cup
which brims with the whitest of wine, it is in thee that all begins."

Na biurku jest magnetofon ze słuchawkami. Wysłuchanie kasety ma wpływ na zakończenie gry. Wysłuchanie - zakończenie In Water, Maria; nie słuchanie - zakończenie Leave.

Udaj się teraz do skrzydła hotelu po lewej stronie. Drzwi do pokoi stanowią swoiste przejścia między nimi i korytarzami, aby dostać się do prawego skrzydła hotelu wejdź do pokoju 202. Znajdziesz się teraz w drugim skrzydle hotelu. Idź do końca korytarza i przejdź przez drzwi. Udaj się do windy i zjedź na dół.

Znajdziesz się ponownie w piwnicy, tym razem wypełnioną w połowie wodą. Wejdź do baru. Miń kontuar i udaj się do kuchni. Wyjdź z niej na kolejny korytarz i idź w kierunku klatki schodowej. Po przejściu przez drzwi znajdziesz się w płonącym pomieszczeniu, gdzie spotkasz Angelę. Po rozmowie z nią wyjdź ponownie przez te same drzwi, którymi tu wszedłeś. Znajdziesz się w klatce schodowej. Wejdź schodami na parter.

Znajdziesz się w ruinach części dla pracowników, które wcześniej zwiedzałeś. Udaj się do drzwi wychodzących na dwór za Manager's Office i pomieszczenie bez nazwy obok niego. Wyjdź przez drzwi wychodzące z hotelu.

Znajdziesz się w korytarzu, gdzie po dnie chodzą Mandarins. Dobiegnij do drzwi i przejdź przez nie. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie na ścianie zobaczysz 9 karteczek z save'ami. Zapisz grę, bo teraz czeka cię 2 bossów. Przejdź do następnego pomieszczenia.

W tym pomieszczeniu będzie dwóch Piramidogłowych - Pyramid Head Duo. Trzeba się więcej nabiegać niż strzelać. Biegaj dookoła, co jakiś czas możesz strzelić. Trzeba kilka razy strzelić. W zależności od poziomu zajmuje to proporcjonalnie odpowiednią ilość czasu. W każdym razie ty ich nie zabijesz. Oni sami popełnią samobójstwo. Gdy to zrobią, podejdź do nich i zabierz z ich szyi wisiorki: RUST-COLORED EGG oraz SCARLET EGG.

Podejdź do drzwi i użyj jajka. Nie ma znaczenia, w które drzwi użyjesz którego jajka. Przejdź przez którekolwiek drzwi. Znajdziesz się w zmienionych korytarzu hotelu na parterze. Udaj się do wyjścia z hotelu.

Po przejściu przez drzwi znajdziesz się w długim korytarzu. W trakcie iścia tym korytarzem usłyszysz rozmowę. Czy jej wysłuchasz czy nie ma wpływ na zakończenie gry. Wysłuchanie - zakończenie In Water, Leave; nie wysłuchanie - zakończenie Maria. Na końcu korytarza znajdują się drzwi. Po ich przejściu znajdziesz się w pomieszczeniu z "basenem". Jedyną drogą są metalowe schody wiodące do góry. Udaj się nimi na finalną walkę z ostatnim bossem - Mary/Maria.

W zależności od tego jak postępowałeś w czasie gry uzyskasz jedno z wymienionych niżej zakończeń - In Water, Leave, Maria. Idąc grę ponownie także Rebirth. Zakończenie Dog jest możliwe do uzyskania dopiero po uzyskaniu wszystkich wymienionych wcześniej zakończeń. Pamiętaj tylko, aby poszczególne rezultaty gry zapisywać.

W przypadku trzech zakończeń pełna wersja listu Mary do James'a zostanie przeczytana:

"In my restless dreams,
I see that town.
Silent Hill.

You promised you'd take me
there again someday.
But you never did.

Well I'm alone there now...
In our "special place"...
Waiting for you...
Waiting for you to come to see me.
But you never do.
And so I wait, wrapped in my cocoon of pain and loneliness.
I know I've done a terrible thing to you.
Something you'll never forgive me for.
I wish I could change that, but I can't.
I feel so pathetic and ugly laying here, waiting for you...
Every day I stare up at the cracks in the ceiling and
all I can think about is how unfair it all is...
The doctor came today.
He told me I could go home for a short stay.
It's not that I'm getting better.
It's just that this may be my last chance...
I think you know what I mean...
Even so, I'm glad to be coming home. I've missed you terribly.
But I'm afraid James.
I'm afraid you don't really want me to come home.
Whenever you come see me, I can tell how hard it is on you...
I don't know if you hate me or pity me...
Or maybe I just disgust you....
I'm sorry about that.
When I first learned that I was going to die,
I just didn't want to accept it.
I was so angry all the time and I struck out at everyone I loved most.
Especially you, James.
That's why I understand if you do hate me.
But I want you to know this, James.
I'll always love you.
Even though our life together had to end like this, I still wouldn't
trade it for the world. We had some wonderful years together.
Well this letter has gone on too long so I'll say goodbye.
I told the nurse to give this to you after I'm gone.
That means that as you read this, I'm already dead.
I can't tell you to remember me,
but I can't bear for you to forget me.
These last few years since I became ill...
I'm so sorry for what I did to you, did to us...
You've given me so much and I haven't been able to return a single thing.
That's why I want you to live for yourself now.
Do what's best for you, James.
James...
You made me happy."

BORN FROM A WISH

WEST SOUTH VALE

"I want to find somebody. I don't like being alone...
But... but is there anyone left alive?"

Maria znajduje się w garderobie Dressing Room. Znajdziesz tam także naboje, Health Drinki. Wyjdź na korytarz i udaj się do zielonych drzwi prowadzących do głównej części pub'u. Znajdziesz tam CHINESE CLEAVER oraz apteczkę. Wyjdź z pub'u na ulicę.

Zejdź po schodach i idź głównej ulicy Carroll Street. Udaj się nią na południe. Przy zaparkowanym tirze znajdziesz Health Drink. Maria nie będzie tym razem chciała wejść do szpitala. Idź dalej na południe, do skrzyżowania z Rendell Street. Jeżeli pójdziesz na zachód znajdziesz tam naboje. Ponieważ ulica jest dalej zablokowana udaj się na zachód Rendell Street. Idąc północną stroną na budynku za płotem będzie ziejący na dachu; miń budynek, obok zaparkowanej ciężarówki znajdziesz Health Drinki. Idź w kierunku Munson Street.

Idąc na południe Munson Street okaże się, że jest ona zablokowana, tak jak i przejście w tunelu na Saul Street. W związku z tym idź na północ Munson Street. Jeżeli skręcisz na zachód Katz Street znajdziesz tam na końcu naboje (za parkanem) oraz na ceglanym murku przy jednym z domów po północnej stronie ulicy znajdziesz apteczkę. Udaj się teraz z powrotem na Munson Street i idź na północ.

Ulica na końcu jest zablokowana. W małej uliczce przed końcem ulicy jest zaparkowany zielony pickup, gdzie znajdziesz naboje i apteczkę. Jednak po wschodniej stronie są uchylone drzwi. Przejdź przez nie.

BALDWIN MANSION

Po przejściu przez drzwi znajdziesz się na podwórku, gdzie czekają na ciebie dwa potwory. Miń je i wbiegnij w drzwi na przeciwko prowadzące do domu. Znajdziesz się w holu. Udaj się prosto do podwójnych drzwi i przejdź przez nie. Znajdziesz się w salonie Living Room. Znajdziesz tam na stole apteczkę i naboje. Na półce z książkami będzie mapa domu BALDWIN HOUSE MAP. Na ścianie będzie save.

Udaj się teraz na północną klatkę schodową i wejdź na górę. Podejdź do drzwi na wprost Lounge i spróbuj je otworzyć. Maria porozmawia z Ernestem Baldwinem, który jednak nie wpuści jej do środka. Udaj się zatem do korytarza prowadzącego na południe. Za pierwszymi drzwiami znajdziesz tabliczkę WHITE BOARD:

"When the White Breath is found,
I shall dedicate this thing.
Oh Spirit of the Mist,
Grant us fortune eternal."

Wróć z powrotem do poprzedniego korytarza. Na jego końcu znajdziesz Health Drink na stoliku. Wracaj teraz z powrotem do schodów. Jeżeli sprawdzisz drzwi do Lounge, okaże się, że Ernest nadal nie chce jej wpuścić do pokoju. Zejdź na dół.

Schodząc usłyszysz dziwny dźwięk. Udaj się do salonu Living Room. Okaże się tam, że płyta zasłaniająca kominek odpadła. W środku kominka jest drabina. Wejdź po niej na górę. Znajdziesz się w małym pomieszczeniu przypominającym cmentarz z jednym grobem. Znajdziesz tam kolejne tabliczki oraz RED BOARD:

"When the Crimson Words are found,
I shall dedicate this thing.
Oh you Gods deep in slumber,
Grant us fortune eternal."

oraz BLACK BOARD:

"When the Dark Grail is found,.
I shall dedicate this thing.
You who deny Death,
Grant us fortune eternal."

Podejdź teraz do grobu i rozwiąż zagadkę - przeczytaj inskrypcję na grobie:

"Along with you died joy.
All that remains is despair and a future of meaningless tomorrows.
But I will never give up.
One, to see your beautiful smile again.
One, to beg the blessings of the Gods.
I wait for that day.
When the boards cover all.
All sadness too will be covered.
But until my dreams return to reality.
I will have to swallow all the pain."

ROZWIĄZANIE: Włóż tabliczkę White Board tak jak jest

Włóż tabliczkę Black Board tak jak jest

Włóż tabliczkę Red Board obróconą o 90 stopni w lewo

Otrzymasz klucz ACACIA KEY. Zejdź po drabinie do salonu Living Room i udaj się schodami na pierwsze piętro. Ernest nadal nie będzie chciał otworzyć drzwi. Przejdź drzwiami na korytarz i udaj się do drzwi na jego końcu. Otwórz je przy pomocy znalezionego klucza.

Idź korytarzem prosto do następnych drzwi i przejdź do następnego korytarza. Udaj się do pokoju dziecięcego Kid's Room. Na stoliku przy łóżku znajdziesz zapałki MATCHES. Udaj się teraz do ostatnich drzwi w korytarzu przy schodach. Znajdziesz się na klatce schodowej. Wejdź do góry na strych. Podejdź do stolika ze świecą i ją zapal przy użyciu zapałek. Pod fotelem znajdziesz kartkę urodzinową BIRTHDAY CARD. Zejdź schodami na dół z powrotem. Schodząc po schodach usłyszysz głos dziecka mówiący: "Give it to... my daddy".

Udaj się teraz z powrotem do pokoju Ernesta Lounge. Tym razem drzwi będą otwarte. W pokoju Lounge znajdziesz apteczkę i dwa Health Drinki. Na stoliku znajdziesz otwartą encyklopedię roślin - Plant Encyclopedia: Acacia

"Acacia
A genus of evergreen trees of the mimosa tribe of the pea family.
Its tiny flowers are yellow or white and grow in clusters.
Common varieties include the "gum tree".
The Acacia Tree is a potent symbol in many religions across the World.
In Christianity it represents eternal life and morality.
In ancient Egypt it represented purity and rebirth, while in ancient Babylonia
it was thought of as the tree of the Goddess Ishtar and was a symbol of Life.
It was also a holy tree to the Ancient Jews who built the sacred Ark of the Covenenant from it
and for whom it signified a peaceful death and a release from grief."

Wyjdź przez drzwi prowadzące do północnego korytarza. Ponieważ w korytarzu wszystkie drzwi prowadzące do pomieszczeń są zamknięte, udaj się na klatkę schodową i zejdź na dół.

W tym korytarzu także wszystkie pomieszczenia są zamknięte, a więc możesz przejść tylko do następnego korytarza. Idź nim do końca do Service Room. Znajdziesz tam naboje. Wyjdź przez drugie drzwi na korytarz i przejdź do następnego korytarza, w którym możesz sobie otworzyć drzwi do salonu Living Room. Udaj się teraz do Study, gdzie znajdziesz książkę Lost Memories:

"I have the strongest trust - you may
even call it faith - in the miracle
called "Ressurection of the Dead".
Upon the hill where the light descended, the Beast intoned his song.
With words of blood, drops of mist and the vessel of night,
the grave become an open field.
The people wept in fear and joy at the reunion, but my faith in the
salvation of Xuchilpaba did not waver.
It is also spoken of in the ancient legends.
The original worshippers did not believe that death was the end
but that it was simply the path by which the deceased returned to nature.
They also believed the process was reversible.

(dopisek na dole strony)

Blood = Red,
Mist = White,
Night = Black"

Podejdź do kolejnych drzwi prowadzących do Bed Room. Czeka cię kolejna rozmowa z Ernestem, który poprosi Marię o znalezienie pewnego przedmiotu. Ponieważ Maria się zgodzi, otworzy on drzwi prowadzące do schodów, znajdujące się w poprzednim korytarzu naprzeciwko Service Room. Udaj się tam. Na ścianie przed drzwiami prowadzącymi do schodów pojawi się save.

Zejdź schodami na dół i idź korytarze do drzwi po lewej (jedyne otwarte). Znajdziesz się w kolejnym korytarzu pełnym krwiożerczych robaków. Na podłodze na początku korytarza znajdziesz rulonik, a w nim wiadomość od Amy Baldwin. Biegnij korytarzem do drzwi prowadzących do schodów. Po przejściu przez drzwi znajdziesz się na podwórku. Będą tam dwa ziejące potwory.

Na domu, z którego Maria wyszła znajdziesz napis: "Stay away of Haunted Mansion". Przejdź przez podwórko do drzwi prowadzących do Blue Creek Apartment.

BLUE CREEK APARTMENTS

Idź schodami na 2 piętro 2F, gdzie na klatce schodowej znajdziesz mapę MAP OF THE APT BLDG. Zejdź ponownie na dół i udaj się do pokoju 105. Znajdziesz tam WHITE LIQUID oraz apteczkę i Health Drink. Na ścianie w korytarzyku znajduje się save, dokładnie tam, gdzie James go miał. Wyjdź na korytarz i udaj się z powrotem na podwórko. Będą tam na ciebie czekały kolejne potwory. Udaj się z powrotem do Baldwin Mansion.

BALDWIN MANSION

Przebiegnij ponownie korytarzem z robakami do schodów prowadzących do góry. Udaj się do Study, aby porozmawiać ponownie z Ernestem. Maria zostawi mu White Liquid. Po długiej rozmowie, Maria postanowi sprawdzić kim jest Ernest....


News | Księga | Linki | Forum | Ankieta | Komentarze | Download | Kontakt

2015-2024 Silent Hill History © by Koralczyk.pl
Strona korzysta z plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.