Solucje i poradniki pochodzą ze strony internetowej Silent Hill Town - 1408
Dziękuję autorowi serwisu za zgodę na udostępnienie przeze mnie jego materiałów.




SOLUCJA
SILENT HILL DOWNPOUR




ESCAPE & THE DEVIL PIT DINER

Na początku więzień Murphy Pendleton jedzie windą na spotkanie ze strażnikiem George Sewell'em, z którym zawarł pakt, w wyniku którego miał zabić więźnia pedofila Patrick'a Napier'a. Gdy strażnik cię zostawi, przejdź przez podwójne drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu z prysznicami. Włącz wszystkie prysznice. Na ławce pod ścianą znajdziesz nóż i rurkę... Nadejdzie twoja ofiara, którą masz zabić...

Murphy budzi się we własnej celi. Strażnik Sewell przyszedł po niego, gdyż ma on zostać przeniesiony do innego więzienia. Wsiada do autobusu i opuszcza więzienie. W pewnym momencie, na drodze do Silent Hill (nr 73), kierowca Koons traci panowanie nad kierownicą...

Murphy budzi się w lesie i postanawia uciec. Przejdź przez rzekę na drugą stronę w poszukiwaniu, czy ktoś przeżył wypadek. Przy drzewie znajdziesz WALKIE-TALKIE. Wróć z powrotem do autobusu i idź zgodnie z kierunkiem autobusu; przejdź pod drzewem i idź dalej. W pewnym momencie zerwie się stado wron. Spróbuj przecisnąć się przez szczelinę w skałach po lewej, gdzie Murphy znajdzie jednego z więźniów, z którymi jechał. Obok jego ciała będzie latarka FLASHLIGHT. Wróć z powrotem i idź dalej. Dojdziesz do przepaści, nad którą jest zwalone drzewo. Przejdź po nim na drugą stronę. Gdy Murphy będzie chciał wspiąć się na skały, spotka ponownie strażniczkę, która go pilnowała w autobusie - Anna Cunningham. Nagle skała pod nią się zwali i będziesz musiał podjąć decyzję, czy jej pomóc czy nie. Oficer Cunningham i tak spadnie, jednak twoje chęci liczą się do zakończenia. Murphy będzie kontynuował wspinaczkę i znajdzie się ponownie na drodze.

W prawo nic nie ma; droga jest zawalona, więc udaj się w lewo, gdzie znajdziesz pierwsze zadanie.

FIND A WAY OUT OF THE AREA:

Idź dalej drogą, aż dojdziesz do stacji benzynowej. Na ławce znajdziesz TULUCA LAKE MAP, a obok pompy będzie skrzynka z narzędziami, z której wyjmij klucz francuski WRENCH. Podejdź do furtki w płocie i używając Wrench, rozwal kłódkę. Wejdź po drabinie na dach i zejdź po drugiej jego stronie. Podnieś bramę, jeśli chcesz - znajdziesz się ponownie na stacji benzynowej. Idź dalej pod blachami, aż dotrzesz do Tram Station.

Obejdź stację i wejdź po schodach na górę. Idź za śladami. Przejdź przez podwójne drzwi. Na ladzie znajdziesz GAME TOKENS. Podejdź do ściany z plakatem, gdzie dowiesz się, że masz znaleźć maszynę i jak ona wygląda.

OBTAIN A TICKET TO GET TO DEVIL'S PIT:

Wróć ponownie po śladach na dół i dalej za śladami. Miń ulicę i idź dalej, gdzie dowiesz się, że brama jest zamknięta z drugiej strony. Wróć z powrotem do ulicy i udaj się w lewo do Diner. Podejdź do samochodu, który Murphy będzie podziwiał. Nagle pojawi się listonosz...

CHANGE INTO NEW CLOTHES:

Podejdź do metalowego płotu i przejdź pod blachą. Na beczce będzie WRENCH. Wróć z powrotem i przy pomocy klucza rozwal kłódkę. Wejdź do środka. Przejdź korytarzem i przez następne drzwi wejdź do lokalu. Na stole znajdziesz mapę DEVIL'S PITSTOP MAP; podejdź do kasy, z której weź pieniądze MONEY; na innym stoliku, obok szafy grającej znajdziesz kartkę do swojego dziennika EARLY RESIDENTS. Jak chcesz, to możesz puścić piosenkę w szafie grającej. Przejdź do następnego pomieszczenia i weź apteczkę FIRST AID KIT; w łazienkach nic nie ma. Idź do kuchni i z szafki weź apteczkę FIRST AID KIT z szafki. Murphy poczuje ulatniający się gaz... Spróbuje go zakręcić, ale i tak kuchnia stanie w płomieniach; włączy alarm, który spowoduje, że nastanie ciemność...

Otherworld

Podejdź do rur przy ścianie i przekręć pokrętło po prawej. Przejdź przez otwarte drzwi. Idź jak droga cię prowadzi, aż dojdziesz do pomieszczenia z rurami i obrazem. Gdy go przekręcisz, zacznie się bieg na czas do kraty. Przejdź przez nią. Gdy znajdziesz się na środku następnego pomieszczenia pojawi się czerwone światło, które będzie chciało cię pożreć. Uciekaj tak, aby ciebie nie dorwało. Po drodze w korytarzach znajdziesz klatki z potworami, które po przewróceniu spowalniają goniące cię światło. W końcu znajdziesz dziurę w ścianie, przez którą będziesz mógł przejść. W pomieszczeniu z kanapą nie ma znaczenia, którym korytarzem pobiegniesz, gdyż one wszystkie się łączą. Przejdź przez kratę. Murphy spadnie na dół; w czasie tego musisz uważać na przeszkody.

Znajdziesz się dziwnym pomieszczeniu, w którym będzie leciała muzyka. Wejdź po schodach na górę, gdzie na końcu znajdziesz pokrętło. Obróć je. Zejdź po schodach i wejdź do pokoju-windy. Obróć obraz. Zejdź po schodach na sam dół i przejdź na drugą stronę pomieszczenia i wejdź do nowego pokoju-windy. Znowu przekręć obraz. Idź do nowo otwartego pomieszczenia i dalej. Pojawi się światło; skręć na schody po lewej i biegnij dalej. Przy kracie, która opadnie i skręć w prawo. Biegnij dalej, aż do pokrętła, które przekręć, a następnie z powrotem do otwartej już kraty i dalej korytarzem, aż światło zniknie. Teraz zawróć z powrotem i przejdź przez drzwi... Znajdziesz się ponownie w kuchni...

Udaj się do otwartych drzwi. Znajdziesz się w holu części mieszkalnej budynku. Przeszukaj pomieszczenia na parterze. W łazience w szafce znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. W kuchni na stoliku znajdziesz klucz KEY. Wejdź na piętro i użyj znalezionego klucza. W szufladzie w sypialni znajdzie kable POWER CORD. W drugiej sypialni znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Podejdź do okna i włącz czajnik, używając znalezionego kabla Power Cord. Na szybie pojawi się kod: 26381. Udaj się do kolejnej sypialni, gdzie znajdziesz martwego psa na łóżku. W pomieszczeniu w głębi na ścianie znajdziesz sejf, który otworzysz otrzymanym kodem.

W sejfie znajdziesz pistolet COLT. Wróć do małej kuchni i zejdź schodami do piwnicy, gdzie na beczce znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Obok schodów na stole warsztatowym znajdziesz nóż KNIFE. Idź dalej, aż znajdziesz windę, która na razie jest nieczynna. Udaj się w odwrotnym kierunku i poszukaj kraty. Obok będzie WRENCH, którego użyj do rozwalenia kłódki. Wejdź do pomieszczenia z telewizorem. Na stole obok znajdziesz kolejną notatkę do pamiętnika SPY LOG. Z drugiej strony, za ścianką z desek, na beczce znajdziesz PIECE OF WIRE. Teraz udaj się do windy. Murphy zobaczy jednego ze współtowarzyszy znęcającego się kobietą. Dojdzie między Murphy'm a więźniem do szarpaniny. W końcu pojawi się twój pierwszy potwór-kobieta Screamer.Możesz ją/go zabić, albo nie - zabijanie ich, a właściwie dobijanie, wpływa na zakończenie gry. Udaj się do windy i przy pomocy Piece of Wire uruchom ją.

Znajdziesz się ponownie na dworzu. Będą tutaj domki. W pierwszym po prawej w sypialni na łóżku będą ciuchy, w które się przebierz. W kieszeniach Murphy znajdzie odznakę policyjną POLICE BADGE oraz klucz RUSTY KEY. W domku po lewej od windy znajdziesz w łazience apteczkę FIRST AID KIT.

Zadanie: CHANGE INTO NEW CLOTHES oraz FIND A WAY OUT OF THE AREA - zakończone

Udaj się za do trzeciego domku, gdzie znajdziesz maszynę, która nie jest podłączona do prądu. Udaj się teraz śladem kabli. Zostaniesz zaatakowany przez Screamer'a. Dojdź do generatora i go włącz. Wróć z powrotem do maszyny i użyj Game Tokens. Zadanie polega na trafieniu kulką danego koloru w odpowiedni otwór. Gdy tego dokonasz, dostaniesz darmowy bilet FREE TICKET. Wyjdź na zewnątrz i podejdź do zamkniętej bramy za beczkami, którą otwórz przy pomocy klucza Rust Key. Uważaj na potwory i pędź do stacji kolejki.

Zadanie: OBTAIN A TICKET TO GET TO DEVIL'S PIT - zakończone

Po lewej, w jakby korytarzu, znajdziesz dźwignię, którą pociągnij. Podejdź do przejścia i użyj biletu, aby dostać się do kolejki. Wejdź do niej i udaj się w podróż.

Po wyjściu z kolejki, dostaniesz nowe zadanie:

FIND A WAY INTO TOWN

Po wyjściu z kolejki, przejdź przez podwójne drzwi i udaj się do następnego pomieszczenia, z którego jest wejście do łazienki, gdzie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Przejdź z łazienki do następnego pomieszczenia, gdzie na blacie po lewej znajdziesz zapalniczkę LIGHTER. Będzie tu także radio, po którego włączeniu możesz posłuchać lokalnej stacji. Na kartonie znajdziesz siekierę AXE, której użyj do otwarcia zabitych drzwi, a potem w holu do następnych. W pomieszczeniu w szafce znajdziesz klucz KEY. Udaj się z powrotem na stację kolejki i przy pomocy klucza otwórz drzwi do wyjścia z napisem Exit. Na ścianie znajdziesz dużą mapę, a obok niej mapę do zebrania DEVIL'S PIT MAP. Wyjdź na taras, gdzie Murphy spotka tubylca JP Sater.

Po rozmowie przejdź następnego pomieszczenia. Wejdź do windy i zjedź nią na dół. Idź dalej, aż na balkonie zobaczysz jednego z więźniów, którego zwłoki ktoś zabiera. Zaatakują cię Screamery. Idź dalej i zejdź schodami na dół. Przechodząc po chwiejnym moście, uważaj, bo się zawali. Murphy straci przy tym latarkę i wszystkie bronie (palne i białe). Podejdź do drzwi i przekręć wajchę, aby je otworzyć. W korytarzach kopalni znajdziesz kilof, przy pomocy którego otwórz zabite deskami przejście. Idź dalej do dużego pomieszczenia, w którym wejdź po schodach na górę. Przesuń skrzynię pod drzwi (wrota), aby się nie zamknęły. Podejdź do pomp i przekręć odpowiednio: [Easy i Normal] lewą trzy razy w lewo, środkową dwa razy w lewo, prawą raz w lewo; [Hard] środkową dwa razy w prawo, a lewą trzy razy w lewo, prawą raz.

Zejdź po schodach i po prawej przeciśnij się przez skały. W osuszonym pomieszczeniu znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT oraz naboje PISTOL BULLETS. Wracaj z powrotem i schodami do góry. Ustaw teraz dźwignie prawą dwa razy w lewo. Zejdź schodami na dół do windy i zjedź nią na dół. W pewnym momencie winda utknie, a następnie spadnie na sam dół. Oczywiście Murphy przeżyje. Idź dalej uważając na Screamers. Podejdź do wagonika i go przepchaj, aby przejść na drugą stronę. Idź dalej i zejdź po schodach na dół. Usłyszysz śmiech dziecka. Na dole na drzwiach znajdziesz artykuł o wypadku TRAIN ACCIDENT. Przejdź przez drzwi, w pomieszczeniu znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Idź dalej uważając na nowy potwór Weeping Bat.

W tym pomieszczeniu znajdziesz drugi kilof PICKAXE. Idź dalej, rozwal deski, aby wejść po drabinie i udaj się w dalszą drogę. W końcu dojdziesz do windy, która zawiezie cię w górę. Na balkonie Murphy ponownie spotka "tubylca" - JP Sater'a, który czuje się odpowiedzialny za wypadek, na temat którego artykuł znalazłeś w kopalni. Murphy będzie musiał dokonać wyboru: Console Him albo Taunt Him (wyśmianie).

Udaj się do bramy i użyj pokrętła, aby ją otworzyć. Idź dalej, aż dojdziesz do schodów, po których wejdź do pomieszczenia z radiem, gdzie będzie Weeping Bat. Przejdź dalej, do pomieszczenia z gablotami, gdzie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Tam rozwal kolejne drzwi i wejdź za kablami do środka. Naciśnij detonator. Udaj się do miejsca wybuchu, wejdź do windy i zjedź na dół. Na dole zaatakuje cię Screamer. Gdy z nim skończysz, przeszukaj ciało, w którego kieszeni znajdziesz POEM. Idź dalej na peron kolejki.

Zadanie: FOLLOW THE PATH DOWN TO THE TRAIN - zakończone

W pomieszczeniu kontrolnym znajdziesz przyciski, które musisz odpowiednio włączyć. Rozwiązaniem tej zagadki jest zebrany przez Ciebie wiersz. Rozwiązanie: [Easy] czerwony, niebieski i pomarańczowy: E, A, C; [Normal] niebieski, zielony, szary, pomarańczowy: A, B, D, C; [Hard] szary, czerwony, zielony, niebieski: D, E, B, A.

Wsiądź do kolejki i rozkoszuj się przejażdżką, w czasie której zostaniesz zaatakowany/a przez Weeping Bats.

Gdy Murphy wysiądzie z kolejki, spotka oficer Anne Cunningham... Po krótkiej wymianie zdań, pani oficer się załamie i każe Murphy'emu odejść. Wejdź po schodach na górę. Na ścianie znajdziesz skrzynkę elektryczną, jednak po wciśnięciu guzika nic nie zadziała. Idź dalej do korytarza, który pokazał ci się przy skrzynce elektrycznej. Pójdź dalej, aż znajdziesz się w pomieszczeniu z radiem, w którym zostanie zapowiedziana piosenka zadedykowana Murphy'emu. Przeskocz do następnego pomieszczenia, gdzie znajdziesz mapę SILENT HILL MAP, a w lewym jakby korytarzu od radia znajdziesz latarkę FLASHLIGHT. Wyjdź z budynku.

Zadanie: FIND A WAY INTO TOWN - zakończone

Dostaniesz natomiast nowe zadanie:

ESCAPE FROM SILENT HILL

EXPLORING HILLSIDE

Wyjdź na parking i idź drogą w dół na parking. Wejdź do budynku przy parkingu. W środku znajdziesz sejf. Możesz użyć jednego z następujących kodów: 171678 (daje Nailgun oraz Double-Sided Axe), 353479 (Colt oraz Baseball Bat) lub 911977 (Rifle oraz Golf Club). Jak użyjesz kodu, to będzie on działał na pozostałe sejfy w tej grze, które powinny być od teraz już otwarte.

Przejdź przez dziurę w ścianie na ulice. Idź prosto i skręć w lewo przy oświetlonym latarnią budynku. Udaj się na tył budynku, gdzie przy wejściu do budynku znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. i zejdź po schodach na dół. [Weź łopatę opartą o beczkę przy garażach i wróć z powrotem na tył budynku. Przy beczce ze świeczkami zacznij kopać, aby zdobyć RADIO.]*

Za garażem skręć w prawo. Przejdź przez podwórko i wyjdź na ulicę. Udaj się na Campbell St. i podejdź do pierwszego domu. Wejdź na podwórku. Wejdź do niego przez małe podświetlone okienko w piwnicy. Znajdujący się w niej sejf będzie on otwarty - Nailgun Ammo. Gdy podejdziesz do zamkniętej kraty,, usłyszysz płacz. Udaj się na górę po schodach. Włącz telewizor, aby otworzyć zamkniętą kratę w piwnicy. Zejdź ponownie na dół. Na kanapie znajdziesz pistolet COLT. Uważaj, bo zaatakuje cię nowy potwór - The Doll. Sprawa polega na tym, aby znaleźć stojącą lalkę i ją zabić, a nie atakujące cię cienie. Wyjdź na zewnątrz budynku, gdzie przy piaskownicy znajdziesz informację o zaginionym dziecku MISSING CHILD. Wyjdź na ulicę. Po przeciwnej stronie będzie wejście do metra, które okaże się nie zamknięte. Zejdź na dół, gdzie budce znajdziesz obraz SUNRISE PAINTING. Możesz pozwiedzać metro, ale nic tam ciekawego nie znajdziesz.

Udaj się w kierunku Police Station; otrzymasz nowe zadania:

STOP THE PATROL CARS oraz FIND THE POLICE DISPATCHER

Do komisariatu wchodzisz przez dziurę w ścianie od Mc Cammon St. Na podłodze znajdziesz policyjny raport POLICE REPORT. Przejdź po belce do następnego pomieszczenia.

Zadanie: FIND THE POLICE DISPATCHER - zakończone

Otrzymasz nowe zadanie:

IDENTIFY EACH PATROL CAR'S CALL NUMBER

W szafce na ścianie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Będzie tam także siekiera, którą użyj, aby otworzyć przejście do następnego pomieszczenia. Włącz radio. Na podłodze będzie notatka CRIME REPORT. Weź obraz ze skrzyni DESPAIR PAINTING. Wróć do poprzedniego pomieszczenia, gdzie przywołaj policyjne samochody. Rozwiązania zagadki jest na tablicy na ścianie obok: D375, C466, B557 i A648.

Zadanie: INDETIFY EACH PATROL CAR'S CALL NUMBER - zakończone

Zadanie: STOP THE PATROL CARS - zakończone

Udaj się na północ od Police Station, gdzie na ganku domu znajdziesz klatkę z ptakiem. Wypuść go: BIRDCAGE 1/5. Obok niego przy schodach będzie łopata.

SET ALL OF THE BIRDS FREE

Udaj się w kierunku metra i po lewej przejdź przez otwartą bramę (z tyłu Police Station). Po prawej przy beczkach znajdziesz na ziemi zdjęcie EVIDENCE 2. Teraz udaj się do drugiego budynku po lewej Lansdale Ave. Na jego tyłach znajdziesz drabinę, którą musisz ściągnąć przy pomocy "bosaku", który leży w głębi ogrodu przy ławce. [W ogrodzie będzie beczka ze świeczkami, przy której wykop Alien Toy]*. Wejdź po drabinie na górę, gdzie na balkonie na beczce znajdziesz kolejne zdjęcie EVIDENCE 1. Przejdź po kładce do drugiego budynku i wejdź do niego przez okno. W pokoju w szufladzie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Przejdź do następnego pomieszczenia. Przejdź przez drzwi na korytarz i wejdź po schodach. Udaj się do korytarza po prawej, gdzie po prawej na drzwiach będzie notatka DEAR SHITHEAD. Wejdź do tego mieszkania. W sypialni będzie wisiał na wiatraku sufitowym trup. Odsuń łóżko, aby znaleźć skrzynkę ze skradzionymi przedmiotami: MONEY BOX, LOCKET, WAR MEDAL, GOLD WATCH.

RETURN THE STOLEN ITEMS TO THEIR RIGHTFUL OWNERS

Wyjdź na korytarz i wejdź do mieszkania na przeciwko. Usłyszysz płacz kobiety. W salonie obok kuchni, na stole znajdziesz futerał od naszyjnika. Włóż do niego znaleziony Locket. Teraz kobieta się ucieszy. Przejdź przez drzwi do sypialni, gdzie usłyszysz tykanie. Podejdź do biurka pomiędzy oknami i nałóż na metalową rękę zegarek Golden Watch. Na stoliku przy ścianie znajdziesz Nailgun ammo. Wyjdź na korytarz i zejdź na dół, gdzie udaj się do mieszkania po prawej. Wejdź do pokoju po prawej, gdzie usłyszysz płacz dziecka. Podejdź do stolika przy łóżku pod oknem i połóż skarbonkę Money Box. Teraz udaj się do sypialni rodziców, gdzie w szufladzie znajdziesz amunicję. Wyjdź na korytarz i zejdź na parter, gdzie wejdź do mieszkania po lewej w korytarzu, gdzie będzie bujający się bujany fotel. Na wprost niego jest obraz, który zabierz WONDER PAINTING. Przejdź do sypialni, gdzie na stoliku włóż do futerału medal War Medal. Jeżeli wrócisz do pokoju złodzieja, który się powiesił, znajdziesz teraz na podłodze jego ubranie, które możesz założyć.

Zadanie: RETURN THE STOLEN ITEMS TO THEIR RIGHTFUL OWNERS - zakończone.

Udaj się do drzwi wyjściowych, gdzie po ich otworzeniu spotkasz ponowie listonosza.

EXPLORING PEARL CREEK

FIND THE WAY TO THE RADIO STATION

Po rozmowie udaj się tam, gdzie poszedł listonosz; czyli w przejście po lewej. [Na podwórku przy beczkach z palącymi się świeczkami wykop Hyper Blaster]*. Idź dalej; po przeciwnej stronie ulicy znajdziesz notatkę MISSING GIRL. Idź dalej do barykady, przy której po lewej będziesz mógł się przecisnąć obok beczek. Na końcu podwórka w kartonie znajdziesz ENLIGHTENMENT TRINKET. Idź dalej i udaj się na północ Leymond Ave., gdzie po prawej stronie rozpadliska znajdziesz kopertę z zaznaczonymi cyframi. Udaj się z powrotem i wejdź w przejście między budynkami po lewej; przejdź pod wygiętą blachą i podejdź do kraty. Użyj znalezionego kodu: 827. W pomieszczeniu po prawej będzie obraz CERTAINTY PAINTING. Wróć z powrotem na ulicę.

Udaj się na ulicę Cook St. w prawo. Po prawej przy budynku znajdziesz automat ze słodyczami. Użyj pieniędzy, aby jeden kupić - CANDY BAR. Idź dalej, przy barykadzie w kartonie znajdziesz HEALING TRINKET. Idź teraz Laymond St. i wejdź do metra. Spotkasz tam bezdomnego HOMELESS MAN o imieniu Homer, który będzie chciał Ci dać mapę metra w zamian za jedzenie. Ponieważ masz już batonik, więc mu go daj.Otrzymasz mapę, która umożliwi Ci poruszanie się po mieście. Na razie masz dostęp tylko do dwóch stacji: Hillside i Pearl Creek. Otrzymasz od niego także nowe zadanie:

FIND A WARM COAT FOR THE BEGGER

Udaj się dalej, na prawo przy barykadzie na Brite St., obok banku znajdziesz artykuł RIOT NEWS. Po przeciwnej stronie przy skrzyżowaniu znajdziesz kolejną klatkę z ptakiem BIRDCAGE 2/5.

Udaj się w przejścia między Brite St. a Leymond Ave. W jednej z nich znajdziesz Weeping Bat; po jego zabiciu, na podwórku znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Otwórz drzwi, których chronił i wejdź do środka. Znajdziesz się w Art Gallery. Przy kasie znajdziesz notatkę FENDERS FINE ART oraz FENDERS FINE ART 2 w kolejnym pomieszczeniu. Na biurku będzie kolejna notatka FENDERS FINE ART 3. Zejdź schodami na dół, gdzie w piwnicy dostaniesz nowe zadania:

FIND THE MISSING PAINTINGS

Podejdź do stołu; powinienieś/aś mieć 4 zebrane obrazy. Na stole będą już 3 zdjęcia, jednak nadal brakuje Ci 2 zdjęć, które znajdziesz później.

FIND THE WAY TO THE RADIO STATION

Udaj się teraz przez Logan's Park do Centennial Building. W parce na ławce po prawej przy lampie znajdziesz latawiec CHILD'S KITE. Przejdź przez park, po drodze zbierając potrzebne Ci przedmioty. [Przy beczce wykop UFO].* Wyjdź przez bramę po drugiej stronie i skręć w lewo. Obok wielkiej bramy będą drzwi, przez które wejdź do środka.

THE CENTENNIAL BUILDING

W korytarzu Murphy znajdzie notatkę PAROLE STATUS i przypomni sobie fragment swojego życia z więzienia. Po retrospekcji przejdź przez kolejne drzwi. Na ścianie będzie mapa budynku CENTENNIAL BUILDING MAP. Przejdź przez kolejne drzwi. Na parkingu będzie potrzebna Ci karta, aby otworzyć przejście dalej. Idź dalej prosto i sprawdź następną kratę, a otrzymasz kolejne zadanie:

ENTER THE BUILDING VIA THE SERVICE ELEVATOR

Podejdź do niebieskiego vana i otwórz jego tył. Będzie niespodzianka :-). Podejdź do radiowozu i otwórz bagażnik, aby wziąć latarkę UV FORENSIC FLASHLIGHT; teraz otwórz drzwi od strony pasażera z przodu i weź notatkę INTERNAL INVESTIGATION. Przy wozie strażackim jest brama. Rozwal kłódkę i zejdź na dół. Jednak woda będzie zbyt głęboka, więc udaj się do wozu strażackiego i zanurz wąż; uruchom pompę w wozie, aby wypompować wodę. Zejdź na dół. Przy ciele znajdziesz kartę SECURITY CAR. Wróć na parking i podejdź do drzwi na kartę, przy których wcześniej byłeś/aś. Użyj karty, aby wejść do środka. Włącz radio, aby odsłuchać kolejną wiadomość dla Murphy'ego od DJ Rick. W szafce znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Naciśnij przycisk, aby otworzyć bramę i udaj się tam. (Spójrz na ekran monitora). Przywołaj windę i wsiądź do niej.

Zadanie: ENTER THE BUILDING VIA THE SERVICE ELEVATOR - zakończone.

W windzie naciśnij guzik. Winda zatrzyma się na pierwszym piętrze - w bibliotece. Weź siekierę i idź dalej, do zabitych deskami drzwi. Otwórz je przy jej pomocy. Przejdź przez niższą skrzynkę dalej, przeciśnij się między kolejnymi skrzynkami. Zostanie zaatakowany przez Screamer. Idź dalej do skrzyni, którą będziesz mógł/a przesunąć. Przesuń ją. W szafce będzie apteczka FIRST AID KIT. Udaj się do drzwi i wejdź do głównej części biblioteki. W pomieszczeniu po prawej znajdziesz obraz przedstawiający "Welcome to Shepherd's Glenn". Idąc po śladach widzianych w promieniach UV dojdziesz do zamkniętych i zabarykadowanych biurkiem drzwi. W związku z tym udaj się na tył pomieszczenia i przesuń drabinę przy regale na książki.

Wejdź po niej na górę. Na jednym z regałów znajdziesz książkę o entomologii. Idź dalej, przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu z zamkniętym szyfrem wejściem do Video Archive. Przejdź przez kolejne drzwi. Włącz radio, aby go posłuchać. Będzie tam także projektor wyświetlający zdjęcie, na którym w promieniach UV widać liczbę "200". Udaj się na koniec korytarza na górze i przeczytaj zaznaczoną książkę Psychology. Będzie także apteczka FIRST AID KIT. Zejdź na dół i przejdź przez kolejne drzwi. Znajdziesz się w dużym holu, zejdź na dół. W gablotach będą Dolls, ale na razie Cię nie zaatakują.Udaj się w lewo do podwójnych drzwi i przejdź przez nie. W pomieszczeniu znajdziesz amunicję na kanapie. Wyjdź na korytarz i przejdź przez pierwsze drzwi. Znajdziesz się w łazience. W szafce będzie apteczka FIRST AID KIT. Wróć na korytarz i idź do sali głównej. W pomieszczeniu po lewej znajdziesz obraz 'Devil's Pitstop'. Udaj się do następnego pomieszczenia po lewej, gdzie najdziesz ciało, a obok niego ID CARD. Na ścianie widziany w UV będzie napis "Sequestered does not equal safe" oraz pistolet PISTOL. Na końcu głównej sali znajdziesz kolejny obraz 'Demon Samael'. Udaj się do korytarza po lewej i wejdź do pierwszej sali, która jest otwierana na kartę.

Będzie tam radio, gdzie znowu wysłuchaj wiadomości od DJ. Na biurku znajdziesz układankę z listów. Po je ułożeniu otrzymasz kod 851136 - NUMBERS NOTE. Udaj się do pomieszczenia z gablotami i wejdź po schodach. Udaj się do drzwi z zamkiem cyfrowym i użyj znalezionego kodu. Wejdź do środka i przeczytaj książkę Secret History of the Colony. Przejdź przez następne drzwi, gdzie znajdziesz obraz "Shepherd House". Przejdź przez następne drzwi. Idź korytarzem; wejdź do pierwszego pomieszczenia po lewej, gdzie na biurku znajdziesz notatkę RETT CAIRN. Wejdź po ustawionych na sobie meblach na górę. Znajdziesz się na trzecim piętrze. Przejdź przez dziurę w ścianie i dalej. Na biurku znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT; przejdź po kładce na drugą stronę, a potem po drugiej.

Uważaj, zaatakują cię avatary lalki Dolls. Idź dalej i wejdź o pomieszczenia; na biurku znajdziesz amunicję PISTOL BULLETS. Idź dalej i przejdź przez dziurę w ścianie; idąc po śladach widzianych w UV dojdziesz do drabiny. Zejdź po niej na dół, gdzie przejdź przez drzwi na korytarz. Przejdź przez drzwi prawie na przeciw i w komodzie w szufladzie znajdziesz raport PSYCHOLOGICAL REPORT. Na biurku znajdziesz slajdy SLIDES. Wróć z powrotem po drabinie na górę. Idź dalej. W dużym pomieszczeniu znajdziesz na ścianie obraz "Time brings truth", a na regale książkę PSYCHOLOGY COMMON MENTAL DISORDERS VOL. VII. Przejdź przez podwójne drzwi do następnego pomieszczenia, gdzie będziesz musiał/a pokonać następne lalki Dolls. Na ścianie znajdziesz obraz "Silent Hill Cinema". Będzie tam winda z drzwiami zablokowanymi przez wózek inwalidzki; zabierz go. Wejdź do niej i pojedź na kolejne piętro (2 piętro). Udaj się w prawo do drzwi i dalej do pomieszczenia z rzutnikiem. Użyj znalezionych slajdów, które wyświetlą Ci kod dostępu do Video Archive - 961.

Udaj się tam teraz i otwórz drzwi. W środku znajdziesz ciało jednego z towarzyszących Murphy'emu więźniów, weź od niego ID CARD. Przejdź przez drzwi do następnego pomieszczenia, gdzie Murphy będzie miał kolejną retrospekcję. Po niej na regale znajdziesz notatkę EMPLOYEE REVIEW. Możesz też posłuchać radia. Wróć z powrotem do pomieszczenia z projektorem i dalej do windy, w której użyj ID Card. Gdy wysiądziesz po prawej na ścianie znajdziesz mapę STUDIO MAP.

Udaj się do DJ Rick'a i z nim porozmawiaj. Do rozmowy dołączy też oficer Cunningham. Po rozmowie z nim świat ponownie się zmieni.

Otherworld

Wyjdź przez drzwi na wprost na korytarz. Przejdź przez następne drzwi i udaj się do pomieszczenia w głębi, gdzie na blacie znajdziesz rozcieńczalnik DILUENT. W jednym z pomieszczeń znajdziesz apteczkę w szafce FIRST AID KIT. Wróć na korytarz i podejdź do sterty ciuchów i wylej na nią Diluent, a następnie go podpal. Teraz świat ponownie się zmieni.

Jak pojawi się czerwone światło, biegnij prosto, a następnie skręć w drugi korytarz po lewej i na jego końcu zeskocz do dziury. Skręć w prawo. Udaj się do pomieszczenia po prawej z lustrem. Pokręć widzianą w lustrze korbą i otwórz drzwi. Idź prosto, aż wyskoczy Ci czerwone światło. Udaj się do drzwi i przejdź przez nie do kolejnego pomieszczenia z lustrem. W końcu dobiegniesz do pomieszczenia z samochodami na suficie, na które uważaj, gdyż spadają. Udaj się do ostatniego korytarza (po lewej) i ogólnie trzymaj się lewej strony. W końcu dobiegniesz do korytarza z zepsutym wiatrakiem, na którego końcu będzie dźwignia. Pociągnij ją, aby przejść przez drzwi

Idź dalej korytarzami. W pomieszczeniu, które się obróci, naciśnij przycisk i udaj się do windy. Po zakończonej przejażdżce, przejdź przez drzwi. Ponownie pojawi się czerwone światło. Idź jak Cię droga prowadzi. Gdy spadniesz w korytarzu po prawej na ścianie w szafce znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Idź dalej uważają na plujące potwory. Przejdź przez pomieszczenie z wiszącymi klatkami, na które uważaj bo spadają. Na ścianie przekręć obraz i udaj się do otwartych drzwi. Dojdziesz do pomieszczenia z dziwnym zegarem. Wejdź na jego wskazówkę, przejdź na drugą, a potem na jej koniec i zejdź z zegara. Przejdź do następnego pomieszczenia.

Przejdź przez tor przeszkód, w trakcie którego znajdziesz amunicję PISTOL BULLETS i SHOTGUN SHELLS. W końcu zjedź długim korytarzem uważając na przeszkody. W końcu Murphy znowu będzie miał retrospekcję.

Po przejściu koszmaru Murphy obudzi się na ławce, do której przyszedł listonosz i dał mu list, którego nadawcą był sierociniec St. Maria. Dostaniesz nowe zadanie:

INQUIRE AT THE MONASTERY

EXPLORING CHASTAIN HEIGHTS

Na prawo na końcu urwanej drogi po prawej będzie apteczka FIRST AID KIT. Idź ulicą, miń kino Movie Theater i na końcu ulicy przy barykadzie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Wróć do przejścia między budynkami i wyjdź na Brite St. Wejdź na podwórko po prawej, gdzie znajdziesz notatkę LOCAL BOY ABDUCTED. [Przy świeczkach wykopiesz Circle Emblemat]*. Idź prosto do barykady, z jej prawej strony będzie apteczka FIRST AID KIT. Idź do sklepu przy stacji metra z ubraniami, gdzie znajdziesz kurtkę OLD COAT. Udaj się teraz z powrotem przez Logan's Park do stacji metra, gdzie spotkałeś bezdomnego Homer'a i daj mu znalezioną kurtkę.

Zadanie: FIND A WARM COAT FOR THE BEGGER - zakończone

Homer dorysował Ci na mapie, gdzie jest klucz. Dostaniesz też nowe zadanie:

FIND A FISHNG ROD FOR THE BEGGER

Udaj się na Brite St. przez przejście obok kina; po lewej będzie budynek z drabiną. Na przeciwko przy garażach znajdziesz "bosak" POKER, przy pomocy którego ściągnij drabinę na dół. Wejdź po niej i przejdź przez okno do środka. W salonie znajdziesz gramofon. Idź na górę, gdzie w pokoju dziecięcym znajdziesz korbę CRANK obok łóżka. W głównej sypialni na komodzie znajdziesz płytę VINYL RECORD. W łazience w szafce będzie apteczka FIRST AID KIT. Zejdź na dół i puść płytę. Kręć tak długo, aż zobaczysz ciało i napis "Turn back time". Podejdź z powrotem do gramofonu i cofnij morderstwo. Otrzymasz nowe zadanie:

PUT THE VICTIMS' SPIRITS TO REST

Z obrazu mężczyzny wyjdzie jego duch, którego musisz zabić. Podejdź do portretu i podpal go zapalniczką.

Zadanie: PUT THE VICTIMS' SPIRITS TO REST - zakończone

Wyjdź z budynku, tak jak do niego wszedłeś i udaj się na ulicę prowadzącą do sierocińca. Po lewej wejdź do sklepu, gdzie za ladą znajdziesz żarówkę REPLACEMENT BULB, a o ścianę będzie oparty SHOTGUN. Otwórz kasę, w której znajdziesz klucz STORAGE ROOM KEY. Użyj znalezionego klucza i weź z pomieszczenia obraz HOPE PAINTING. Udaj się teraz do kina.

W łazience po lewej od wejścia znajdziesz w kabinie na krześle rolkę filmu FILM REEL "The Silent Children", a w szatni na ladzie znajdziesz kolejną FILM REEL 2 "Children of the Corn". Wróć do lewej łazienki i przejdź przez dziurę w ścianie. Przejdź przez salę i udaj się na górę. Przejdź przez drugie drzwi po lewej i po schodach na górę. Znajdziesz tam projektor, a na ścianie za nim notatkę FILM SPLICER. W pomieszczeniu obok znajdziesz kolejny film FILM REEL 3 "The Secret of the Attic". Wróć do projektora, włóż żarówkę i załóż filmy po kolei, a następnie wejdź w niego. Będą tam ukryte liczby, które dadzą Ci kod do pomieszczenia obok projektora. Kod: 9241. Udaj się tam teraz i w pomieszczeniu połącz wszystkie filmy razem, a następnie ponownie je odtwórz. Wejdź do niego; udaj się do drugiego budynku. Wejdź do pokoju po lewej i zbierz WOOD CRANK. Przejdź dalej; na stole znajdziesz pozytywkę - użyj znalezionej korby, a dostaniesz klucz KEY. Przejdź dalej i wejdź po drabinie na górę i otwórz skrzynie przy pomocy znalezionego klucza. Znajdziesz tam GOLD PISTOL oraz naboje. Wyjdź z filmu i z kina. Udaj się teraz do sierocińca.

Przy fontannie (po prawej od wejścia do sierocińca) znajdziesz notatkę COURT RULING. [Zejdź schodami po prawej na dół i przy beczce wykop Robbie]* Udaj się teraz do drzwi frontowych i wejdź do środka.

ST. MARIA'S MONASTERY

Po rozmowie z zakonnicą, Murphy zostanie wpuszczony do środka. Na ścianie w głównym holu znajdziesz mapę ST. MARIA'S MAP. Przejdź przez jedyne drzwi i zbierz apteczkę FIRST AID KIT. Idź dalej, przejdź przez dziurę w ścianie i przesuń regał, aby otworzyć przejście. Idź korytarzem do końca i w pomieszczeniu na jego końcu zabij lalki Dolls. W pomieszczeniu będzie siekiera, której potrzebujesz do otwarcia zabitych deskami drzwi w głównym holu. Udaj się tam teraz i otwórz te drzwi.

Idź korytarzem, a Murphy sam podejdzie do drzwi, za którymi będzie mały chłopiec, który będzie Murphy'ego uważał za Bogeyman'a. Dostaniesz kolejne zadanie:

LEARN THE BOGEYMAN RHYME

Idź dalej, w pomieszczeniu będzie apteczka FIRST AID KIT, aż wyjdziesz na zewnątrz. Znajdziesz się w ogrodzie. Udaj się w prawo i przejdź przez drzwi. Obok schodów na ławce będzie amunicja NAILGUN AMMO. Wejdź po schodach na górę, gdzie zobaczysz dziewczynkę, która ucieknie. Idź dalej po schodach, gdzie ponownie usłyszysz dziewczęcy śmiech. Jak będziesz na samej górze, znajdziesz linę do dzwonu. Jak nią pociągniesz, to pojawią się dwie lalki Dolls, z którymi będziesz musiał/a walczyć. Zejdź dwa piętra niżej i podejdź do drzwi; przejdź przez nie i przejdź dalej po desce. Zejdź schodami w dół, z szafki na ścianie weź apteczkę FIRST AID KIT i przejdź przez drzwi. Idź dalej, a znajdziesz się w kaplicy. Jak podejdziesz do ławek, to ziemia się zatrzęsie, a żyrandol spadnie. Podejdź do liny na ścianie i użyj zapalniczki, aby opuścić drugi żyrandol. Pchnij go, aby rozwalić kratę przy ołtarzu. Wejdź tam i zbierz POEM FRAGMENT 1. Otworzą się drzwi po prawej, przejdź przez nie.

Znajdziesz się ponownie w ogrodzie, gdzie przy schodach znajdziesz amunicję PISTOL BULLETS. Idź dalej do ogródka zabaw, gdzie na drzewie będzie wisiała opona, która będzie zmieniała się na jednego z współtowarzyszących Murphy'emu w drodze więźniów wiszącego na linie. Przejdź przez drzwi, a potem następne i jeszcze jedne po lewej, gdzie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Wróć na korytarz i przejdź przez drugie drzwi. Znajdziesz się w kuchni, gdzie będzie Screamer. Przejdź do jadalni i przejdź przez drzwi. Udaj się do łazienki (drzwi obok kraty na lewo), gdzie po scence znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Idź po schodach na górę, gdzie usłyszysz głos śpiewającego dziecka. Podejdź do kraty, za którą jest dziewczynka, która ucieknie. Udaj się do drzwi po prawej nie przechodząc przez kratę. Znajdziesz się w klasie, gdzie będzie tablica, do której podejdź. Na jednym z biurek znajdziesz CANVAS SACK (kolekcjonerskie). Przejdź przez kratę. W pomieszczeniu po prawej będzie apteczka FIRST AID KIT, zaraz przy drzwiach; będą tam także lalki Dolls - zabij je. Na jednym ze stolików znajdziesz rysunek HAPPY FATHERS DAY. Wyjdź na korytarz i zejdź na dół po schodach, miń kratę i wejdź do klasy, gdzie na biurku znajdziesz list LETTER HOME. Będzie tam także bosak FIRE POKER, który zbierz, bo będzie Ci niedługo potrzebny. Na zapleczu klasy (pomieszczenie) będzie COLT. Udaj się na korytarz i przejdź przez następne drzwi. Znajdziesz się w teatrze.

Po lewej w rogu będzie drabina, którą ściągnij na dół. Wejdź na górę. Na biurku z lampką znajdziesz notatkę HANSEL & GRETEL. Przejdź do pomieszczenia dalej i w podświetlonej komodzie znajdziesz płytę VINYL RECORD, a na regale znajdziesz dźwignię LEVER. Wróć z powrotem i umieść dźwignię w gramofonie, a następnie połóż płytę Vinyl Record. Teraz musisz przy pomocy notatki wykonać wszystkie czynności, czyli:

1. Zgasić światła (przełącznik na ścianie)
2. Puścić muzykę
3. Ustawić reflektor na środek sceny
4. Pociągnąć dźwignię nr 1
5. Pociągnąć dźwignię nr 2
6. Wywołać deszcz (maszyna w rogu)
7. Wywołać błyskawice (uderzyć w blachę)

Zejdź po drabinie i przejdź przez dziurę w ścianie. Będziesz słyszeć płacz dziecka. Przebiegnij przez las do domku i wejdź do niego. Podejdź do skrzyni i ułóż obrazek, aby ją otworzyć. Znajdziesz w niej gąbkę do tablicy BLACKBAORD ERASER oraz kolejny fragment wierszyka POEM FRAGMENT 2. Udaj się jak najszybciej do drzwi, olewając lalki Dolls. Teraz idź z powrotem do klasy na piętrze. Zetrzyj rysunek z tablicy. Murphy otworzy tablicę, gdzie będzie rysunek dziecka z latawcem... Drzwi na końcu klasy się otworzą; udaj się tam. Na stole po środku znajdziesz notatkę PRELIMINARY EVALUATION. Idź dalej przez drzwi, znajdziesz się w kolejnej klasie; wyjdź przez następne drzwi na korytarz. Przejdź przez drzwi na wprost, gdzie na biurku znajdziesz radio. Podejdź do komody i z szuflady weź notatkę PSYCHOLOGICAL EVALUATION. W szafce znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Wyjdź na korytarz i udaj się do otwartych drzwi; ponownie znajdziesz się w głównych holu, ale na piętrze. Zostaniesz zaatakowany przez Screamer'y. Weź siekierę i biegnij do jedynych drzwi. Rozwal deski i przejdź przez nie.

Znajdziesz się w korytarzu. Przejdź przez duże drzwi po lewej. Na stoliku przy kanapach znajdziesz list TRAGIC LETTER, a przy telewizorze znajdziesz TOY VAN (kolekcjonerskie). Wyjdź na korytarz i nagle ziemia się zatrzęsie. Z dziury w ścianie wyjdzie Screamer. Jak się z nim uporasz, przejdź przez dziurę, z której on wyszedł i przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w sypialni dzieci. Wyjdź przez drzwi na korytarz. Na wprost będą schody, ale najpierw zwiedź pomieszczenia na górze. W pomieszczeniu po lewej od dużego okna w korytarzu znajdziesz w szufladzie notatkę PSYCHOLOGICAL EVALUATION 2 i apteczkę FIRST AID KIT. Przejdź do następnego pomieszczenia (kostnicy), gdzie znajdziesz notatkę INTERNAL MEMO. Podejdź do niepodświetlonej tablicy na zdjęcia rentgenowskie, gdzie zobaczysz, że jedno z ciał skrywa kluczyk. Przesuwaj ciała pod rentgen, aby ustalić, które to ciało (losowo). Teraz wyjmij go z danego ciała KEY (kieruj się wibracjami pada) oraz ostatnią część wierszyka POEM FRAGMENT 3.

Zadanie: LEARN THE BOGEYMAN RHYME - zakończone

Wróć do schodów i zejdź na dół. Przejdź przez drzwi po prawej i następnie przez kolejne po prawej. Przeskocz nad ladą i przy pomocy znalezionego klucza otwórz drzwi. Znajdziesz się na podwórku. Przebiegnij szybko do drzwi po prawej. Po prawej będzie cela chłopca.

Zadanie: RETURN TO THE BOY - zakończone

Niestety Murphy nie uratuje chłopca... Drzwi się otworzą...

Otherworld

Idź za dziewczynką. Jak będziesz przy ołtarzu, za szybą pokarze się cień faceta z młotem Boogeyman. Po lewej będzie dziura w ścianie, przez którą się przeciśnij. Idź korytarzem wypełnionym wodą i wejdź po schodach. Dojdziesz do sali, gdzie podkasz faceta z młotem. Teraz zacznie cię gonić czerwone światło. Na ścianach korytarza będą ziejące głowy; uważaj na nie. Szukaj przejścia po prawej lub lewej (w zależności, w którą stronę pobiegłeś/aś) prowadzącego do schodów. W końcu dobiegniesz na dziedziniec. Przejdź przez dziedziniec i dalej korytarzem. Na rozwidleniu skręć w prawo i na następnym ponownie w prawo. Znajdziesz dziurę w ścianie z kolcami. Przejdź przez ten wąski korytarz na drugą stronę. Przejdź przez drzwi, znowu zobaczysz dziewczynkę i faceta z młotem Boogeyman, który rozwali ci przejście. Opadną klatki ze Screamer'ami. Musisz poczekać, aż facet z młotem otworzy ci przejście; udaj się tam. Przy drzwiach na końcu korytarza będzie apteczka FIRST AID KIT. Przejdź przez nie.

Przejdź korytarzem do następnych drzwi i wyjdź na klatkę schodową. Zejdź piętro niżej i przejdź przez drzwi i dalej korytarzem do końca. Znowu znajdziesz się na klatce schodowej. Wejdź na samą górę i przejdź przez drzwi (musisz się znaleźć w czerwonym korytarzu). Idź do jego końca. Znajdziesz się w teatrze. Zejdź na dół i przejdź do pomieszczenia po lewej (z manekinami i obrazem). Podejdź do obrazu i otwórz ukryte drzwi. W pomieszczeniu na ścianach zobaczysz napisy widziane w UV. Zbierz BLUE CANDLES. Jak wrócisz z powrotem, w pomieszczeniu będą lalki Dolls. Udaj się teraz do drzwi na prawo od sceny i dojdź do schodów. Wejdź na samą górę. Znajdziesz się w pomieszczeniu kontrolnym teatru. Włącz radio. Podejdź do dźwigni na ścianie i pociągnij Chandelier Control. Wróć z powrotem do głównej sali, uważaj pojawi się potwór. Podejdź do żyrandola i włóż świeczki. Wróć z powrotem do pomieszczenia kontrolnego i ponownie pociągnij dźwignię żyrandola. Zobaczysz nad sceną symbole:

EYE, EYE, SYMBOL, FLAME, EYE

Pociągnij dźwignię Curtin Control i zejdź na dół. Udaj się na scenę i przejdź przez rozsuniętą kurtynę. Biegnij korytarzem do pomieszczenia z dzwonami. Na dzwonach są symbole, więc zadzwoń nimi według zobaczonych wcześniej symboli. Ze ścian zacznie lecieć krew. Podejdź do drzwi i przejdź przez nie. Idź wąskim korytarzem, wejdź po drabinie. Przejdź przez pomieszczenia z kartkami (jak zobaczysz, to będziesz wiedział/a). Gdy Murphy zobaczy dziewczynkę, za którą biegł, przy potworze na łóżku inwalidzkim, nagle spadnie.... Obudzi się na łóżku w kostnicy...

Po rozmowie z zakonnicą, trup Boogeyman wstanie.... Murphy ponownie się obudzi na ziemi przy domu z filmu. Nagle Murphy usłyszy wołanie o pomoc. Biegnij w dół w kierunku wody. Nagle z wody wyłoni się facet z młotem Boogeyman. Musisz go pokonać. Po prawej będzie siekiera AXE. Murphy znowu znajdzie się w innym miejscu, w kostnicy, gdzie porozmawia z chłopcem. Gdy trup ze stołu zniknie, Murphy weźmie on klucz BOAT KEY. Podejdź do dziury w ścianie i przejdź przez nią. Idź tunelami do drabiny i wyjdź na zewnątrz.

PLEASANT RIVER

Po wyjściu z kanałów skręć w prawo i udaj się do parku, gdzie znajdziesz FIRST AID KIT, PISTOL BULLETS oraz SHOTGUN SHELLS. Idź dalej ulicą. Po lewej na chodniku będzie klatka z ptakiem (3), którego wypuść. Po minięciu zakrętu po lewej wejdź do domu i po schodach na górę. W pokoju na środku będzie stół z mapą. Zapal świece. Dostaniesz kolejne zadanie:

LOCATE THE SHADOW SIGILS ON THE MAP

W tymże pokoju znajdziesz SOUL-EYE TRINKET, który umieść w czymś w rodzaju świecznika na szafce. Na mapie pojawi się symbol. Wyjdź z budynku i udaj się do klatki, z której wypuściłeś/aś ptaszka; po lewej od niej między pudłami znajdziesz FOUR TRINKET. Udaj się teraz z powrotem w kierunku mostu. Przed nim skręć na ścieżkę po prawej. Pod mostem będzie apteczka FIRST AID KIT, idź Rice St. w prawo od wejścia na nią i podejdź po lewej do vana. Otwórz jego bagażnik i weź FREEDOM PAINTING oraz SHOTGUN. Idź dalej drogą, po prawej będzie siatka z otwartą bramą, gdzie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Zejdź po drabinie i weź wędkę FISHING ROD (Normal). Udaj się teraz z powrotem do metra i wyjdź Chastain Heights, dalej na piechotę do Pearl Creek. Daj bezdomnemu wędkę.

Zadanie: FIND A FISHNG ROD FOR THE BEGGER - zakończone.

On znowu zaznaczy ci na mapie. Zwiedź stację dogłębnie. Obok niego na skrzyni jest "świecznik", do którego włóż Enlightenment Trinket, a otrzymasz ENLIGHTENMENT TOKEN. Wyjdź ze stacji i udaj się do Art. Gallery, połóż znalezione obrazy i ułóż układankę. Murphy stwierdzi, że to mapa.

Zadanie: FIND THE MISSING PAINTINGS - zakończone

Udaj się na cmentarz przy St. Maria's metrem do Pleasant River. Wyjdziesz z kanału na Rice St., udaj się w kierunku Brite St. i przed barykadą skręć w prawo. W alejkach ustaw Four Trinket, aby otrzymać FOUR TOKEN. Idź dalej na cmentarz, gdzie wejdź do otwartej krypty po prawej i zejdź po drabinie

UNLOCK THE CRYPT'S SECRET

Na ścianie będzie układanka, którą masz ułożyć według tego co widziałeś na mapie. Otworzą się drzwi i będzie Weeping Bat. Przejdź dalej i zwiedź dokładnie katakumby, aby znaleźć apteczkę FIRST AID KIT oraz SHOTGUN SHELLS. Znajdziesz tam także TOMAHAWK.

Zadanie: UNLOCK THE CRIPT'S SECRET - zakończone.

Udaj się metrem Pleasent River i na ulicę Rice St. Wejdź do drugiego domu po lewej. Wejdź do drugiego pokoju po lewej i na biurku znajdziesz zdjęcie PHOTO. Na górze w sypialni na łóżku znajdziesz notatkę FUNERAL ANNOUNCEMENT; będzie tam także sejf. W rogu pokoju będzie urna URN. Dostaniesz kolejne zadanie:

SCATTER THEIR ASHES AT THEIR SPECIAL PLACE

Wyjdź na zewnątrz i udaj się do przejścia między domami, skręć w lewo i idź na molo. Po lewej pod koniec mola znajdziesz ławkę z napisem "forever", gdzie rozsyp popioły. Na ławce pojawią się cyfry: 16814.

Zadanie: SCATTER THEIR ASHES AT THEIR SPECIAL PLACE - zakończone.

Wróć z powrotem do tego domu i otwórz sejf, gdzie znajdzie COLT.

FIND THE MISSING GIRL

Udaj się do stacji metra Christain Heights i dalej do Pearl Creek, ale nie metrem, gdyż stacja Pearl Creek jest zablokowana. Pomiędzy budynkami na rogu Cook St. i Landsdale Ave. znajdziesz miejsce do umieszczenia Healing Trinket - otrzymasz HEALING TOKEN. Udaj się na północnozachodni róg skrzyżowania, gdzie przy wejściu ze schodami do budynku znajdziesz plakat o zaginionej dziewczynce, a przy latarni w pudełku śniadaniowym z żółtą wstążką notatkę HUGS AND KISSES. Ogólne masz teraz podążać za wstążkami: żółta - skręć w lewo, czerwona - w prawo \ niebieska - skręć w prawo, czerwona - prosto.

FOLLOW THE GIRL'S TRAIL HOME

Idź dalej prosto, przeciśnij się między beczkami i dalej przejściem do ulicy. Podążaj za wstążkami. W końcu dojdziesz do pomostów. Idź na koniec jednego, gdzie znajdziesz klucz KEY.

Zadanie: FOLLOW THE GIRL'S TRAIL HOME - zakończone.

Zadanie: FIND THE MISSING GIRL - zakończone.

Dostaniesz nowe zadanie:

FIND THE GIRL'S HOME

Podjedź do Rice St. prosto, gdzie po prawej przy blokadzie znajdziesz ptaszka w klatce (4). Idź teraz w kierunku zwodzonego mostu Udaj się teraz do domu na Lamon Street. Wejdź do budki przy moście i weź HARMONY 2nd PART, zejdź teraz na dół i przejdź drugimi drzwiami na pomosty poniżej, gdzie znajdziesz HARMONY 1st PART. Teraz podejdź do "świecznika" i ustaw je odpowiednio. Otrzymasz HARMONY TOKEN. Udaj się do domu przy Brite St., aby na mapie ułożyć zdobyte tokeny. Gdy je ułożysz, otrzymasz DEVIL STATUE (broń).

Zadanie: LOCATE THE SHADOW SIGILS ON THE MAP - zakończone.

Udaj się do domu Lamon Street (ten z piwnicą, do której wchodziłeś/aś przez okno) na Lamon St. (obok kina). Wejdź na górę po schodach. Otwórz zamknięte drzwi przy pomocy znalezionego klucza. Znajdziesz tam na łóżku notatkę GOD FORGIVE ME.

Zadanie: FIND THE GIRL'S HOME - zakończone.

Udaj się do salonu, gdzie do tej pory drzwi były zamknięte, się otworzyły. Po drodze znajdziesz dwie apteczki FIRST AID KIT.

Udaj się na skrzyżowanie, gdzie zobaczyłeś/aś plakat o zaginionej dziewczynce. Wejdź przez uchylone drzwi do banku. Znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT za ladami, na piętrze w pokoju dyrektora będzie FIRE AXE. Udaj się do piwnicy i wejdź do sejfu; włączy się alarm. Wróć na górę, gdzie spotkasz Screamer'a; jak go zabijesz otworzy się skrytka w sejfie. Znajdziesz tam apteczkę FIRST AID KIT. Idź z powrotem na górę i zabij kolejne 2 Screamer'y; na dole znajdziesz amunicję PISTOL BULLETS itd. Znajdziesz pistolet PISTOL, kolejna amunicja, 3 apteczki FIRST AID KIT. Robisz tak, aż alarm nie ucichnie. Wyjdź na ulicę.

Pójdź do Art Gallery Building, gdzie przed wejściem do niej stoi radio obok którego znajdziesz "bosak" FIRE POKER. Wróć z powrotem na Lansdale Ave i podejdź do budynku po prawej i ściągnij drabinę. Wejdź na górę i przez okno do budynku. Znajdziesz się w pokoju 302 z "The Room". Znajdziesz tam apteczkę FIRST AID KIT oraz pistolet COLT. Wróć na ulicę.

Udaj się na Rice St., gdzie obok kanału (wejścia do metra) skręć w prawo w wąskie przejście między siatką a budynkiem i udaj się do podświetlonych drzwi. Wejdź do środka, gdzie znajdziesz zwłoki więźnia, któremu ktoś wyrwał serce. Otrzymasz zadanie:

FIND THE MISSING HEART

Zejdź do piwnicy i znajdź zejście do kanałów po drabinie. Zejdź niżej i biegnij labiryntem; na skrzyżowaniu skręć w prawo i ponownie w prawo - idź za biciem serca. Weź serce HUMAN HEART i leć z powrotem do drabiny. Udaj się do ciała i włóż serce.

Zadanie: FIND THE MISSING HEART - zakończone.

Trup zniknie, znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT. Wyjdź z budynku i ruszaj w stronę mostu. Wejdź do kontrolki po lewej i pociągnij dźwignię. Most zacznie się opuszczać.

PORT DISTRICT

Przejdź przez most, skręć w lewo i po lewej wejdź do domu. Znajdziesz tam pokój z lustrem i podejdź do lustra. Po jego drugiej stronie lustra jest Screamer, który atakuje ciebie w tym pokoju. Przy pomocy lustra zabij go. Teraz zrób:

1/ włącz lampkę
2/ otwórz szufladę
3/ włącz TV
4/ pokręć obrazem
5/ zapal świecę

Gdy to zrobisz lustro się stłucze. W pomieszczeniu znajdziesz 2 apteczki FIRST AID KIT oraz 2 opakowania amunicji. Weź ze środka dużego pokoju notatkę SILENT HILL PSYCHIATRIC. Wyjdź na ulicę. [Na podwórku tego domu jest beczka ze świecami, wykop przy niej Aglaophotis]*. Idź dalej ulicą, miń wejście do metra i na końcu pomostu znajdziesz ostatniego ptaszka BIRDCAGE 5/5.

Zadanie: SET ALL OF THE BIRDS FREE - zakończone.

Jest to ostatnie miejsce, z którego możesz jeszcze wrócić do Silent Hill, jeżeli czegoś nie zrobiłeś/aś.

Udaj się na łódkę i użyj klucza, aby ją uruchomić. Na łódce pojawi się oficer Anne Cunningham....

Zadanie: ESCAPE FROM SILENT HILL - zakończone.

OVERLOOK PENITENTIARY

Murphy znajdzie się w więzieniu bez żadnych znalezionych przez Ciebie wcześniej przedmiotów, poza notatnikiem. Drzwi celi się otworzą. Po wyjściu z celi dostaniesz nowe zadanie:

ESCAPE FROM THE PRISON

Zejdź piętro niżej i idź przejściem przy celach, po drodze na ziemi znajdziesz notatkę BE READY. Jeden z więźniów będący w celi złapie Murphy'ego; uwolnij się idź dalej, aby zaprowadzić go na kable, na których się usmaży. Idź dalej i wyłącz prąd. Wróć na górę. Podejdź do zwalonego słupa i pchnij go, aby opuścić. Przejdź po kładkach do wartowni. Wejdź do niej i zejdź po drabinie. Weź apteczkę FIRST AID KIT oraz mapę OVERLOOK PENITENTIARY MAP. Zejdź niżej i weź notatkę PSYCHOLOGICAL REPORT. Zejdź niżej i obok ciała znajdziesz latarkę FLASHLIGHT oraz kartę ACCESS CARD. Idź na górę do sejfu i ustaw 11752. W środku znajdziesz klucz SMALL KEY oraz monetę QUARTER DOLLAR. Obok na wieszaku jest SHOTGUN, który uwolnij przy pomocy znalezionego klucza. Idź na górę i użyj karty, idź dalej i zejdź po schodach. Wejdź do pierwszych drzwi na przeciwko, gdzie w szatni znajdziesz WALKIE-TALKIE, SHOTGUN SHELLS oraz apteczkę FIRST AID KIT. Przeszukaj cele, aby znaleźć list FOUR MORE MONTHS. Udaj się do schodów.

Zejdź na dół, gdzie czeka cię walka z Minion'em. Udaj się do ostatniej celi i weż pistolet COLT. Wróć teraz do schodów i w celi przed nimi przesuń szafkę, za którą będzie plakat. Zerwij go i weź list CRAZY PLANS. Idź dalej, aż piłka wytoczy się z jednej z cel. Wejdź do tej celi, która po chwili zmieni się w dziwny wodny korytarz. Idź nim dalej, a na końcu w celi znajdziesz na stoliku list FORGIVENESS. Wyjdź z celi i idź do schodów. Wejdź piętro wyżej i skręć w lewo. Idź korytarzem przy celach do końca i otwórz przy pomocy karty drzwi. Na ścianie w szafce będzie apteczka FIRST AID KIT, a w komodzie obok notatka FOR IMMEDIATE RELEASE, a w szafkach amunicję i kolejne apteczki. Podejdź do telewizorów i naciśnij czerwony guzik. Przejdź przez drzwi i biegnij do drzwi, które się otworzyły.

Udaj się do drzwi po lewej i użyj karty. W środku znajdziesz notatkę PRISON OF NO RETURN, w szafce będzie kolejna apteczka FIRST AID KIT, a w komodzie mapa BLOCK B MAP. Przejdź do pomieszczenia obok i otwórz drzwi. Zostaw wszystkie swoje rzeczy na blacie i przejdź przez drzwi. Zbierz rzeczy i idź dalej.

W korytarzu spotkasz potwory. W jednej z cel znajdziesz siekierę FIRE AXE (będzie ci potrzebna do otrworzenia drzwi), w innej znajdziesz notatkę I'M COMING BABY i usłyszysz odgłos wieszania. Skręć w korytarz i idź do jego końca, gdzie przy pomocy siekiery otwórz przejście. Na ścianie w szafce będzie apteczka FIRST AID KIT. Wyjdź na korytarz i wejdź do pomieszczenia prawie na wprost. Udaj się do ostatniego pomieszczenia i weź latarkę FORENSIC FLASHLIGHT oraz notatkę ALMOST DONE. Włącz UV i idź po śladach, a znajdziesz 2 x FIRST AID KIT, NAILGUN oraz notatkę WORK RELEASE. Ogólnie musisz znaleźć cyfry, które są kodem do drzwi: 2345 (Easy) lub 22345 (Normal i Hard). Przejdź przez drzwi. Na regale będą amunicja SHOTGUN SHELLS. Przesuń pudło pod kratkę wentylacyjną i przy pomocy dolara odkręć śruby. Teraz szybko czołgaj się korytarzem...

Murphy obudzi się w sali dziennej, gdzie zaatakuje go potwory. Udaj się do kraty, którą otwórz przy pomocy karty. Wejdź po schodach i pomostem przejdź do pomieszczenia. Przy wejściu znajdziesz amunicję SHOTGUN SHELLS, a z szafki apteczkę FIRST AID KIT. Ze stołu weź notatkę INNOCENT MAN, a z podłogi weź kolejną QUESTIONABLE BEHAVIOR. Przejdź do pomieszczenia obok i zejdź po schodach. Pod schodami znajdziesz amunicję SHOTGUN SHELLS. Wróć na górę do pomieszczenia z notatkami i zejdź po schodach. Idź w lewo korytarzem, gdzie spotkasz kolejnego potwora. Skręć w korytarz i przejdź przez ostatnie drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu z prysznicami.

Podejdź do miejsc z cyferkami; w 2 zbierz PRISON SHANK, w 3 MOURNING BADGE, w 4 CRIME EVIDENCE. Przejdź przez drzwi do kolejnej łazienki, gdzie na podłodze znajdziesz ciało....

Otherworld

Pojawi się czerwone światło, więc szybko uciekaj. Dobiegnij do czerwonego korytarza z tryskającymi ciałami na ścianach, a następnie do szarego dziwnego korytarza, który się zwęża. Przejdź nim do końca. Przywołaj windę guzikiem i zjedź na dół. W windzie znajdziesz ciało więźnia, przy którym znajdziesz amunicję SHOTGUN SHELLS. Jak winda stanie, to zaatakują cię Screamer'y. Na kolejnym piętrze wejdź w jeden z korytarzy do pomieszczenia kontrolnego. Weź apteczkę FIRST AID KIT oraz amunicję SHOTGUN SHELLS. Naciśnij przycisk i wróć do windy. Po zjechaniu kolejny atak. Znowu zjedź windą, która nagle się popsuje. Idź po kładkach, gdzie znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT i idź jak cię droga prowadzi. Zejdź schodami na dół i przejdź przez drzwi do niebieskiej kładki i dalej prosto. Nagle Murphy będzie musiał skoczyć i straci wszystkie bronie oraz latarkę.

Znajdziesz się w dziwnym pomieszczeniu, w którym na środku będzie rura, a na niej pokrętło, które przekręć. Przejdź do pomieszczenia obok, gdzie udaj się na koniec sali do panelu z guzikami. Naciśnij guzik. Zapali się światło, więc pobiegnij i naciśnij guzik na panelu po lewej, a potem zrób to samo z panelem po prawej. Teraz przejdź na drugi koniec sali i przekręć pokrętło. Teraz podejdź do panelu na środku pomieszczenia i naciśnij guzik. Wróć do pokrętła i ponownie je przekręć. Wróć do poprzedniego pomieszczenia i przejdź przez otwarte drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu z wiatrakami.

Stań na pierwszej płytce ze znakiem i zatrzymaj szatkownicę. Teraz przejdź w róg do następnej płytki itd., aż przejdziesz przez to pomieszczenie, przy którego wyjściu po prawej w szafce będzie apteczka FIRST AID KIT. W kolejnym znajdziesz pokrętło, które przekręć i wróć do poprzedniego pomieszczenia, aby zebrać z szafki apteczkę FIRST AID KIT. Udaj się do drzwi z napisem Exit nad nimi i idź korytarzem do dziury w podłodze. Idź dalej do schodów i wejdź na górę.

Znajdziesz się w dużym pomieszczeniu. Idź po kładce do reflektora i poświeć nim na potwory tak, aby zaprowadzić je do klatki. Teraz wróć się po kładkach do panelu kontrolnego i pociągnij za dźwignię, aby je zamknąć. Przejdź przez drzwi i zejdź po schodach. Weź jakąś broń i rozwal kłódkę w drzwiach pod schodami. Idź dalej i wejdź po drabinie po prawej. Teraz idź prosto do reflektora i zaprowadź potwory do klatki. Udaj się teraz z powrotem i dalej do panelu kontrolnego, gdzie pociągnij dźwignię. Wróć do drabiny i zejdź na dół. Udaj się do otwartej bramy i podejdź do wielkich drzwi, które otwórz wajchą po lewej. Przejdź przez nie.

Idź dalej korytarzami, przejdź przez dziurę w ścianie. Teraz pojawi się ponownie czerwone światło. Ogólnie kieruj się w górę pomieszczenia. Następnie zjedź windą na dół, gdzie w pomieszczeniu na ścianie w szafce znajdziesz apteczkę FIRST AID KIT, a obok niej SHOTGUN. Idź dalej do wrót, gdzie będzie wielka waga. Połóż na niej Shank, Badge oraz Crime Evidence. Brama się otworzy, a za nią czeka cię boss...

Na środku pomieszczenia będzie ogromny boss na wózku inwalidzkim. Ogólnie zadanie polega na tym, aby odłączyć wielkie czerwone rury. Lecz za nim to zaczniesz, wjedź po "respiratorze" / ala windzie na górę, aby zebrać: SHOTGUN SHELLS kilka razy i apteczki FIRST AID KIT. Będą tam także reflektory, przy pomocy których oślepiaj bossa, aby mieć czas na odłączenie rur. Poza bossem, będą cię atakować Miniony oraz Screamery, a także inne dziwactwa. W sumie tych rur jest 4. Gdy w końcu odłączysz je wszystkie, boss padnie martwy. Teraz Murphy znajdzie się ponownie w pomieszczeniu z prysznicami przy ciele; będzie tam także oficer Cunningham. Okaże się, że Twoim bossem był jej ojciec, którego Murphy tak pobił, że wylądował na wózku inwalidzkim. Nagle ona strzeli, a Ty zmienisz się w potwora z maską...

Zakończenie zależy od tego czy Ty ją teraz zabijesz, czy też ona Ciebie...


News | Księga | Linki | Forum | Ankieta | Komentarze | Download | Kontakt

2015-2024 Silent Hill History © by Koralczyk.pl
Strona korzysta z plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.