Solucje i poradniki pochodzą ze strony internetowej Silent Hill Town - 1408
Dziękuję autorowi serwisu za zgodę na udostępnienie przeze mnie jego materiałów.



SOLUCJA
SHATTERED MEMORIES



PERSONALITY TEST #1

Po obejrzeniu rodzinnych filmów wideo i za razem czółwki gry, znajdziesz się w gabinecie lekarskim, a dokładniej w gabinecie u doktora psychiatrii - dr Michaela Kaufamnn'a, a zarazem będziesz świadkiem wypadku samochodowego.

Cała gra to swego rodzaju terapia prowadząca do rozwiązania zagadki tej części gry. Na początku musisz wypełnić pierwszy test psychologiczny. Od odpowiedzi na pytania będzie zależało zakończenie gry.

ROZWIĄZANIA TESTU ZALEŻNE OD ZAKOŃCZEŃ GRY:

1. I make friends easly
"False" - zakończenie Wicked and Weak
"True" - umożliwia wejście do "Good Old Days Bar" (Irish Pub)

2. Having a dring helps me relax
"False" - zakończenie Lost Love, Sleaze and Sirens, umożliwia wejście do "Good Old Days Bar" (Sports Bar)
"True" - zakończenie Drunk Dad

3. I always listen to other people's feelings
"False" - zakończenie Wicked and Weak
"True" - zakończenie Lost Love

4. I prefer abstract ideas
"False" -
"True" -

5. I have enjoyed role-play during sex
"False" - zakończenie Lost Love
"True" - zakończenie Sleaze and Sirens

6. working to a plan or schedule in best
"False" -
"True" -

7. I have never cheated on a partner
"False" - zakończenie Lost Love, Sleaze and Sirens
"True" - zakończenie Drunk Dad

SILENT HILL

Harry Mason wyczołga się ze swojego samochodu po tym, jak miał wypadek, jadąc ze swoją córką Cheryl Mason. Jednakże po wyjściu z samochodu nigdzie nie jest w stanie znaleźć swojej córki. W związku z tym rozpoczyna jej poszukiwania w całym mieście.

Po rozejrzeniu się w terenie okaże się, że Harry trafił swoim samochodem na jakiś złomowisko. Jedyne wyjście z tego miejsca prowadzi przez płot, który musisz przeskoczyć. Znajdziesz się na kolejnym zaśnieżonym podwórku, na wprost niebieskich drzwi. Przejdź przez drzwi i znajdziesz się w naprawczym garażu samochodowym. Mniej więcej na środku pomieszczenia będzie czerwony samochód ustawiony na podnośniku prawie pod samym sufitem pomieszczenia. Wyjdź z pomieszczenia przez drugie drzwi.

Znajdziesz się w korytarzu, gdzie na wprost wejścia będzie aparat telefoniczny i plakat z numerem alarmowym. Idź korytarzem prosto do rozwidlenia. Na prawo będą drzwi do dwóch pomieszczeń - toalet. W męskiej toalcie jak staniesz przy kibelku, Harry powie "hegh" - czyżby to było nikłe nawiązenie do James'a Sunderland'a. Wróć na korytarz. W damskiej toalecie nic nie ma. Idź korytarzem do drzwi po lewej i przejdź przez nie; ze świecącą lampą nad nimi.

Znajdziesz się w sklepie. Tylko jedne drzwi prowadzą do wyjścia z tego pomieszczenia, drzwi po lewej. Przejdź przez nie i znajdziesz się w kolejnym korytarzu. Podejdź do drzwi na jego końcu i otwórz zasuwę. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się ponownie na ulicach miasta, a dokładniej na stacji benzynowej.

Teraz są dwie drogi - musisz wybrać, którą się udasz dalej.

I. Clear Picture

Idź prosto do ulicy, mijając z boku stację benzynową. Na skrzyżowaniu skręć w lewo i podbiegnij do domu na rogu z czerwonym neonem na ścianie "Open"; po lewej stronie ulicy. Otwórz drzwi oznaczone "Clear Picture" i wejdź do środka. Zejdź schodami w dół do kolejnych drzwi. Znajdziesz się w sklepie z telewizorami i innym sprzętem AGD. Na ladzie odsłuchaj automatyczną sekretarkę.

Sprawdź drzwi ze światełkiem nad nimi za ladą, okażą się zamknięte. Więc przejdź przejdź przez drzwi z boku pomieszczenia. Znajdziesz się na zapleczu sklepu. Podejdź do działającego monitora i wyreguluj obraz na nim i naciśnij guzik. Lampka nad drzwiami w poprzednim pomieszczeniu zmieni się na zieloną. Jeżeli spojrzysz na telewizor z parą małżeńską, zdobędziesz dodatkowe "punkty" do Teraz udaj się do tych drzwi i wyjdź na zewnątrz sklepu. Znajdziesz się ponownie na dworzu. Podejdź do ogrodzenia i przeskocz na drugą stronę. Podejdź do kolejnych drzwi i wyjdź na kolejny dziedziniec. Przeskocz przez drewniany płot, aby dostać się na plac zabaw.

II. Theresa's Store

Idź prosto do ulicy, mijając z boku stację benzynową. Na skrzyżowaniu skręć w lewo i biegnij ulicą do końca. Na jej końcu po prawej stronie będzie dom z czerwonej cegły i szyld "Teresa's". Wejdź przez drzwi do sklepu. Odsłuchaj wiadomość na sekretarce i przejdź przez drzwi za ladą. Wejdź schodami do góry. W pomieszczeniu, z boku, rozbierz manekiny w poszukiwaniu klucza. Teraz przejdź przez następne drzwi. Znajdziesz się na balkonie. Zejdź na dół po drabinie. Wyjdź z podwórka przez drzwi. Znajdziesz się na kolejnym podwórku. Po prawej będzie drewniany płot, przeskocz przez niego, aby dostać się na plac zabaw.

Ta droga umożliwia wejście do "Good Old Days Bar".

PLAYGROUND

Po przejściu na plac zabaw usłyszysz rumor. Podejdź do czerwonego pojazdu i pobaw się puszkami na nim stojącymi. Puszki będą czerwone, chyba że wykazałeś tendencję do alkoholu, wtedy będą zielone. W jednej z nich będzie ukryty klucz. Użyj go, aby wyjść z placu zabaw przez zamknięte drzwi.

Znajdziesz się ponownie na ulicach Silent Hill. W zależności od poprzednich wyborów będziesz miał dostęp do jednego z barów: albo "Good Old Days Bar" albo "52 Dinner". W większości wypadków będzie kierowany do "52 Dinner", chyba że wykazałeś ciągotę do alkoholu. Po prostu drzwi tylko do jednego z tych barów będą otwarte. Udaj się więc do któregoś z nich.

W środku czeka cię rozmowa z barmanką, w czasie której zadzwoni twój telefon. Od teraz będziesz go mógł używać. Zadzwoń do swojego domu wybierając numer z książki telefonicznej w telefonie. Podejdź z powrotem do wyjścia. Po prawej stronie będzie wnęka, a w niej szafka. Otwórz ją, aby zdobyć kulę z latarnią morską MEMENTO "A WINTER BEACON" (w "52 Dinner" szafka za ladą). Wyjdź na ulicę.

Jeżeli idziesz grę po raz drugi, możesz rozpocząć zakończenie UFO. Zadzwoń pod numer: 555-3825, umieszczony na billbordzie na budynku na wprost wejścia na plac zabaw. Otrzymasz także wiadomość Echo Message: United Fruitcake:

"We can't talk yet. But you want in? They've hidden 13 of their craft all around town.
If you get me the photographic evidence I need, we can meet face to face..."

Udaj się teraz ponownie do małych niebieskich drzwi prowadzących na plac zabaw. Przejdź przez nie i podejdź do huśtawki po lewej stronie. Zrób zdjęcie siedzącemu na niej duchowi GHOST: SWINGSET.

Teraz w zależności jaką drogą tutaj trafiłeś, wróć przez Clear Picture lub Teresa's Shop.

UFO ENDING #1: Po wyjściu z placu zabaw przeskocz na podwórko sklepu, przez który tutaj przyszedłeś, będzie tam pierwsze UFO do sfotografowania.

Będąc w sklepie pobiegaj po nim, aby odebrać Echo Message: Happy Ever After... w Clear Picture:

"We share a deep love. As we grow older together and the fires of our youth dimmer, our love will remain strong,
our passion undimmed, our excitement only growing as we build our life together."

lub Echo Message: Prom (Teresa's Shop):

"Hey, it's Caitlain. I am looking at the world's most beautiful prom dress. I am SO EXCITED!
Mike will be putty in my hands! Catch up tonight."

Odsłuchać też możesz drugą wiadomość Echo Message: Playground Daddy: I need you.

Jak znajdziesz się ponownie na ulicy, zadzwoni twój telefon. Będzie to Cheryl. Lepiej go odbierz, bo jeżeli nie to, nie zrobisz już postępów w grze... Teraz cały świat zacznie zamarzać...

NIGHTMARE TOWN STREETS

Biegnij w kierunku, z którego słyszysz alarm samochodowy. Dobiegniesz do samochodu, którego światła będą migać i oświetlać drzwi. Udaj się przez nie. Znajdziesz się w korytarzu i rozegra się scenka. Harry przebiegnie przez drzwi na końcu korytarza. Znajdziesz się w dziwnej lokacji, w której już będą atakować cię potwory. Ponieważ w tej grze nie walczysz, jedyne co, to zostaje ci ucieczka przed nimi. Główna zasada koszmaru, to kieruj się do drzwi podświetlonych na niebiesko.

Przeskocz przez ogrodzenie. Na wprost będą drzwi. Przejdź przez nie. Biegnij korytarzami do kolejnego dużego pomieszczenia. Przeskocz przez płot po prawej i przez kolejny płot. Znajdziesz się przed podwójnymi drzwiami. Przejdź przez nie i przebiegnij korytarzem do następnych drzwi. W następnych korytarzu przejdź przez drzwi po lewej. Przebiegnij przez pomieszczenie do następnych drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu z basenem. W środku basenu będzie flara Flare. Udaj się do podwójnych drzwi przy skoczni i przejdź przez nie. Biegnij dalej korytarzami cały czas jak droga cię prowadzi. W końcu dobiegniesz do ostatnich drzwi prowadzących do wyjścia z tego koszmaru.

PERSONALITY TEST #2

Znajdziesz się ponownie w gabinecie Kaufmanna, który zada ci kilka pytań. Twoje odpowiedzi wpływają na "punktację" w grze.

Would you consider yourself a private person?
2. Would you say it takes a while for people to get to know you?
3. Would you prefer to spend time with friends over family?

Teraz dostaniesz kolorowankę do pokolorowania. W zależności jakich użyjesz kolorów, taki domek zobaczysz w kolejnej scenie. Jeżeli zostawisz kartkę nie pomalowaną, będzie to równoznaczne z pomalowaniem kartki na czarno. Obojętnie co zrobisz, komentarz Kaufmanna będzie taki sam. Tak jak pomalujesz domek, taki zobaczysz w następnej scenie. Co ciekawe kolor auta, skrzynki na listy i ubrań mieszkańców jest taki jaki pomalujesz na obrazku.

Po zakończonej terapii zobaczysz kolejną scenkę z przeszłości. Jest ona zależna od dokonanych dotychczas wyborów. Poznasz teraz także Cybil Bennett, która zabierze cię samochodem na komisariat. W czasie podróży będzie zmuszona się zatrzymać ze względu na śnieg na drodze i wysiądzie z samochodu. W schowku na rękawiczki znajdziesz paczkę papierosów MEMENTO: HIDDEN FIRE. Wysiądź z samochodu.

FOREST

Po wyjściu z samochodu, na masce jest numer telefonu. Jak chcesz to zadzwoń na ten numer. Idź drogą na wprost. Jak dojdziesz do drewnianego płotku po lewej przeskocz przez niego i idź dalej ścieżką. Na końcu ścieżki będzie budynek Ranger Station. Gdy się do niego zbliżysz otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Stranded:

"Dammit Mom. Why do you never pick up? I need you.
I'm in a party in the woods, but I'm feeling uncomfortable.
I need you to come pick me up."

Wejdź do środka leśniczówki Ranger Station. Zaraz po wejściu po prawej na ścianie będzie apteczka. Otwórz ją i weź klucz. Przy pomocy znalezionego klucza otwórz drzwi na drugim końcu leśniczówki i wyjdź na dwór.

Idź ścieżką, aż po lewej stronie zobaczysz wieżę ciśnień. Podejdź do niej i przeskocz przez płotek. Podejdź do skrzynki i wyjmij z niej kulkę MEMENTO: FROZEN WATER. Udaj się w kierunku czerwonego budynku na mapie - stacji pomp - Pomp Station. W lesie znajdź drzewo z przypiętym do niej kołem ratunkowym (zbliżając się do niego usłyszysz statyczny dźwięk). Otrzymasz tam kolejną wiadomość Echo Message: Babes in the Wood:

"It's so cold, but I'm happy because I know I will see my brother again soon.
Lying down now. Cold. A bird just put a leaf on me, or did I dream it? Love you all."

Idź teraz dalej do stacji pomp. Dojdziesz do płotu, przez który możesz przeskoczyć, jednak idź wzdłuż niego w prawo. Dojdziesz do przystani rybackiej Fishing Lodge. Wejdź do środka.

UFO ENDING #2: W pomieszczeniu spójrz w górę na dach i w dziurze w dachu znajdziesz kolejne UFO do sfotografowania.

Przejdź przez następne drzwi i wyjdź przez okno na pomost. Idź pomostem do kolejnych drzwi i dalej ścieżką, aż do miejsca, w którym po lewej ściana zmieni się w mały płot. Przeskocz przez niego.

Usłyszysz znowu zakłócenia. Tym razem dochodzą one ze śpiwora, podejdź do niego, aby otrzymać kolejną wiadomość Echo Message: Stranded:

"Whoa. Someone slipped the new girl a Mickey and things got out of hand. Wild and crazy. Feel kind of bad for her."

Do wiadomości będzie dołączone zdjęcie.

Udaj się teraz na prawo od śpiwora. Znajdź drabinę i zejdź na dół. Przeskocz przez rury, aby dostać się do korytarza. Idź nim do końca. Po prawej będzie krata, a za nią duch GHOST: DROWNING BOY. Zrób zdjęcie. Otrzymasz kolejną wiadomość głosową Echo Message: Babes in the Wood:

"Help! It's my brother. We're playing in the pump station.
But the water's come up and he's trapped. His hands are cold. His head's under the water."

Wracaj teraz z powrotem na górę po drabinie. Po wejściu na górę skręć w lewo w stronę rzeki, a następnie idź ścieżką w lewo. Dojdziesz do leśniczówki Orion Lodge. Wejdź do środka przez obojętnie które drzwi. Głównym pokoju możesz zobaczyć stojącego wypchanego niedźwiedzia lub poszlachtowanego niedźwiedzia, w zależności od dokonanych wcześniej wyborów. Udaj się do sypialni, gdzie w szafce na ścianie znajdziesz nożyk MEMENTO: A MOVEABLE FEAST. Wyjdź teraz na podwórze.

UFO ENDING #3: Na jednej ze ścian będzie kajak i beczki, tam szukaj kolejnego UFO.

Przejdź do następnych drzwi. Znajdziesz się w pokoju z kominkiem, w rogu będzie szafka, z której szuflady wyjmij latarkę MEMENTO: A BROKEN WARD. Przejdź teraz do następnego pomieszczenia, w którym zabijają zwierzęta i zrób zdjęcie ducha powieszonego nad stołem GHOST: HANGING DEER i otrzymasz wiadomość Echo Message: Cycle of Death:

"Joel Jr's first kill! It was a biggie too - 190 lbs field dressed.
Got him in the neck, went down like a dead weight. My son is a man now."

Wyjdź z powrotem na podwórko z tyłu leśniczówki i idź ścieżką. Jak dojdziesz do mostku, skręć w lewo i znajdź drzewo z zawieszoną na nim czaszką. Otrzymasz kolejną wiadomość głosową Echo Message: Cycle of Death:

"Come on Joel. You'd think that it was you shot and dying, not the deer.
Get your hands out pants and be a man. My son the queer.
Shoot the damn thing! Shoot the queer!"

Przejdź przez mostek na drugą stronę rzeczki i idź dalej ścieżką aż dojdziesz do kolejnej leśniczówki, przed którą będzie zaparkowany samochód. Będzie na nim naklejka "How am I driving?" i numer telefonu, pod który możesz zadzwonić. Udaj się na lewą stronę leśniczówki, gdzie znajdziesz zakrwiawiony płaszcz na ziemi i różowy portfel na stole. W portfelu znajdziesz klucz. Udaj się teraz do wnętrza leśniczówki.

NIGHTMARE #2 | FOREST

Po wejściu do leśniczówki ponownie wszystko zacznie zamarzać. Wyjdź ponownie przez te same drzwi na teren lasu. Ogólnie w tym koszmarze idź w stronę światła, które cię będzie prowadzić.

Idź ścieżką z powrotem do poprzedniej leśniczówki Orion Lodge. Po wejściu do leśniczówki zaczną dopadać cię potwory. Biegnij dalej trzymając się lewej strony. W końcu po lewej zobaczysz półkę, na którą można się wspiąć. Wejdź na nią, będzie tam Flare. Jak znajdziesz się ponownie w lesie, zobaczysz wiszące mumie. Nadal trzymaj się lewej. Zrzucaj je, aby spowolinić pościg potworów za tobą. Dobiegniesz do kolejnej leśniczówki. Wejdź na rampę i wbiegnij w drzwi po prawej stronie, jakby w oddzielnym budynku. Biegnij cały czas prosto przez wszystkie drzwi aż z niej wyjdziesz. Biegnij dalej cały czas prosto. Dobiegniesz do kolejnego budynku. Wejdź do środka przez niebieskie drzwi.

W budynku znajdziesz się w pomieszczeniu z zamarzniętymi figurami. Na kanapie będzie leżało dziecięce pianino. Podejdź do zamarzniętych postaci, otrzymasz Echo Message: Family Vacation:

"I'm on the phone. Yeah, I'm comming up early. That was a stupid idea.
Mom, Not now Honey, Mommy's on a phone. get out of bed, play with your daughter.
Mommy!
[Quack!] [Hoot!] [Swuawk!] [Squawk!] [Cluck!]'
Shush. Go show Daddy.
This whole trip was a bad idea. A week picnicking and cycling.. like that's going to make it right?
I'm still hurting, it feels fake. I don't wanna be with him.
(music)' I won, Mom I won.
Alright, In a munute. Give me a second, Diane."

Podejdź teraz do kanapy i zagraj tą samą melodię na dziecinnym pianinie: [kaczka], [sowa], [papuga], [papuga], [kura]. Otrzymasz kolejną wiadomość głosową Echo Message: Family Vacation:

"It's good to talk, Diane. I feel pretty alone out here.
Hey, Mom...
Be careful. Where's your Dad?
Mommy...
Oh, Jesus, you bleeding..."

Wyjdź z pomieszczenia przez otwarte drzwi. Biegnij dalej trzymając się lewej. Po prawej zobaczysz samolot... Biegnij do drzwi i dalej prosto. Każda z odnóg prędzej czy później doprowadzi cię do wyjścia z tego koszmaru.

Znajdziesz się ponownie w normalnym świecie przy metalowym moście. Nad drzwiami budynku, z którego wyszedłeś jest łaciński napis: "QUIS EST ISTE QUI VENIT" (Biblia, Księga Izajasza 63:1). Idź drogą, aż dojdziesz do samochodu, przy którym będzie duch. Zajrzyj do bagażnika i weź motyla MEMENTO: PINNED BEAUTY. Podejdź teraz do otwartych drzwi po stronie pasażera i zrób zdjęcie duchowi GHOST: HOT AND BOTHERED. Otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Bryant Overlook:

"Stop it! Please, or I'll tell my Dad.
Your Dad? Your Dad isn't here right now. Come on, you've been leading me on all night.
No..."

Idź dalej drogą, aż po prawej zobaczysz mały drewniany domek. Wejdź do niego przez okno i przejdź przez drzwi. Idź ścieżką i przejdź przez dziurę w płocie. Przeskocz przez następny płot. Skręć w prawo i odbierz telefon od Cybil Bennett.

PERSONALITY TEST #3 | HALCYON DAYS OF HIGH SCHOOL

Znajdziesz się ponownie w gabinecie Kaufmanna, który zada ci kolejne pytania, których odpowiedzi wpływają na strój, jaki będziesz nosić w dalszej części gry. Jeżeli chcesz mieć strój sportowy, na pytanie Jock odpowiedz "Yes" i w drugim teście wybierz oba przedmioty sportowe. Jeżeli chcesz skórzaną kurtkę, na pytanie Bully odpowiedz "Yes". Wybranie przedmiotu Theatre wpływa na strój Michelle.

MIDWICH HIGH SCHOOL

UFO ENDING #4: Poszukaj "bramki do baseball", będzie tam w niej duże UFO.

Podbiegnij do tablicy z wynikami. Stojąc do niej przodem skieruj się w lewo i idź ścieżką. Na rozwidleniu skręć w lewo i biegnij do końca. Będzie tam okno. Otwórz je i weź klucz. Udaj się teraz z powrotem do rozwidlenia i skręć w lewo. Otwórz drzwi kluczem i wejdź do środka.

Idź korytarzem. Szafka w korytarzu jest bezużyteczna, czyli w niej nic nie ma. Przejdź przez po przeciwnej stronie szafki. Znajdziesz się w kolejnym korytarzu, gdzie będzie plakat cheerleaderek z wydrapanymi twarzami, a także na ścianie znajdziesz notatkę z numerem, pod który możesz zadźwonić: 555-7588. Wyjdź przez drzwi na końcu korytarza.

Znajdziesz się ponownie na dziedzińcu szkolnym. Kieruj się w kierunku lewej ściany, do plakatu na ścianie Dying is no game, gdzie otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Choking Game:

"All students. There is a craze at the moment for young adults to try
what is often called The Choking Game. Don't be stupid.
Don't risk your young lives, or your health. No parent should have to bury their child."

Znajdziesz tam także billboard z mapą pokazującą drogę. Wyjdź na ulicę i udaj się do "Wonderland Burger", gdzie przy stoliku przy oknie otrzymasz wiadomość głosową Echo Message: Frigid:

"Why can't you be relaxed with me, like you should?
Is it your parents house? You don't want do it there? There's other places...
Why you got to be so frigid?"

Na jednym z filarów masz plakat z numerem telefonu, pod który możesz zadzwonić. Udaj się teraz za ladę i przejdź do kuchni. Idź prosto i w lewo, gdzie przy fartuchu otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Choking Game:

"I can't believe they made that joke in front of Rick. Everyone knows how close he was to his brother."

UFO ENDING #5: Wejdź schodami do góry i wyjdź na dach. Będzie tam kolejne UFO do sfotografowania.

Wyjdź z powrotem na ulicę i wejdź w małą uliczkę za "Wonderland". Przeskocz przez mur. Na skrzyżowaniu skręć w lewo i znajdź "The Honey Trap" lub "The Cathouse" lub "Oriental Lotus". Wejdź do środka. Przejdź przez korytarz i wejdź do głównego holu. Na kanapie zrób zdjęcie ducha GHOST: ALMOST HAD IT. Otzymasz także wiadomość Echo Message: Pigtails:

"Sorry, I hit you. I guess I was just mad at myself.
You liik so much like my daughter. Just put the wig back on and, uh, let's go up stairs."

Wejdź na górę po schodach. Idź korytarzem do końca. Na regale będzie pudełko w kształcie serca. Otwórz je i zbierz bursztyn MEMENTO: SUFFOCATED FOREVER. Wyjdź przez drzwi i przeskocz na drugą stronę. Przejdź przez drzwi i znajdziesz się w "Wonderland". Zejdź schodami na dół i z lodówki wyjmij lalkę MEMENTO: MY PLASTIC PERFECT GIRL. I wyjdź przez drzwi obok lodówki. Znajdziesz się na parkingu. Przeskocz przez ceglany murek i podejdź do niebieskiego samochodu po prawej. Otrzymasz wiadomość Echo Message: Pigtails:

"You got all your books? Your lunch? Good.
How come you changed your hair? The other girls tell you to do your hair like that? I thought you looked great
with pigtails. Okey, honey, have a nice day."

Udaj się teraz na lewą stronę parkingu i otwórz okno zabite gwoździami. Wejdź do środka. Przejdź przez drzwi. W następnym pomieszczeniu będzie wisząca szafka. Otwórz ją i weź medalik ze Świętym Krzysztofem MEMENTO: HEAVENLY PROTECTION. W pomieszczeniu znajdziesz także ducha GHOST: CHOKER. Zrób zdjęcie i odbierz wiadomość Echo Message: Choking Game:

"That's a nice new belt, Todd.
Oh, thank you, Mom.
You have a nice day at school.
Sure, Mom.
Don't do anything, I wouldn't do.
Whoa."

Przejdź przez drzwi do następnego pomieszczenia. Jak tylko tak wejdziesz usłyszysz dziwne dźwięki, idź w nich kierunku. Otrzymasz wiadomość Echo Message: Frigid:

"Sorry for doing this like this, but... it's for the best.
We aren't working as a relationship... let's stay friends, right? - Steve."

Masz dwie drogi prowadzące na dziedziniec. Przez podwójne drzwi lub przez klasę. Na dziedzińcu przy stole ze skrzynką na śniadanie otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Prom:

"Hey Caillan. You got til lunch is over to say yes... the question: will you be my prom date? - Mike"

UFO ENDING #6: Odszukaj na dziedzińcu posąg, obok którego znajdziesz kolejne UFO.

Udaj się do bloku D. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w szatni. Przejdź przez następne drzwi, znajdziesz się w klasie. Przejdź dalej przez podwójne drzwi do następnej klasy. Na jednym z biurek znajdziesz żabę. Otwórz ją i wyjmij pierścionek MEMENTO: A FRIGID JEWEL. Wyjdź przez drzwi przy biurku nauczycielskim. Znajdziesz się w korytarzu. Wejdź schodami na piętro. Teraz ma dwie drogi do wyboru.

Art Studio

Skieruj się na lewo. Przejdź przez drzwi z napisem "Art Studio". Po prawej stronie znajdziesz szkic obrazu martwej natury, a dalej za nim samą martwą naturę, ale trochę rozwaloną. Ułóż ją zgodnie z obrazem, aby otrzymać numer telefonu, pod który masz zadzwonić (555-8465). Teraz możesz przejść przez drzwi na drugim końcu sali.

Planetarium

Skieruj się w prawo. Przejdź przez drzwi z napisem "Planetarium". Przeszukaj krzesła po prawej, aby otrzymać wiadomość Echo Message:

"So now as we move across the sky, we see another familiar face.
This will be Ursa Minor, or as we like to call him 'Little Bear'. What's sp funny?
Very good. Well, if Mandy doesn't mind waiting till after class to make her call, let's continue..."

Aby rozwiązać szybko zagadkę zadzwoń pod numer 555-2327. W innym przypadku obejrzyj konstelację "Małego Niedźwiedzia" (Little Bear u nas Mały Wóz), podejdź do kontrolki i włącz dolny guzik. Teraz podejdź do okrągłej kuli na środku i znajdź odpowiednią konstelację. Następnie podejdź do kontrolki i włącz górny guzik. Jak dobrze ułożysz, zadzwoń pod numer który się ukazał, czyli 555-2327. Teraz możesz wyjść przez drzwi.

Znajdziesz się w korytarzu. Zejdź schodami na dół. Otrzymasz wiadomość Echo Message: Dahlia:

"Check out the new outfit. HOT. xxx - Dahlia."

Do wiadomości jest dołączone zdjęcie. Strój na zdjęciu jest zależny od preferencji: mini i różowy top - Seksualność; zielona kamizelka - Alkoholizm; czarny/purpurowy strój - Rodzina.

Na dole podejdź do jednej z szafek - dźwięk cię doprowadzi. Otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Prom:

"Speech, Speech!
It's almost over, almost done. We're almost done with the High School.
In many ways that's a great thing, we're all excited about getting out into the real world, carving our own paths. '
But before we do, let's remember how great High School was. Let's remember the friens we've made,
the run we've had, the parites, the ups and the downs. Apparently life gets worse from here on in,
so let's treasure those memories! ' Now, let's dance."

Udaj się do podwójnych drzwi. Obok nich na ścianie będzie klawiatura do wpisania kodu. Z boku będzie wyryty napis: 1053. Udaj się do szafki oznaczonej tym numerem. Na drzwiach szafki będzie przyklejony wycinek z gazety. Numery na strojach sportowców stanowią szyfr do zamka: 1031. W szafce na wprost schodów znajdziesz szklaną 1037 kulę z różą MEMENTO: AN ETERNAL ROSE. Udaj się teraz ponownie do drzwi i wpisz kod. Wyjdź na dziedziniec.

UFO ENDING #7: Odszukaj kolejne UFO.

Idź ścieżką prosto, aż dojdziesz do schodów i wejścia do sali przygotowanej na bal. Na górze schodów po prawej nad ławką będzie czerwony balon w kształcie serca. Podejdź do niego, aby otrzymać kolejna wiadomość Echo Message: Prom:

"Here's to us.
Never gonna get old.
Never gonna be like our parents.
Never gonna stop loving."

Wejdź do sali balowej. Idź prosto w kierunku sceny, na której pojawi się Michelle. W zależności w co będzie ubrana, wynika nasza osobowość: różowa sukienka - Rodzina; czerwona sukienka - Seksulaność; brązowa sukienka - niepewność. Michelle zaprowadzi cię do gabinetu dyrektora szkoły, gdzie będziesz musiał włamać się do komputera. Wszystkie potrzebne informacje dotyczące przywrócenia hasła znajdziesz w tym pomieszczeniu. Mogą pojawić się trzy pytania z 12 możliwych:

1. Wasted 3 years in order to major in?
Geology (Dyplom na ścianie przy biurku)

2. My only true (four-legged) friend?
Nicky (obroża wisząca na wieszaku)

3. My star sign?
Scorpio (plakat przy biurku sekretarki i kartka urodzinowa)

4. The greatest baseball team, without question?
Shiners (czapeczka na krześle przy biurku)

5. I said goodbye to bachelorhood, freedom and happiness, where?
Hawaii (oprawione zdjęcie na półce przy biurku)

6. The king of sports, a man's game of squash?
Racquetball (trofeum zamocowane na ścianie)

7. My bitch of an ex-wife's name?
Valerie (zadźwoń pod numer przyklejony na kartce do komputera sekretarki)

8. What is the name of my wayward, waste of space son?
Otto (napis na podłodze przy biurku)

9. What is Shakespeare's best play?
Twelfth Night (tytuł książki na regale)

Jak odpowiesz na wszystkie pytania otrzymasz nowe hasło do komputera: "sunday45". Po wpisaniu hasła rozegra się scena i przejdziesz ponownie do koszmaru....

NIGHTMARE #3 | MIDWICH HIGH SCHOOL

Harry wyjdzie z gabinetu, aby zadzwonić do domu. Po zakończonej rozmowie znowu świat zamarznie. Wyjdź przez jedyne drzwi.

Po wyjściu z budynku biegnij prosto. Wejdź na pierwszą półkę a następnie na drugą. Przejdź przez drzwi do bloku C. Teraz kieruj się na lewo. Przejdź przez drzwi po lewej do następnego pomieszczenia. Przejdź pod murem do następnych drzwi. Biegnij cały czas prosto, aż w końcu dotrzesz do schodów prowadzących w dół. Znajdziesz się na Parkingu. Skieruj się teraz w lewo. Zeskocz na dół i przejdź przez drzwi po lewej stronie, aby dostać się do bloku D. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w korytarzu. Przejdź przez dziurę w ścianie. Udaj się w lewo do kolejne dziury w ścianie i biegnij jak cię droga prowadzi. Dotrzesz do pomieszczenia z zamrożonymi figurami, gdzie możesz odetchnąć od potworów i rozwiązać zagadkę.

Podejdź do figury i otrzymasz wiadomość głosową Echo Message: Gossip:

The door's locked? "Shit, I'm stuck out here. I'll try and get the doors open - you go take the photos.
Don't lose your nerve! I told you, she's with him. Get some photos and well catch the asshole red-handed.
And you get a kiss for every photo."

Twoje zadanie polega na zrobieniu trzech zdjęć. Wszystkie te lokacje podświetlone są na czerwono. Wychodząc z pomieszcznia - przez te same drzwi, którędy wszedłeś - otrzymasz wiadomość Echo Message: Gossip:

"Hot Paparazzi Spots: the courtyard, the parking lot, and the locker rooms. Get some sizzlers!"

Po wyjściu z pomieszczenia udaj się na lewo. Będzie tam Flare, a za nią podświetlone na czerwono miejsce, gdzie masz zrobić pierwsze zdjęcie. Udaj się teraz do drzwi obok, po prawej. Przejdź przez nie i skieruj się w lewo i dalej prosto aż dotrzesz do miejsca, gdzie po prawej stronie będzie mały murek. Przeskocz przez niego i idź dalej prosto. Przechodź przez drzwi na wprost aż w końcu znajdziesz się na parkingu. Idź drogą trzymając się prawej i dojdż do półki. Wskocz na nią. Będzie tam kolejne miejsce podświetlone na czerwono - zrób zdjęcie. Teraz skieruj się w lewo i zeskocz na dół. Przejdź przez drzwi po lewej stronie. Przebiegnij przez korytarz i przeskocz przez murek. Skręć w prawo i przejdż przez drzwi. Idź prosto trzymając się prawej strony i wskocz na podświetloną na niebiesko półkę. Udaj się w lewo i zrób zdjęcie. Wróć teraz do pomieszczenia z zamrożonymi figurami (podwójne drzwi przy znaku). Figury się rozwalą i odsłonią drzwi. Otrzymasz także kolejne wiadomość Echo Message: Gossip:

"Who's that in the car with teach? Dirty! He's old enough to be her father!"

Echo Message: Gossip:

"Check this cut. Not as innocent as she acts! Hot & siaot for the camera!"

Echo Message: Gossip:

"Now we know how she got her A. Staying late after class."

Przejdź przez drzwi.

SILENT HILL TOWN

Znajdziesz się ponownie na dziedzińcu szkoły i spotkasz Michelle, która zaprowadzi cię do "Blakan Night Club". Udaj się do drzwi po lewej "Stuff Only" i wejdź po schodach na górę. Otrzymasz wiadomość od Dahlia Echo Message: Dahlia:

Horny. Where are you? xxx - Dahlia.

lub

"sigh... Thirsty and bored. xo - Dahlia."

Ta wiadomość jest zmienna w zależności od twoich preferencji: Thirsty - Alkoholizm, Horny - Seksualność, Bored - Rodzina.

Na górze wejdź do pokoju. Przeszukaj pokój w poszukiwaniu kluczy, które pojawiają się w trzecim obiekcie przez ciebie przeszukiwanym. Wyjdź z pokoju i zejdź na dół do Michelle. Teraz czeka cię rozmowa z Michelle. Harry uda się do łazienki, gdyż źle się poczuje. Jak wróci nie będzie w barze Michelle, będzie Dahlia, która zabierze cię na przejażdżkę.

Gdy dojedziecie do mostu, okaże się, że jest on podniesiony. Teraz będziesz musiał opuścić most, abyście mogli przejechać na drugą stronę. Po wyjściu z samochodu, przeskocz przez barierę i wejdź po drabinie do wieży kontrolne mostu Jefferson Bridge Control Tower. Otwórz szafkę po prawej stronie, gdzie będzie tablica z numerem telefonu: 555-3411. Zadzwoń pod niego, aby otrzymać instrukcje. Podejdź do panelu kontrolnego.

Jak naciśniesz czerwony guzik, zaczną się palić lampki, które oznaczają: Zielona - nic, poczekaj chwilę; Niebieska - środkowa dźwignia, Czerwona - lewa dźwignia; żółta - prawa dźwignia. Gdy uzyskasz właściwą sekwencję, most się opuści. Teraz możesz wrócić do samochodu. Zadzwoni do ciebie Dahlia i otrzymasz kolejną wiadomość głosową Echo Message: Jimmy Capra (jeżeli jak dzwoniłeś, linia była zajęta):

"Yeah, Mr. Mason? I guess we got cut off and I can't seem to get through on the phone.
Listen, to lower the bridge, here's what you do. First, you push the start button.
A colored light will come on. If it's blue, move the center lever. Now if it's red, move the left lever.
If it's green, don't do anythin, just wait. And if the yellow light comes on, move the right lever.
Ya just got to keep doing this until the bridge engages, okay? Best of luck, Mr. Mason."

Wsiądź do samochodu i ruszycie w dalszą drogę. Po chwili jednak Dahlia się zatrzyma i wszystko zacznie ponownie zamarzać...

Jak samochód zacznie tonąć, nic nie rób. Gdy uderzy o dno, wypadnie ci latarka. Poszukaj jej za siedzeniami i weź z powrotem. Przesiądź się z powrotem na przednie siedzenie i spójrz na okna. Po chwili radio zacznie migać, więc je włącz (uwaga włączenie wcześniej radia, spowoduje, że nie wyjdziesz z samochodu). Teraz możesz wysiąść z samochodu. Harry wypłynie i wyjdzie z wody.

PERSONALITY TEST #4 | HOW YOU WANT TO DIE

Kaufmann wygłosi swoją opinię, jak chcesz umrzeć. W tym teście masz uporządkować obrazki, według tego kto według ciebie śpi, a kto nie żyje. Jego opinia jest zależna od twoich preferencji: "Surrounded by family" - Rodzina; "Having sex" - Seksualność; "In your sleep" - Fałsz; "Drink yourself to death" - Alkoholizm. Będziesz też miał do rozwiązania test obrazkowy.

NIGHTMARE #4 | WHEELCHAIR ESCAPE

Harry pojawi się teraz w nowym stroju, który jest zależny od poprzednich wyborów. I tak: różowa koszulka / brązowy płasz - nie sprecyzowany; czarna skórzana kurtka - odpowiedziałeś "Yes" na pytanie "Bully"; Płaszcz z kapturem - sugeruje zakończenie Wicked and Weak; zielona sportowa bluza z logiem -sugeruje, że jesteś sportowcem.

Harry obudzi się na wózku inwalidzkim prowadzonym przez Cybil Bennett. W trakcie rozmowy ponownie wszystko zacznie zamarzać. Jedź wózkiem jak cię droga prowadzi, a dokładniej tylko nim jedź, bo gra steruje twoim wózkiem. W końcu dotrzesz do schodów i Harry spadnie z wózka.

Biegnij do drzwi na wprost. Idź prosto do następnych drzwi. Jak znajdziesz się w miejscu, gdzie jest dużo wagonów skieruj się w prawo i biegnij w miarę prosto. Po drodze weź Flare i przebiegnij przez drzwi. Teraz cały czas prosto, aż dobiegniesz do wagonów po lewej stronie, pod którymi możesz przejść. Przejdź pod nimi na drugą stronę i wejdź na peron. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu z samochodami. Wyjdź przez kolejne drzwi na "ulicę". Idź ulicą i przeskocz przez płotki. Gdy znajdziesz się na wprost drzwi skręć w prawo i biegnij do drzwi w oddali. Znajdziesz się w bezpiecznym pomieszczeniu, otrzymasz także wiadomość Echo Message: Dahlia:

"Oh man, I feel awful. What did we do last night? Where the hell did I leave Christina's SUV?'"

lub

"I have the mother of all hangeovers. Last hight was too much for little ol' me. What happened with Linda's SUV?"

Na jednej ze ścian będzie plakat reklamujący radio Alchemilla Radio oraz jego częstotliwość 101,6 FM. Przejdź przez drzwi do następnego pomieszczenia. Usłyszysz znajomy już dźwięk i latarka zacznie migać. Znajdź miejsce, w którym odbierzesz kolejną wiadomość Echo Message: Hospital Visit:

"I just spoke to the nurse and she says she's doing fine. At this age, they heal easy. It won't even scar.
She's fine, she's fine. She's eaten half her chocolates, she's getting bored of staying in bed.
Tell her about the song! Oh, yeah, I got a song played for her on the hospital radio. She loved it!
I need to check with that nurse about tomorrow's hours, but I'll be heading out soon. I'll try to be home soon as I can."

Podejdź do radia i przestaw je na częstotliwość radia Alchemilla Radio. Usłyszysz informację o piosenkach na życzenie. Zadzwoń pod numer wymieniony w wiadomości: 555-881, a za ostatnią liczbę wybierz piosenkę, którą chcesz, aby puścili (odpowiedni plakat na ścianie). Właściwa piosenka to Daddy's Girl (4), a zatem zadzwoń pod numer 555-8814. Poczekaj chwilę. W końcu usłyszysz w radiu zamówioną przez ciebie piosenkę. Wtedy otworzą się zamarznięte drzwi. Otrzymasz także wiadomość Echo Message: Hospital Visit:

"She's going to be okay. Says she's doing fine. I was so mad when it happened, but I'm just worried for her now.
I don't know, surrounded by nurses. I hear you.. it's not that easy. I'll let you know how it goes."

Wyjdź przez drzwi. Znajdziesz się w szpitalnym korytarzu, który się na twoich oczach zacznie rozmrażać. W holu czeka cię rozmowa z Lisa Garland, która uczestniczyła w wypadku samochodowym. Teraz odprowadzisz ją do jej domu.

TIME WITH LISA

Lisa zaprosi cię do mieszkania, gdzie pójdzie się przebrać. Możesz ją podejrzeć w lustrze (co wpływa na Seksualność). W pewnym momencie Lisa źle się poczuje i poprosi Harrego, aby przyniósł jej pigułki z szafki w łazience. Na szafce pod lustrem będzie pozytywka, nakręć ją, aby wziąć z niej pierścionek z czaszką MEMENTO: INFINIT JEST. Następnie podejdź szafki i weź pigułkę, o którą prosiła Lisa. Jeżeli podasz jej niewłaściwą pigułkę, wpłynie to na twoją Przyjacielskość.

Lisa łyknie pigułkę i położy się spać na kanapie.

PERSONALITY TEST #5 | GUILTY CONSCIENCE

Po opowieści Kaufmanna, da tobie kolejną grę. Tym razem masz wysłuchać opowiadania i ułożyć postacie według tego, którą uważasz za najbardziej winną, a którą za najmniej. Jeżeli ułożysz za najbardziej winną postać:
byka Bull - usłyszysz "You couldn't ignore the facts. He was the one who killed her."
księżniczka Princess - usłyszysz "She didn't have to run away, did she?"
król King - usłyszysz "You think he should've ignored protocol."
książę Wilhelm - usłyszysz "You think if he really loved her, he wouldn't have forced the marriage."
Ułożenie figurek wpływa na zakończenie gry.

TOLUCA MALL

Wyjdź z mieszkania Lisy i przejdź przez metalową kratę do wyjścia na ulicę. Znajdziesz się na wprost uliczki prowadzącej do centrum handlowego Toluca Mall.

Idź prosto uliczką do centrum handlowego Toluca Mall. Po lewej stronie masz ogrodzenie z metalowej siatki. Przeskocz na drugą stronę i wejdź po niebieskim kontenerze po lewej do okna. Wejdź do budynku. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w Goldenleaf Warehouse. Będą tam dwie kserokopiarki. W jednej z nich znajdziesz zabawkę-kość dla psa MEMENTO: SYNTHETIC FEMUR. Otrzymasz także wiadomość od Michelle Echo Message: Michelle:

"Hey Harry. It's Michelle. Hope you got home OK. I'm still waiting for John to get here. What a weekend... M"

Przejdź przez drzwi do następnego pomieszczenia. Zejdź po schodach na dół i wejdź schodami do góry obok sztaplarki. Przejdź przez drzwi na następną klatkę schodową. Wyjdź przez drzwi.

Znajdziesz się na parkingu przed centrum handlowym Toluca Mall. Udaj się do wejścia do niego. Wtedy zadzwoni do ciebie Lisa.

UFO ENDING #8: Przy jednym z mostów będzie UFO.

Wracaj teraz do mieszkania Lisa. Udaj się na drugą stronę i przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w holu z windami (wszystkie nieczynne). Po lewej będzie niedomknięta roleta, przejdź pod nią na drugą stronę i przejdź przez drzwi. Zejdź ruchomymi schodami i wyjdź z centrum handlowego na ulicę. Udaj się w lewo do mieszkania Lisa.

Okaże się, że Lisa nie żyje (podana pigułka nie miała na to wpływu). Do mieszkania wpadnie też policja w postaci Cybil, która wymierzy do ciebie z pistoletu. Wtedy cały świat ponownie zacznie zamarzać...

NIGHTMARE #5 | TOLUCA MALL

Wyjdź z pokoju. Przejdź korytarzem do następnych drzwi. Wyjdź na ulicę. Biegnij prosto przed siebie i skręć w lewo. Biegnij do drzwi po prawej. Przejdź pod ścianę i przejdź przez drzwi. Biegnij cały czas prosto. Przejdź przez kolejne drzwi i weź flarę. Wbiegnij w drzwi pod schodami i idź prosto. Skręć w lewe drzwi. Znajdziesz się na placu z wielkim tukanem po środku. Wbiegnij w drzwi w prawym rogu i dalej biegnij prosto. Gdy znajdziesz się na dachu wbiegnij w drzwi z napisem Garage Access North (lewy górny róg). Biegnij prosto, aż znajdziesz się na kolejnym dziedzincu. Wbiegnij w podwójne drzwi po prawej. Znajdziesz się w bezpiecznym pomieszczeniu, gdzie czeka na ciebie kolejna zagadka.

Odbierz wiadomość Echo Message: Gumballs:

"You going to be home when we get back?
Sure. Sure. No, she's fine.
Can I have some bubblegum?
Sure, here. She wanted some gum.
It's hardly spoiling her. Wait.
No. I don't want THOSE colors. I want my favorite colors.
What are your favorite colors?
Mom knows.
I'm sure she does.
You hear that? Yeah, she won't tell me.
The mascot? The cartoon bird? Okay...
Like this sweety?
Yes."

W pomieszczeniu znajdziesz automat z gumami do rzucia. Musisz tak ułożyć klulki, aby kolory były następujące: purpurowy, różowy, czerwony i żółty, czyli gumy musisz wybierać w odwrotnej kolejności: żółta, czerwona, różowa, purpurowa. Jak to ułożysz, to otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Gumballs:

"Come on, save some for later.
I'll keep this one for Mom.
That's a great idea.
Come on, last one to the escalators is it!"

Wyjdź z pomieszczenia.

TOLUCA MALL

Znajdziesz się w centrum handlowym. Otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: The Experience:

"Hey girls! Welcome back to Toluca Mall - home of The Experiece.
Whatever you're looking for, we have it here!
The latest fashions, the greatest salons, top eats, and the latest movies!
Feel like a princess for a day, every day - here at Toluca Mall!'"

Przejdź pod niedomkniętą roletą. Znajdź sklep o nazwie "Pageturners", obok będzie śmietnik, gdzie otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message:

"Malcolm. Just after three in the afternoon. A retailer called in a shoplifter on the first floor.
Sure enough, it's that girl again. Well why am I holding off grabbing her? I guess I feel sorry for her.
When we took her in last time she was so mad, so angry. Just kicking and screaming. Clearly got her own share of problems.
I don't mind grabbing the kids who are just messing about, don't mind grabbing those preppy little shits who are just,
you know, showing off. But I feel bad with her. Oh, she's moving."

Udaj się teraz do sklepu o nazwie "Family Pet". W środku znajdź miejsce, w którym otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Family Pet:

"I need one that looks just like this. It's a present.
We got lots of breeds, I can recommend...
No, I need one EXACTLY like this. It's a present.
Okay, okay. Come take a look over here."

UFO ENDING #9: Na jednym z regałów będzie UFO.

Podejdź do klatki ze świnką morską / chomikiem i otwórz ją. Wyjmij z niej kliszę do aparatu MEMENTO: MEMORIES UNDEVELOPED. Wyjdź teraz przez drzwi za ladą, z tyłu sklepu. Idź prosto. Otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: The Experience:

"Store managers and retail staff! It's been another great month at Toluca Mall,
but we're not stopping yet! The job of providing the perfect shopping Experience is never done.
This month we are focusing on retail atitude - random mystery shoppers will be deployed to ensure
that each store i n the mall is focusing on consumer-orientated service.
Make sure your customer feels like they're not shopping; they're experiencing.
The happier they are, the more money they will spend. Stores that fail to satisfy
our mystery shoppers will be contacted by the brand manager. Keep up the good work!"

Wyjdź przez drzwi na końcu korytarza. Znajdziesz się w sklepie "Toy Store". Będzie tam sejf. Ustaw pokrętło na 70 i otwórz drzwi. Znajdziesz tam figurkę zielonego smoka MEMENTO: MY FLYING LIZARD. Podejdź teraz do kolejki i ją uruchom, zmieniając tor. Kolejka się wykolei, a ty otrzymasz klucz. Teraz możesz wyjść ze sklepu.

Udaj się ruchomymi schodami do góry i przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w korytarzu z manekinem. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w holu z dużym kolorowym ptakiem. Pokręć się trochę, po chwili zadzwoni do ciebie Michelle. W jednym z korytarzy, przy ławce z piłką jest kolejna wiadomość Echo Message: Family Pet:

"Hey! Check out my new doggie! I'm going to teach her to sit and beg. I called her Obie becaude she is so obedient!"

Teraz masz do wyboru dwie drogi.

New Looks Hair Salon

Wejdź do środka salonu fryzjerskiego. Odkręć wszystkie krany ustawiając jak najgorętszą wodę. Na jednym z luster zobaczysz kod: 1789. Wyjdź przez drugie drzwi.

Celebration Time Gift Shop

znajdziesz się w sklepie z pocztówkami. Szyfr do drzwi, to numery z pocztówek, czyli 2050.

Znajdziesz się w korytarzu. Będzie tam szafka, w której nic ciekawego nie znajdziesz. Otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: The Experience:

"The store was closed all afternoon. They had photographers in doing photos for the... for the brachures, all that shit.
They don't use real customers, they got models. But, DAMN, these girls were hot.
I mean even the old ones, you know like, really sexy. Better than real girls any day of the week.
My eyes are... my eyes are SORE."

Idź do drzwi i wejdź po schodach. Znajdziesz się w Photographic Memory. Otrzymasz tam kolejną wiadomość Echo Message: Problem Child:

"Another day of quality jacking! Today I bagged myself.
Nice skirt
Memory Cards
2 CDs
Expensive lipsticks
2 bras
Could have sworn that dopey guard saw me, maybe he let me off cause he wants a kiss.
Dirty old fart."

Wyjdź ze sklepu. W holu znajdź ławkę, na której będzie kolejny duch do sfotografowania GHOST: NOT HER FAULT. Otrzymasz także kolejną wiadomość głosową Echo Message: Problem Child:

"991? Oh, God, he's bleeding everywhere!
' Calm down sir. Who is bleeding? Can you describe the situation?
The security guard, Malcolm. He's been stabbed. He's dead!
Are you sure he is dead? Is he breathing?
Oh God, she just went crazy. She was spitting and screaming.
It's not right. Malcolm would never hurt a fly.
She went insane."

Udaj się teraz do kina Cinereal Movie Theater. Pod neonem będzie tytuł filmu, który zmienia się w zależności od twoich preferencji: "Dearest Mother" - jesteś nieprzyjacielski; "The Dancer" - Seksulany; "Together Forever" - Rodzina; "Good Poison" - Alkoholizm. W holu udaj się do maszyny wyciągającej zabawki i zbierz ludzika MEMENTO: THE MODERN PROMETHEUS. Przejdź przez drzwi i biegnij korytarzem do następnego korytarza i dalej na salę kinową. Jak będziesz podbiegał do ekranu zaczną się pokazywać zdjęcia Cheryl i Harry'ego. Udaj się do wyjścia.

Idź korytarzem. Otrzymasz wiadomość od Dahlia Echo Message: Dahlia:

"Miss you Harry. Miss your touch, your kiss, your smell. XXX - Dahlia."

Wyjdź przez kolejne drzwi na ulice Silent Hill.

SILENT HILL STREETS

Przejdź przez ogrodzenie i idź w prawo. Na zakręcie drogi przy samochodzie będzie kolejny duch GHOST: DEAD DOG. Zrób zdjęcie. Otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Family Pet:

"We hit something?
Oh, shit.
What is it? It's..
Oh, shit..
What do I tell her?"

Udaj się do sklepu "Green Lion - Pawn Shop". W zależności od twoich preferencji sklep będzie wyglądał następująco: zielony ze znakiem smoka - Alkoholizm; czerwone manekiny w oknie - Seksualizm; purpura i znak lwa - Rodzina. Wejdź do środka. Pobaw się ladą, aby otrzymać klucz.

UFO ENDING #10: Na jednym z regałów będzie kolejne UFO.

Przejdź przez drzwi i skręć w prawo, aby dostać się na drugą stronę lady. Otwórz pudełko, aby wyjąć pierścionek MEMENTO: WE, OUROBOROS. Wyjdź z pomieszczenia i idź po schodach do drzwi na górze.

NIGHTMARE #6 | NOWHERE

Harry znajdzie się w mieszkaniu Dahlia. Po rozmowie z nią świat znowu zamarznie... Udaj się z powrotem do drzwi i idź schodami w dół. W końcu będziesz musiał skoczyć w ciemność.

Na dole znajdziesz się w zamkniętym pomieszczeniu. Pobiegaj po nim, zwracając uwagę na lampy zawieszone na linach. Szukaj stłuczonej lampy, tam zostaniesz przeniesiony do następnej lokacji.

Znajdziesz się w korytarzu. Idź do drzwi na wprost ciebie. Znajdziesz się w pomieszczeniu z telewizorem. Przebiegnij przez którekolwiek drzwi - wszystkie prowadzą do tego samego miesjca i zbiegnij po schodach. Znajdziesz się w pomieszczeniu z lustem. Przejdź przez nie... Czyżby to nawiązanie do Silent Hill Origins.

Znajdziesz się w pomieszczeniu z wieloma drzwiami. Przejdź przez drzwi na wprost. Znajdziesz się w korytarzu. przebiegnij przez drzwi i znajdziesz się w pomieszczeniu z Flare, skręć w prawe drzwi i biegnij prosto dalej. W końcu znajdziesz się w dużym pomieszczeniu z drzwiami. Wejdź w drzwi nad którymi wisi lampa. Znajdziesz się w czarnym korytarzu. Biegnij do drzwi. Przebiegaj przez pokoje. Znajdziesz się w korytarzu. Biegnij dalej i skocz na dół.

Znajdziesz się w wielkim pomieszczeniu, pośrodku którego będzie łóżko z zamarzniętą Dahlia. Idź do niej w taki sposób, aby iść po jasnych deskach. Gdy do niej dojdziesz, znowu zostaniesz przeniesiony do innej lokacji.

W nowej lokacji jest to labirynt, który się zmienia. Ogólna zasada to: idź w stronę lodu. W końcu znajdziesz się w czarnym korytarzu, na którego końcu będą drzwi. Gdy przez nie przejdziesz, znajdziesz się w pokoju Cheryl. Harry położy się na łóżku i zaśnie.

PERSONALITY TEST #6 | MARRIAGE

Kaufmann zada ci następujące pytania:

1. You think marriage can really last?
2. Should a couple stay together for the kids?
3. Do you think it's a bad idea to marry young?
4. Do you think sex becomes stale after marriage?

Twoje odpowiedzi na te pytania wpływają na sytuację między Michelle a John. Jeżeli zgadzasz się na małżeństwo, John zostawi Michelle i odwrotnie: jeżeli się nie zgadzasz, to Michelle ucieknie z samochodu. W zależności od twojej Przyjacielskości John będzie zachowywał się do niej odwrotnie, czyli jeżeli byłeś nieprzyjacielski, to John wyrazi zainteresowanie twoją osobą. Jeżeli chcesz podnieść swoją Fałszywość, to na wszystkie pytania odpowiedz przecząco.

Drugi test, z obrazkami, ma wpływ na zakończenie Hero Forever.

SILENT HILL LAKESIDE

Harry zostanie obudzony przez Michelle, która zabierze go do samochodu, w którym czeka John. Pojedziecie samochodem. Gdy samochód się zatrzyma, przesiądź się na przednie siedzenie i otwórz schowek na rękawiczki, aby wyjąć pióro wieczne MEMENTO: POETRY AS PRECISE AS GEOMETRY. Wysiądź z samochodu.

Udaj się do ogrodzonego miejsca i zejdź po schodach w dół. Przejdź pod mostem z wyrwanymi szczeblami do środka.

SEWERS

Zejdź niżej i przejdź przez drzwi. Zejdź po drabinie i zejdź niżej po schodach. Otrzymasz wiadomość od Dahlia Echo Message: Dahlia:

"Sorry about last night. I guess I scared you off?"

Idź prosto. Znajdziesz rurę, w której będzie zdechła ryba. Rusz ją, aby wyjąć bransoletkę MEMENTO: A HAPPY BOND. Idź dalej. Otrzymasz telefon od Cheryl. Jej wypowiedź jest zależna od twoich dotychczasowych preferencji, czyli: "Go away!" - Nieprzyjacielskość / Alkoholizm; "Not Safe" - Rodzina; "Need you" - Fałszywość. Idź dalej prosto do drabiny.

UFO ENDING #11: Zanim wejdziesz na drabinę, cofnij się i podejdź do jednej z wnęk, będzie tam kolejne UFO do sfotografowania.

Wejdź na górę i otwórz drzwi. Przejdź przez następne pomieszczenie, do kolejnego pomieszczenia z drabiną. Wejdź na górę.

SILENT HILL STREETS

Idź ulicą. Za zakrętem znajdź figurę indianina, który trzyma pudełko. Wyjmij z niego dziecinny apart fotograficzny MEMENTO: MEMORIES UNTAKEN. Znajdź czerwony samochód z mapą na klapie. Otrzymasz kolejną wiadomość głosową Echo Message: Day Trippers:

"You can be such an asshole sometimes. Hey, take it easy. We're here now. Hey, stop chit chatting!
We're here! Let's go get some FOOD! Food. What kind of food? Chili dogs! Gross."

Znajdź sklep "Lakefront Souvenirs" z czerwonymi drzwiami i wejdź do środka. W jednej z gablot znajdziesz breloczek z latarnią morską MEMENTO: A BEACON, A KEY. Wyjdź przez drugie drzwi, ukryte za kotarą. Znajdziesz się na podwórku. Przeskocz przez płot i skieruj się w prawo. Znajdź teleskop i skieruj go na latarnię. Otworzy się schowek i wyjmij z niego pierścionek MEMENTO: YOUR DIAMOND HEART. Udaj się teraz do "Annie's Bar". Po rozmowie z Michelle, znajdziesz się ponownie w gabinecie Kaufamnna.

PERSONALITY TEST #7 | SEX EVALUATION

Kaufmann zafundował ci test obrazkowy. Musisz stwierdzić, które z obrazków mają podtekst seksualny, a które nie. Jeżeli wszystkie zakwalifikujesz do Non-seksual, to powiększy on twoją Fałszywość. Jeżeli wszystko w Sexual, to powiększy on twoją Seksualność. Pozostałe kombinacje nie mają znaczenia.

LAKESIDE AMUSEMENT PARK

Znajdziesz się w korytarzu. Wyjdź przez drzwi na końcu korytarza. Znajdziesz się na podwórku. Przeskocz przez murek, aby znaleźć się na ulicy. Idź do końca drogi i znajdź ławkę z pudełkiem. Wyjmij z niego czerwonego smoka Memento: The Dragon. Podejdź do wejścia do parku rozrywki. Przejdź przez okno po lewej i przeszukaj żółtą kurtkę wiszącą na ścianie. Weź klucz i przejdź przez drzwi dp korytarza. Wyjdź przez drzwi na jego końcu.

Na głównym dziedzińcu skieruj się w prawo, do miejsca znajomego z filmów. Będzie tam kolejny duch GHOST: DRAGON SLAYER. Zrób zdjęcie i otrzymasz kolejną wiadomość Echo Message: Day Trippers:

"Thank you for saving me from the dragon, Sir Knight! All in a day's work. What can I give you as a reward?
This one's on the house. All part of the job. I insist. How about some gold? A castle?
What about that last bit of candy you've been hiding away? I'll take that over the gold.
My candy? No way! What kind of knight are you?"

Udaj się teraz w drugą stronę i znajdź automaty do gier. Spróbuj wygrać nagrodę - medalion ze zdjęciem Cheryl MEMENTO: EVE. Obróć się i przejdź przez mur. Przejdź pod ścianą do tunelu miłości "Tunnel of Love". Zejdź po drabinie i podejdź do zamarzniętych postaci, aby otrzymać wiadomość Echo Message: Day Trippers:

"Feels like a long time ago. Our first date. You were a horny young man. Like you weren't. I was young. Lots of energy.
Let's be young again. Here!? Please remain inside your carriage. This ride has been temporarily halfed due to a guest
in the tunnel. Lights out. You'll have to use your hands to find your way. Shame. I prefer to see what I'm gettin into..."

Podejdź do serca na ścianie. Pobaw się z duchem w chowanego. W końcu on przebiegnie przez zamrożone drzwi i będziesz także mógł przez nie przejść. Otrzymasz także kolejną wiadomość Echo Message: Day Trippers:

"What were you thinking? I wanted to see the swans. Wanted to see if they were real. It's a ride.
They're not... Come on, let's go. Hey, is that candy?"

Wyjdziesz ponownie na dwór. Przejdź przez płot.

LIGHTHOUSE

Idź na przystań po prawej.

UFO ENDING #12: Skieruj się na pomost po lewej, gdzie przy latarni, znajdziesz kolejne UFO.

Wejdź na łódź. Spotkasz tam Dahlia... Harry obudzi się przy zamarzniętej Dahlia. Wyjdzie na zewnątrz łodzi i będzie biegł po lodzie w kierunku latarni. W pewnym momencie zadzwoni Dahlia. Biegnij dalej. W pewnym momencie otrzymasz wiadomość Echo Message: Cybil:

"This is your seven year old Cheryl?"

Biegnij dalej, zaatakują cię potwory. Walka z nimi nie ma sensu, więc się poddaj. W pewnym momencie lód zniknie. Harry znajdzie się w wodzie. Płyń w kierunku latarni. W końcu Harry padnie. Z wody uratuje go Cybil i pozwoli ci szukać swojej córki.

UFO ENDING #13: Skieruj się w prawo i biegnij jak najdalej, tuż nad wodą będzie ostatnie UFO.

Wejdź do latarni morskiej Lighthouse Clinic. Skręć w prawo i otwórz głowę rzeźby. Wyjmij medalion ze zdjęciem Harry'ego MEMENTO: ADAM. Idź do następnych drzwi.

Znajdziesz się ponownie w gabinecie Kaufmanna, który już stracił swoją cierpliwość. W pewnym momencie do gabinetu wejdzie Harry Mason... Obejrzyj teraz uzyskane zakończenie.




News | Księga | Linki | Forum | Ankieta | Komentarze | Download | Kontakt

2015-2024 Silent Hill History © by Koralczyk.pl
Strona korzysta z plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.